Sv: Vårmammor 2011
Allt har gått
jättebra, och just nu känns faktiskt allt bättre än på länge, trots den dåliga starten på dagen!
Dagens ultraljud visade att vattnet ökat till normal nivå igen
, bebis följer sin kurva precis och beräknas väga ganska exakt 2kg (+11%.). Flödet var normalt (1,3 men det säger mig inte så mkt? Ngn annan som kan förklara?) De tog också en ctg-kurva, som var helt utan anämärkning (fast bebis bråkade med dem och rymde från dosan några ggr, så det tog sin lilla tid att få den där kurvan.)
Läkaren var väldigt förstående, och hade satt sig in väl i min journal innan besöket och också pratat med min BM. Så skönt att slippa dra allting från början! Nu ska de göra ctg varannan vecka, och ultraljud varannan ( tillväxt, vattenmängd, flöde)
Ungefär efter 38 fulla veckor kollas lill*n en extra gång och är tappen bara inte alldeles för stram blir det igångsättning då. Är den däremot alldeles omogen så får jag ngn förberedande behandling och så sätter man igång efter kanske ytterligare en vecka. Men det borde gå bra efter 38 veckor, iom att jag är omföderska. Hon sa också att det nog skulle fungera bra med igångsättning, iom att min förra förlossning gick såpass fort. Det brukade vara lättare då tydligen. Med lite tur blir det bebis omkring den 10:e mars alltså, 7 veckor dit!
Glädjande besked nr 2 var att bilen gick igenom besiktningen! Jag borde fått en 2:a då min ena torkare är sönder (rör sig inte, mekaniskt fel), men besiktningsmannen var snäll och gav mig en 1:a på den ("otillräcklig rengöring" skrev han istället för "ur funktion") bara för att vara snäll. Sådana besiktningsmän växer inte på träd direkt!