Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Just det, efternamn ja. Blir ett delvis knapplån nu men min fråga är vad ni har tänkt er för efternamn? Vår bebis ska heta mitt efternamn som mellannamn och sambons efternamn som efternamn. Det är samma kombination som vi tänkt fuska till oss sen när vi gifter oss :laugh: (Man får egentligen inte ha samma namnkombo båda två men vi har bestämt att vi ska ha det och det ska tydligen gå att fixa på något vis.)
 
Sv: Vårmammor 2011

För oss kändes det viktigt att vi hela familjen hade samma efternamn från start, när vårat första barn skulle födas. Det var en av anledningarna till att vi hade "så brottom" med att gifta oss. :D Nog för att vi tänkt gifta oss oavsett, men det hade ju gått att vänta tills efter barnet var fött egentligen. :angel: (om 5 dagar har vi varit gifta i 5 år! :love:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vår får sambons efternamn, vilket jag också kommer ta när vi gifter oss. Han/våra barn är enda i familjen som kan "föra det vidare" (systern gift) medan jag har två bröder varav iaf den ena behåller vårt.
Dessutom är hans mer ovanligt och finare än mitt -son :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har ju tänkt gifta oss på nyårsafton i år och det ruckar vi inte så gärna på ;) Därmed måste vi ju krångla lite men det får det vara värt :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är ensambarn, sambon har fem halvsyskon med samma efternamn (och två halvsyskon med annat efternamn) ;) Vi har inga vanliga -sson-namn och kombinationen blir, i vårt tycke, rätt bra. (Nyqvist Nielsen)
Vi vill båda ha samma efternamn och tar gärna den andres men vill inte ge upp vårt eget. Därför vill vi ha båda två i just den följden.

Jag vill behålla mitt efternamn eftersom vi inte har några släktingar med det efternamnet. Mammas sida heter -sson och pappas halvsyskon heter antingen sin pappas efternamn eller sin makes efternamn.
 
Sv: Vårmammor 2011

Mina döttrar har mitt efternamn och sin pappas efternamn som mellannamn. Sonen har sin pappas efternamn. De har alltså olika pappor
 
Sv: Vårmammor 2011

Bubblan kommer få sambons efternamn. Det är ett släktnamn och i dagsläget är det bara 9 personer som har det namnet, Bubblan blir den tionde! Och jag blir förhoppningsvis den elfte ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi fick till en deal till slut angående efternamn. Jag totalvägrar att barnet ska ha dubbelt efternamn. Vi heter båda vanliga -sson namn.

Bebis får mitt namn, sen den dagen sambon får för sig att fria så tar hela familjen hans efternamn. För mig känns det viktigt att bebis får mitt efternamn när h*n kommer ut. Sambon vill ha kvar sitt släktnamn. Dealen blev så då. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

här blir de sambons efternamn..vi kommer ändå aldrig gifta oss så de kvittar, han har dessutom ett -son namn, de har inte jag, mitt är inte jättevanligt men de kvittar för min/vår del..har inte ens funderat så mycket på de här, bara helt naturligt att de ska va hans efternamn...
 
Sv: Vårmammor 2011

kan inte ni alla hålla era tummar å tår för oss att banken ringer på måndag å ger oss ett lån så vi ev kan köpa en större gård med större hus å mer mark!!! vill nuuu!!! enda gången jag vill att helgen ska gå jääääättefort så de blir måndag så jag kan vakta telefonen ifall banken ringer!! att allt ska gå så sakta när man vill å väntar på nåt!! om ni ser till att alla bäbisar håller sina tummar å tår med så kanske de går!!!:laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Fast dubbelt efternamn blir det inte. Det blir mellannamn och efternamn. Såna efternamn med bindestreck får man inte göra längre
 
Sv: Vårmammor 2011

Fast grejen är ju densamma, vad det heter har jag ingen koll på. :angel:


*fortsätter på samma knapp*


Är det någon av er andra som blir matt i benen lätt?

Mina ben vek sig för någon månad sen när jag gick i en trappa. Jag ramlade alltså rakt framåt (tack och lov var jag på väg uppför och inte nedför)...

Igår så satt jag på huk och plockade med lite grejer när benen vek sig igen och jag tappade balansen totalt. Och ramlade baklänges och satte mig på svanskotan (som redan gjorde :devil:-ont innan). Självklart var jag ensam hemma och benen kom inte igång på en gång, så jag hann få panik innan benen "kom igång" igen och fungerade så jag kom upp...

Så idag gör allt ännu ondare än vanligt från svanskotan och ner över rumpan. :grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

viker sig gör inte mina ben däremot så har jag fruktansvärd typ mjölksyrekänsla i benen å ibland hela kroppen, å blir väldigt lätt matt å känner mig "tung" i benen...

mina foglossningar är värre än nånsin..kan snart inte sitta ner för de värker överallt å i svanskota å korsrygg..
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag får också typ mjölksyrekänsla, mest i magen men även i benen.

*knapp*

6 veckor kvar här idag! :laugh: Har firat med att förbereda en massa post som sambon ska få skicka åt mig i morgon, bla moderskapsintyget till FK och val av BVC. Och en prenumeration på Hippson :angel: Jag behöver underhållning! :D
I övrigt är jag trött, trött, trött som vanligt, fast lite glad över att ha fått behålla all mat sedan i torsdags morse, yay :)

Jo! Jag har fått ett stort boa-behov de senaste dagarna! Tre dagar i rad nu har jag tillverkat saker i köket, normalt lagar jag inte ens mat även om jag är på svältgränsen. Jag har också fått ett märkligt begär att städa garderoben med mina hästkläder (de andra är redan hyffsat nysorterade och välstädade)?! Och för någon timme sedan fick jag begär på ett pannband till stallet och letade upp en bit fleece som nu är omsydd... Normalt? :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Har varit iväg på Ikea och Barnens Hus och shoppat i helgen, har även bott på hotell och lyxat lite! Hämtade ut den där BabyBoxen och det var då det mest värdelösa jag har varit med om... en MINIflaska med bubbelbad och 12 blöjor, resten var en massa reklam. Blöjhinken verkar ju iofs vara bra!

När får man bygga ihop spjälsäng och sådant? Inte redan väl? ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Sambon monterade spjälsängen för två veckor sen :D Innehållet i babyboxen verkar variera. Vi fick lite blöjor + våtservetter, prov på amningskupor, en lite flaska från Sebamed, en gravidtidning och så reklam. + en Sangenic blöjhink också :)

Jag och sambon funderade idag på hur mkt förbrukningsvaror man ska köpa hem i förväg. Ja som blöjor och så. Hur tänker ni?
 
Sv: Vårmammor 2011

Min sambo säger att jag får, men tycker det är hemskt onödigt :D Så jag håller mig lite till, den kommer ändå stå ivägen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Han har ställt den inne i sitt datorrum och vill han ha den där så är det väl upp till honom. :D Själv anser jag att det är lite väl tidigt ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Ang förbrukningsvaror, allt som har obegränsad hållbarhet och ändå kommer gå åt kan man lika gärna ha hemma, så är det klart. Om man har plats, vill säga :) Vi har inte köpt något än, men grejerna till skötbordet vill vi ha klart när det är ca en månad kvar, dvs om två veckor :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*delvis kl*

Jag vill ju bygga och bädda och fixa, haha men känns lite överdrivet, det är ju ändå 6 veckor kvar ;)

Har redan köpt ett "startpaket" från apoteket som innehöll massa olika bra-att-ha-saker, babyolja, våtservetter, amningsinlägg, nagelsax, bindor och liknande. Jag gillar att ha koll på allt och ha alla saker i förväg annars stressar jag bara omkring, så antar att vi kommer köpa blöjor också...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Gammal hummus?
  • Sommarföräldrar 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp