Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

jag morrade lite lätt på sambon att det är dags att måla spjälsängen nu, annars är typ allt kvar, lite smått som ska inhandlas på ge-kås på tisdag... vill ha allt klart snart för man vet ju aldrig när den lille bestämmer sig för att komma ut :)
Idag har jag jobbat mitt sista pass så nu blir det till å vila å boa för hela slanten!
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
När får man bygga ihop spjälsäng och sådant? Inte redan väl? ;)
Som jag känner nu, kommer jag inte göra det i förväg. Alla saker finns ju lättillgängligt på vinden, så det tar bara 10 min att skruva ihop när bebis kommit hem tänker jag...
Jag och sambon funderade idag på hur mkt förbrukningsvaror man ska köpa hem i förväg. Ja som blöjor och så. Hur tänker ni?
Jag vet inte hur jag tänker :angel: Vet inte om vi ska köpa ngt i förväg, tex ett paket blöjor, ngn tetra ersättning, en flaska (hade dåligt med mjölk sist, så det kan vara bekvämt att ha som räddning sas) och amningsinlägg om vi skulle komma hem vid en tidpunkt när affärerna inte är öppna... Eller om vi ska ta det på vägen hem från bb och hoppas på att det går att få tag på då... :confused:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi får se, vi köper nog så vi har ett paket av det "som behövs på en gång" hemma innan. Typ blöjor, amningsinlägg och så. Vad det nu kan vara. Det får jag lista ut. Än känns det som att det finns tid till det även om bebis skulle titta ut nu... Jag menar, det blir ju ingen rusning hem i sånna fall.

Spjälsäng och skötbord vet vi vilken vi ska ha, men har inte köpt än. Det gör vi nog i helgen och skruvar ihop när rummet är ledigt. Borde bli i helgen det också. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Går in i vecka 33 idag. :eek: Tiden rusar iväg alldeles för snabbt! Men, jag längtar mer än någonsin efter att få ha bebis på andra sidan magen! :love:


SAM_0144.jpg

Vecka 32+0
 
Sv: Vårmammor 2011

Men varför ska man inte köpa färdigt i förväg? Är väl mycket smidigare?

Klart det är det! Det är bara jag som är lite skadad efter 4 missfall och div andra problem och komplikationer, och fortfarande inte tror att vi kommer få hem en levande bebis, trots att jag strax går in i v 33... :crazy: :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det jag funderar på är ju storlek på blöjor och så. Det finns ju olika storlekar på newborn också väl? Och blir Bubblan som jag så blir det en stor bebis... Jag var 55cm lång och vägde runt 4500g :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

På många bb får man en Baby-bag med sig hem, där brukar finnas ett paket blöjor och lite salvor och sånt.

Vi har köpt ett litet paket med de minsta blöjorna, 2-5 kg.
Sen får man se hur stor bebis man får och vilka blöjor som passar bäst på just den bebisen. Man får ofta prover på både Pampers och Libero.
 
Sv: Vårmammor 2011

Va hos bm idag fs mått 33 cm, så den lille växker som den ska :) Bjussar på en ny magbild också...
163226_10150167896534554_720024553_8496048_661253_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo vi fick ju lite blöjor i babyboxen. Sen har vi ju min mamma hemma som kommer att hämta oss på bb (sambon har inte körkort) så hon kan ju åka och handla åt oss. Men tvättlappar och sånt kan man ju handla innan iaf :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack! Jag börjar känna mig bekväm med att faktiskt ha stor mage nu. Tidigare tyckte jag att den var stor, ful, jobbig och allmänt less på den. Nu tycker jag den är rätt fin, fast den är fortfarande stor... :p

*fortsätter på samma knapp*

Jag tror vi köper hem någon "lagom" storlek på blöjor. Lite känns som att vi behöver ha hemma innan bebis kommer ändå. Tror inte det blir någon gigant till bebis här, men jag kan ju ha fel. Det kanske bara är mitt önsketänkande. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det jag funderar på är ju storlek på blöjor och så. Det finns ju olika storlekar på newborn också väl? Och blir Bubblan som jag så blir det en stor bebis... Jag var 55cm lång och vägde runt 4500g :angel:


För våran dotter som vägde nästan 4,6kg, var minsta storleken för liten redan från början. :crazy:

Jag kommer köpa stl 3-6kg den här gången. :grin: De flesta barn väger ändå över 3kg, om de föds i hyfsat normalt tid...
 
Sv: Vårmammor 2011

Precis så jag tänker. Samtidigt så vet man ju alltid. Får nog låta mormor shoppa åt oss sen när vi ska hem :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Har inte köpt hem ngt än heller. Vet inte riktigt när det kommer bli.
Dock var vi och beställde barnvagn förra helgen.
Är i vecka 23+4
Lite svårt att veta riktigt vad man ska köpa hem också. Alla säger olika. Varken maken eller jag har barn sen tidigare heller, så vi har ingen egen erfarenhet.
 
Sv: Vårmammor 2011

blöjor å sånt känns inte som man behöver stressa med direkt..de finns juh "lättillgängligt" sen när det behövs...

Jag har en äbis som snart bänder sönder mitt högra revben! kan inte sitta normalt rakt upp å ner längre för det gör så fruktansvärt ont!!! + när man ligger på rygg (och när man står) så syns de så väl att den verkligen ligger på min högersida förr de är en stor bula på hö sida av naveln å jättehårt..sen är man så elak å kan inte låta bli att peta lite å trycka där så försvinner de en stund:o...likaså vid revbenet när man känner att den börjar spjärna emot, håller man då emot så ger den sig:laugh: den ska inte få bestämma alla redan:D
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Nu är vi inne på v 35... :)

BM-besök idag, har gått ner lite i vikt :( Men hb:t var (för mig) rekordhögt! 130, det är högre än vid inskrivningen. Hemmavistelsen har gjort susen på den fronten iaf.
SF-måttet hade bara ökat med 1 cm, 31 var det nu. Antagligen beror det på att hn har sjunkit ner, både jag och BM tycker jag är större än sist. Hon kommenterade också att det var inte bara magen som växt! :o Jag har fått boobs :D
Huvudet var någonstans mellan rörligt och ruckbart.

Igår hade jag flera ggr molvärk/mensvärk som liksom flyttade till ryggen och sedan släppte, och på kvällen fick jag nog känna på en mesig "riktig" värk!

Bild från igår, 34+0:
341_129109572.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Fin mage! :)

Hbt är ju jättebra! Samma som jag hade hos BM i torsdags. :p Jag tyckte första "riktiga" värken var läskig. Jag fattade inte riktigt vad det var, men ändå kändes det nästan självklart. :crazy:


*fortsätter på samma knapp*

Jag håller på och tvättar bebiskläder för fullt nu. Var till mamma igår och räknade igenom allt och kollade vad det behövde kompletteras med. Vi konstaterade att det fanns så det räckte i både stl. 50 och 56 i alla fall. :)

Jag kommer inte ihåg vad ni sa, tvättar ni bebiskläderna med ert vanliga tvättmedel eller har ni något speciellt som ska vara oparfymerat? Jag bestämde mig för att tvätta med vårat vanliga, men i väldigt liten mängd och hoppa över sköljmedlet. Det mesta går ju att köra i torktumlaren ändå.
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi använder alltid ett allergivänligt tvättmedel, och inget sköljmedel. Så det blir samma till både vuxna och barn för våran del.

Har också kikat igenom kläderna från dottern (eftersom jag var tvungen att tvätta dem rena från kattpiss... :crazy:) och stl 56 har vi gott om, dottern hade den storleken från början (född v 42+1, 4580g och 55cm. +24% på TUL) Denna förväntas inte alls bli lika stor (+11% på TUL) och kommer troligen redan v 38+? så kanske borde jag så småningom försöka köpa/låna lite stl 50... Eller också får jag köra på 56:orna och vika upp ordentligt, de växer ju sätt fort, de små liven. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp