Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

så känner jag med, tror de är att magen börjar tyngas neråt å BM trodde att de va ligamneten som töjdes ännu mera nu när de kommer närmare å närmare BF...

på tal om kläder så har vi faktiskt ett par kläder i mindre stl än stl 50..just ifall att bäbis kommer för tidigt så man ska slippa ha jättekläder isf...min brorsdotter föddes tre veckor för tidigt å där va stl 50 JÄTTEkläder för henne...dom kostar inte så mycket så lika bra känner jag...
 
Sv: Vårmammor 2011

Kan vara det kanske, ska prata med BM när jag ska dit nästa vecka, men det låter ju logiskt, det känns som att det trycker nedåt också. Har inte haft några krämpor hittills så blev ju livrädd nu när det gör ont i magen :eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Är det ngn mer än jag vars mage reagerar på kyla? Så fort det är lite kallare och jag går ut utan att ha knäppt jackan eller så så får jag lättare sammandragningar.
 
Sv: Vårmammor 2011

undrar om kroppen håller på att ställa in sig till bäbis tiden?! jag vaknar typ var fjärde timme varje natt, fast i dag har jag varit vaken sen 02.20...min kropp vägrar sova..å bäbis vägrar sova där inne...jag undrar jag vad de är för krabat som väl komer ut sen.....:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är några veckor sedan jag slutade att sova mer än 5 h i sträck, suck...
I morse vaknade jag en stund innan sambons klocka ringde lite i 7 och kunde sedan inte somna om, låg och snusade på honom tills han skulle upp och försökte sedan hitta en bekväm ställning och sova lite till, men gav upp ganska snabbt och gick och duschade istället. Nu sitter jag här i soffan igen och gör nada :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, nån som reagerar på kyla mer! Jag får sammandragningar bara av att gå upp ur varma sängen och gå barfota på vårat golv. Vi har rätt kallt inne... ;)

Men annars så får jag sammandragningar allmänt av kyla tycker jag.


fitzy: Sovit mer än 4 timmar i sträck har jag inte gjort på flera månader... Dessutom så brukar bebis ha hicka på nätterna, så det brukar hålla mig vaken ett par timmar varje natt.

I morse så ringde sambons klocka vid halv åtta, han gick upp och började jobba och jag gick upp på toa. Jag var övertygad om att jag inte skulle kunna somna om, men plötsligt vaknade jag av frukost på sängen och klockan var halv tio! :love:

Idag är jag pigg! :bump:
 
Sv: Vårmammor 2011

BM-besök idag. Sf-mått 30 cm i v 33 (strax under medel), hjärtljud 148, viktuppgång 4kg, hb 117, blodtryck 110/60.

Så allt såg väl bra ut! 1 vecka tills nästa TUL, ser fram emot det. Känns så skönt med den nogranna genomgången som görs då!
 
Sv: Vårmammor 2011

Sova, vad är det? Har nog glömt hur man gör... ;) Har svårt att somna, ofta ligger jag vaken i åtskilliga timmar innan jag äntligen lyckas. Kissar ca var 3:e timma dygnet runt, och vaknar dessutom varje gång jag rör mig pga ont i rygg och bäcken. Puh, jag är trött...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag ska till bm om en vecka igen. Är lite förvånad att jag inte har fått väga mig sen v25? Måste säga till om det nästa vecka, jag är ju nyfiken! :D

I övrigt har jag ÄNTLIGEN fått utbetalning från alfakassan så nu har jag inkomst för första gången sen september. En gigantisk sten har lyfts från mitt bröst!
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, sant visseligen! Jag funderade bara på om det hade blivit något mer om igångsättningen? Eller bestäms det efter TUL? :)


Ninnurur: Äntligen, vad skönt för dig! :D

Jag har inte fått väga mig hos BM sen min andra inskrivning i augusti (borde ha varit runt v. 12 då). Då hade jag gått ner 3 kg från första samtalet i maj (hann med hälsosamtal och inskrivning på graviditeten som hade BF jan -11).

Jag vet inte varför jag inte fått väga mig hos BM. Mig gör det inget, vågen är inte min vän sedan tidigare... Magen växer som den ska och det är det viktiga! :idea:
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack! :)

Jag är mest nyfiken på vikten eftersom det inte känns som att jag gått upp mer än bebisen, trots att jag inte rider längre. Och jag är himla nöjd med det om det är så :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fått en våg av min mamma. Så jag vet vad jag väger. :p

Bebis ska tydligen väga runt 2 kg nu. Sen antar jag att "det runtomkring" väger lite också (typ fostervatten, moderkaka och sånt). Sen så har nog resten satt sig på min rumpa! :rofl:

Jag provade ett par utanpå-byxor som mamma köpt till mig för att se om storleken eventuellt kunde tänkas passa... Jag kunde nästan knäppa de i midjan, men de satt hårt över rumpan (utan att ens vara knäppta alltså). :o Men lite ommöblering efter att bebis är ute så sitter de nog fint. :angel:

Edit: Glömde ju skriva att jag nu gått upp 5 kg från i augusti (v 12 typ)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Haha, sant visseligen! Jag funderade bara på om det hade blivit något mer om igångsättningen? Eller bestäms det efter TUL? :)

Igångsättning är planerad 38+, exakt datum är dock inte satt. Men det beror även på hurvida cervix är mogen för det eller inte då. Är det för stramt så kan de inte sätta igång då utan det krävs föreredande behandling, och så kan man försöka sig på igångsättning ngn vecka senare...
 
Sv: Vårmammor 2011

Aja, jag förstår... Är ju inte alls insatt i det där med igångsättning. :) Håller tummarna för att allt ska gå bra i alla fall!
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Jag står plötsligt helt utan lön för att jobbet utan förvrning dragit 100% sjukfrånvaro för två månader på en lön, dvs jag har blivit skyldig pengar istället. Att jag inte varit 100% sjuk under den aktuella tiden verkar inte spela någon roll, i själva verket har jag jobbat 1/4 av tiden och ska ha sjuklön (80%) för 2 v, från FK får (?) jag ersättning för 9 dagar första månaden och hela andra. NÄR den ev ersättningen kommer har jag ingen aning om, alla papper är skickade och inkomna.
Behöver jag säga att vi sitter lite i skiten?! :cry:
Nu löser det sig enbart tack vare att pappa kan låna ut pengar, men det är dels ren tur och dels INTE roligt.
Inte kan de fixa det heller, utan det kommer rättas först på februarilönen. Jag är inte speciellt sugen på att fortsätta på detta företaget efter mammaledigheten kan jag lugnt säga, det är inte första gången jag blir felaktigt behandlad...

Jag mår inte mindre illa, jag är förbannad, ledsen, besviken, whatever och har så jävla ont i magen efter att ha bråkat om detta i 4 dagar.
 
Sv: Vårmammor 2011

Sambon råkade ut för samma sak i höstas. Det var jättekul, särskilt eftersom jag stått utan studiemedel sen juni :grin:
Jag tycker att det borde slås ut på lika många månaders lön som det handlar om, även om det är rätt gjort i slutändan som för sambon. Det slår ju väldigt hårt annars :( Bättre att dela upp avdragen på mer än en månad.
 
Sv: Vårmammor 2011

idag har jag varit försökskanin för en ny ctg-apparat! Som även registrerar fosterrörelser. Lite intressant. Och därför var det var både BM, läkare och ngn maskinansvarig med under min "humanitära kurva". :grin: Allt såg iaf bra ut med lill*n!
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Lite sent kommer veckans, (24+3) magbilder:
167158_497128503651_540403651_6213709_4910476_n.jpg

Bilden är tagen lite snett bakifrån så hela kulan syns nog inte riktigt :p

169028_497128558651_540403651_6213711_3752586_n.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp