Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Bättre det än att jag drömde att man skakade ut bebisen genom två stora rockringsliknande saker som hängde på axlarna :angel: Har en känsla av att febern satt kvar i kroppen när jag drömde det :D

Jag har varit på AF idag och de hade inte så mkt att säga, mest ett besök för att man måste.

Har ni kontaktat FK än? Är det ngn som kan förklara för mig hur det där funkar? När ska man skicka in grav.intyget och var? Såna där saker känns verkligen överväldigande för mig...
 
Sv: Vårmammor 2011

Moderskapsintyget skickade jag in så fort jag fick det, tror det var i vecka 23-24 någon gång.

Fick en blankett som arbetsgivaren skulle fylla i angående lön och så. Jag behövde dock inte fylla i den eftersom jag hade en fastställd SGI då jag får sjukpenning nu.

De behöver ju fastställa hur mycket du ska få i föräldrapenning och så, och berättar du inte att du är gravid så vet de inte om det och börjar inte hantera ditt ärende.

Skicka in moderskapsintyget till:
Försäkringskassans Inläsningscentral
839 88 Östersund

Du får en blankett hem sen med det du behöver. :)


Hoppas du blev klokare!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har precis insett att jag har cravlings. För chokladglass. Jag har aldrig någonsin gillat chokladglass förut, men nu.. Herregud. :eek:

Aja, det kunde ha kommit tidigare och det kunde ha varit ännu värre. Jag ska väl inte klaga alltför mycket. :d


Har ni några cravlings?
 
Sv: Vårmammor 2011

Nä, inte en endaste. Kan nästan tycka det är lite tråkigt. :angel:

Med första barnet var det olika former av potatis i kombination med fett som gällde hela graviditeten: chips, pommes, klyftpotatis, popatisgratäng med massa ost och grädde.... Och så gick jag upp 19kg också. :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej, inga direkta cravings här faktiskt...

*knapp*

Idag har jag haft denna utsikt för första gången sedan innan jul! :love:
dsc00323_127719293.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har inte heller haft några alls fram till igår när jag kom på att jag ville ha chokladglass (eller snarare så åt jag upp sambons glass så han fick gå och hämta ny)... :angel:


Equilina: Åh, vad mysigt med en ridtur. Jag längtar tills jag kan ta upp det igen. Måste bara hitta någon som vill ha lite hjälp någon gång i veckan eller så. Egen har jag varken tid eller råd med som det är nu (eller kommer vara... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

åhh mys å rida, ska köra ett halvpass ikväll med min gamla grupp, men saknar å rida ut, men sen jag lånat ut min har jag ingen som ja vet är tillräckligt stadig för å våga mig ut på tur i snön...
Ja har nog också fårr mina första carvings nu, ostbågar och apelsinjuice :)
Ang försäkringskassan så kan man på deras hemsida anmäla sig till infoträffar för blivande föräldrar, vi va på vår ganska tidigt och den va väldigt bra! så allt är fixat nu helt smärtfritt! (peppar peppar, har ju inte förjat få utbetalningar än så det visar väl sig nästa månad) Sen får man ofta väldigt bra hjälp om man går in på fk å frågar någon istället fär å ringa tycker jag...
 
Sv: Vårmammor 2011

(eller snarare så åt jag upp sambons glass så han fick gå och hämta ny)... :angel:

Har du också en sådan där ängel till sambo som förstår att det är sådant som händer och bara att glatt hämta ny (och givetvis fråga om man vill ha mer ;))? :love:
Min accepterar ljudlöst allt "nytt" med mig/vårt förhållande, han verkar förstå att det är delvis självförvållat :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, ja! :D

Han är för snäll för sitt eget bästa ibland. :love: I skrivandets stund så har han precis lagat klart kvällsmaten jag beställt... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Hur länge tog det att få blanketterna och så från FK efter att du hade skickat moderskapsintyget?
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Idag har jag varit på besök hos BM..alla mina värden va jättebra, SFmåttet va som de skulle å bäbis hjärtljud med! så skönt när allt är som de ska så man slipper grubbla över det!
 
Sv: Vårmammor 2011

Det ser ut som att magen börjar lugna ner sig lite i växandet nu tycker jag. Men det kanske ska vara så, hade det fortsatt i samma tempo som det sett ut tidigare hade du ju varit enorm vid det här laget. :p Magen har en sån där fin form i alla fall! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*knappen*

Nu verkar de planera att lägga ner vår vårdcentral inom en månad också. Kunde de inte ha lugnat sig så bebis var ute i alla fall..? Nu måste jag ju eventuellt byta barnmorska i alla fall... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Jodå, lugnat sig lite har den nog. Tur det för annars vette tusan om jag inte om tolv veckor hade behövt en lyftkran för att öht komma upp ur sängen :rofl:
Formen är jag väldigt nöjd med, det är en riktig kula :D (Att sen sambon älskar att visa min numera hemska navel för allt och alla så de kan skratta är en annan sak. Han brukar också tycka att jag ska hosta eller skratta för då pekar naveln ut ännu mer :rofl: )
Det jag inte är så förtjust i är hormonranden samt mitt gamla navelpiercingärr. Ärret ser tammetusan minst sju gånger större ut nu än i o-gravidigt tillstånd :mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, min annars väldigt djupa navel har blivit "grund", men den står inte ut än i alla fall. Har också en hormonrand, ända från härligheten upp nästan mellan brösten. :p Den är grymt behårad också! :eek:

Ang. BM så tror jag inte att hon kommer byta VC, men vi får väl se. Infon har precis kommit ut, så det är många frågetecken som ska redas ut. Mest orolig är jag nog ändå för att min läkare ska försvinna. Hon är sjukt bra och för att få vara listad hos henne skulle jag kunna åka genom hela landstinget...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 692
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 133
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp