Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Ooo, nu blev jag både rid- och skidsugen! :(

Red senast 19 dec, har alltså inte varit uppe på hästryggen i år! :eek:
img_6202_122656236.jpg

img_6213_122656714.jpg

img_6280_122657740.jpg


Måste nog ta mig upp på prinsesshästen i veckan... Hon är en stjärna som tar hand om sin klump till matte iaf :love:

Igår var vi på ikea och köpte vad vi behövde för att göra tvättstugan till skötrum, så nu är det också klart!

I morgon ska vi på RUL2, går in i v 33... :eek::love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Oh, din stackare! Det är ju alldeles för länge sen :(

Tiden tickar på för dig, nu är ju bebben snart fix och färdig :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj, jag har inte ridit sen maj-juni någon gång... Då var jag ut och snodde min gamle ponny. :p Innan dess är det över ett år sen jag red. Var då jag fick min wiplash, så det var rätt lång återställningstid efter det. Den har för övrigt börjat göra sig påmind igen nu.

Idag ska jag och mamma åka upp till vår stuga uppe i Dalarna. Hade tid hos BM innan, men de ringde för en stund sen och sa att hon va sjuk. Skönt att slippa köra hela vägen i mörker! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

RUL2 idag som sagt, och två orosmoln är nu bortblåsta från bebishimlen:

Hn ligger mitt på tillväxtkruvan och kakan har följt med magen upp så det finns ingen risk att att den ligger ivägen = inget planerat snitt! :love:

Hn ligger redan med huvudet långt ner vilket förklarar varför jag känt så hårt tryck där senaste dagarna (och speciellt vid sammandragningarna, hjälp!) och rumpan upp till höger som jag trodde :)

Hn låg och lekte med sina fötter under undersökningen :D

Fossing
ul3_126636522.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Gu så skönt! ;) Grattis!


Själv har jag varit hos läkare och fått diagnos kraftig luftrörskatarr. Fick både Mollipect och Cocillana utskrivet och efter två doser M mår jag redan mkt bättre! Ska ta C nu när jag ska sova, först ska jag dricka en massa honungsvatten :) Det tråkiga är att det är föräldrautbildning imorn, jag gissar att det inte är så bra att jag sitter där och hostar... Ska ringa imorn bitti och se om vi kan boka om oss till nästkommande kurs istället!
 
Sv: Vårmammor 2011

känner ni som jag ibland?! ena dagen som den största valross som finns...bara allmänt jock och fet å tänker att " de är väl ingen som ser att de är bäbis jag är bara tjock":laugh:....nästa dag så känner man sig vackrare än nånsin å magen känns verkligen som en fin bäbismage medans man nästa gång känner sig totalt ogravid, inte alls tjock, jaaa som om de gått över?!:D de sistnämnda har jag haft i huvudet de sista dagarna...även om liten sparkar som tusan så frågade jag min sambo igår om han trodde att man kunde föda ut barnet utan att märka de själv:eek:

jag blir nog lite knäpp:laugh:

en annan sak nu när man kommer närmare å närmare är att alla mina vänner som har småbarn inte berättar om sina förlosningar längre utan om alla deras olika sjukdomar på slutet.."kolla upp om du har huvudvärk fö de hade jag å då va de för lite fostervatten...kolla upp om du dricker för mycket då har u diab, de fick jag" bla blaaa blaaaaa...jättesnällt men för tillfället så skadar de mig mer än gör nytta...snart har man liksom "glömt" bort hur man kunde känna sig innan graviditeten, att man kunde ha huvudvärk en dag, ont i halsen en gång mm mm...nu har jag gnällt av mig för idag igen:devil:
 
Sv: Vårmammor 2011

Äsch. Ont i huvudet kan man ju ha som ogravid också. Så bara för att man har ont i huvudet behöver ju inget vara fel heller.

Jag dricker massor av vatten. Men jag svettas som jag vet inte vad på nätterna, så jag kan inte se att det är något konstigt att det behöver tankas på mer vatten än vanligt.

Min svägerska hade graviditetsdiabetes utan att hon hade några som helst symptom. Jag menar bara att allt som kan tyda på något "fel" inte behöver vara det. :)

Visst är det bra att man är uppmärksam, men det behöver ju inte gå till överdrift. Gör man alla kontroller hos BM så är jag i alla fall rätt övertygad att de hittar om något är galet. Sen är man orolig så kan man ju berätta det, så kollas det upp ordentligt och man kan (i de allra flesta fall) få ett lugnande besked. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Härliga ridbilder! Jag var själv ute på nyårsafton i solskenet i underbar snö. Vi tränade lite skolor. Jag rider nästan ingenting, det beror på tidsbrist....skulle nog iallafall skritta lite för jag har en ganska lätt graviditet . Är nu i vecka 21 och magen växer. Idag var det dock jobbigt att ströa åt 100 kor i stora ligghallar för hand, eftersom strömaskinen var sönder. Jag känner mig trött ikväll....
I går fick jag hem vår nya Brio go vagn. Superläcker. Första gången jag köper en ny vagn. Tidigare två barn har fått åka retrovagnar. De har faktiskt fungerat bra här på landet, men denna gång ville jag ha en NY.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det var härligt, trots att sikten var klart begränsad :( Nu är det dock så halt överallt att vi håller tillgodo med ridhuset. Igår löshoppning och idag tömkörning. Skönt med ridhus även om både jag och hästarna trivs bättre utomhus.

Ströandet förstår jag var slitsamt. Jag plågas mest av alla stallpyssel av att ta in hästarna. Det är ishalt och dessutom en del gående fram och tillbaka. Foglossningarna blir inte bättre av det. Men men, inte mycket att göra. Det får gå ändå :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

kl...

I fredags var jag äntligen på rutin ul där allt såg bra ut och vi ska få en pojk till :laugh: Vilket resulterade i en ledsen och besviken storasyster (3.5 år) hon ville ju att det skulle bli en tjej... Men nu verkar hon ha ändrat sig lite och tycker det iaf ska bli roligt med en bebis till.

Den blivande storebrodern som nu är 11 mån (14:e) har börjat gå, så nu slipper jag oroa mig för att han inte ska hinna börja gå innan bebis kommer :laugh:

Maken kommer vara föräldraledig hela juni medans jag kommer ta ut semester efter förlossningen, vilket känns väldigt skönt eftersom jag ej får bära efter mitt KS. Ska bli mysigt att vara hemma alla 5 tillsammans.

Fick igår åka till apoteket och köpa mig broddar, är så halt här så jag knappt tar mig till dagis. Halkar runt som bambi på hal is, hjälpte iaf med broddarna :)
 
Sv: Vårmammor 2011

buähää:cry: halkade till innan när jag gav hästarna hö å gick ner halvvägs i spagat...de känns som om hela nedre delen av min kropp ska lossna från resten av kroppen...jättemysigt å halka med foglossningar på köpet...nu har jag anledning å slippa ta ner julgardinerna å tomtasen som jag vatt på väg i en vecka å göra...:laugh: men ska äta massa smörgåstårta ikväll så bäbis där inne ska frodas:cool:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

Har varit hos BM idag för att mäta magen igen, samma mått som för tre veckor sedan... så blir ett till mätförsök nästa vecka annars blir det TUL. Men bebisen verkar pigg, härjar som bara den och ville inte vara med om någon slags "lyssna på hjärtat undersökning", vände och vred på sig och fick hicka. Ligger med huvudet nedåt och hoppas att den tänker fortsätta med det...
 
Sv: Vårmammor 2011

Det var då attans att magen inte vuxit för dig... Det är min stora oro, att jag ska få samma svar när jag ska mäta i morgon. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

de verkar va många som inte "växer" som de är menat, hoppas de bara är en engångsföreteelse! kanske är vanligt eller?! jag har ingen aning, jag ska åka på tisdag å mäta så får väl se om de växt nåt då!!

men dom borde väl kunna växa olika där inne gång för gång eller?!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo men visst kan de det. Och att magen inte växer, behöver ju inte betyda att bebis inte gör det. För egen del är jag mest rädd att vattnet ska ha minskat mer, och att det är därför tillväxten är låg...
 
Sv: Vårmammor 2011

Magen hade vuxit! sf-mått 29cm i v 31. Så jag följer min nya kurva, känns skönt!

ultraljud%2BTilde%2B079.jpg


Läge för en magbild också kanske, var länge sedan sist. Den här gången är magen väldigt låg och mkt mindre än med första barnet. Väldigt skillnad är det!

Annars såg allt bra ut, hjärtljud 132, bra blodtryck... Viktuppgång totalt 3kg.
 
Sv: Vårmammor 2011

Gu så skönt för dig gumman!! :) Vi ska dit om en vecka, får se hur jag har vuxit då nu när jag har legat i sängen och knappt ätit på 5 dagar. Men ikväll kommer mamma hem och det är bara hon och jag så hon har bestämt att vi ska äta pizza :d
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, skönt!! :laugh:

*knapp*

Jag träffade läkare igår igen, blev en ny månads sjukskrivning och när den månaden är slut kommer jag ta semester fram till BF... Så jag har jobbat färdigt?! :eek:
Fortsatt ordinderad vila, dock tyckte hon att jag kunde rida lite lugnt några dagar i veckan för rörelsens skull (förutsatt att fogarna inte blir sämre av det såklart) :laugh: Jag kan ha ställt en ledande fråga... :angel: :D

Jag hade avtalat med mig själv att jag inte skulle börja tvätta kläder osv förrän i v 36-37, men såg nu att Growingpeople tog upp förlossningsväskan redan i v 34 :eek: Det är nästa vecka... Så det kanske blir nästa projekt efter att ha avjulat huset... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

fy så skönt å bli ordinerad vila OCH ridning :)

själv har jag inte sovit mer än kanske tre timmar inatt...hittar inget bekvämt att ligga å sen har jag en sambo som snarkat som en tok :devil::mad: hela natten...så blev att sova hela förmiddagen istället så nu känns hela dagen förstörd men men...'

är de nån mer som är typ hundra ggr varmare än vanligt?! jag har ända sen jag blev tonåring ALLTID gått med tjocka tröjor på mig och varit frusen, frysa är de värsta jag vet..men nu..ojoj jag går i linne typ jäm å svettas som om jag hade 40 graders feber som går ur kroppen så fort jag gör nåt! har inget emot att blivit varmblodig men de känns vääääldigt konstigt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 690
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 132
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 215
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Sommarföräldrar 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp