Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Tittade in i fel tråd... Blev nästan lite nostalgisk ;) Har läst sista sidan här nu och den är nästan en repris på vårtråden 2010 :)

Feel- Tänk att det är skönt att de har bra koll på dig :) Jag var inte heller så stor i v 30 men på TUL jag gjorde extra i v32 var där en liten tjock flicka ändå ;)

Fitzy- Förstår att du är lite besviken på din mamma- Detta är ju det största som hänt dig och du får inte bubbla med henne :( Jag hade min syster sm jätestöd under min graviditet. Sen fick hon missfall och jag vågade inte alls prata om mina små bekymmer och gravidkrämpor mer.. Det var jobbigt... Men se det positivt. Du har en sambo som bryr sig och en svärmor du kan prata med. Vet du varför din mamma mår så dåigt? Finns det något du kan hjälpa henne med?
Du ska se att ditt barn också kommer att få uppmärksamhet när hn tittat ut :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Förstår din oro feel! Min mage hade inte heller växt särskilt mkt, knappt 2cm också på 3 veckor... Dock tyckte inte min BM att det var ngt att oroa sig för alls? Det verkar olika vad de säger, barnmorskorna... :crazy: Kommer jag upp till 29 vid nästa mätning (v 31) så är jag nöjd. Är rädd att det ska vara mindre... (nu hade jag 27 i v 29.)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag kan sova i typ framstupa sidoläge med det övre benet ganska högt uppdraget. :)

Idag har jag hämtat ut min babybox på Barnens Hus och med en blöjhink till. Visst, refillerna är dyra men det känns som värt det när man bor i lägenhet och inte bara kan kasta ut luktande blöjor.

Hur fungerar de där hinkarna? går det att (med eller utan modifikation) använda dem som en vanlig soptunna liksom? Jag stoppade blöjorna i hundbajspåse med första barnet, också luktfritt. Tänkte att det kanske jag kan fortsätta med, och använda den gratis blöjhinken till dem?
 
Sv: Vårmammor 2011

jaaa, ALLT började med att hon slutade röka för fyra månader sen...kanske ska köpa en limpa cigg till henne å skriva ett brev och lägga där i..trodde faktiskt att de skulle lugna sig men de blir bara värre å värre, så länge brukar de juh inte hålla i sig med nikotin sug...jag slutade själv röka när jag blev gravid å de är ingen som märkt de knappt å då har jag ändå graviditetshormoner och slåss med oxå!! men sen om de beror på henes nikotinstopp eller om de är nåt annat är svårt att svara på..enligt henne själv har hon inte varit de minsta arg sen hon slutade:angel:...
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch då- tråkigt att hon inte ser det själv. Jag är ett monster imellanåt men jag vet ju iaf om det...
Duktig du är som slutat röka :) En eloge tycker jag. Jag har iofs aldrig rökt själv så jag kan inte svara på om det är svårt eller ej... Skulle ändå tro att det spökar i mammas hjärna om det ;)

Nordsvensken- Jag har också blöjhinken och när refillerna är slut så brukar jag trä en större soppåse på den gamla insatsen o på så sätt kan jag använda den ändå :) Men refillerna är smidiga ;) Synd att de inte säjs i affären... Gekås har för 50:- istället för 100. Såg att någon firma på nätet med sålde för halva priset här i reklambannern nån gång men naturligtvis kollade jag inte extra...
Men som sagt. Det funkar med en vanlig mataffärspåse o lite pill ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, har egentligen inget att säga mer än att det kommer säkert bli bättre med tiden. Tur du har svärmor och svägerska att prata med.

KL
Glukosbelastning idag. ÖRK!! Blev klart godkänd. SF 30 cm (!) och hjärtfrekvens 138.
 
Sv: Vårmammor 2011

tack tack! det är ungefär lika svårt att sluta röka som det är att sluta med allt annat som är onyttigt å skadligt för kroppen...men ger man sig bara den på att så brukar det gå..dock verkar inte alla må bra av det helt enkelt å då är juh frågan, skada kroppen eller knoppen?!
 
Sv: Vårmammor 2011

Hihi! jag har adrig börjat med något man blir beroende av ;) Inte ens nässpray
O godis som jag är storförbrukare av är ju inga problem att sluta med om jag vill...
Är det lika enkelt att sluta röka så ska jag skälla på foket i min närhet ;) Då är det bara pjosk de håller på med ;) hihi
Jag tycker du varit duktig ändå :)
 
Sv: Vårmammor 2011

hej, idag har jag varit hos bm, sf-mått 30 cm i v.31 och frekvens 140. Vaför gör man sånt där glukosbelastnings-test vad är det? Är det nåt som alla gör eller? Har inte hört bm prata något om nåt sånt...
 
Sv: Vårmammor 2011

I vissa landsting gör man glukosbelastning som rutin. Hos oss gör man det bara om man har misstanke om graviditetsdiabetes.

När man gör testet är man fastande, får dricka en sockerlösning och sen mäter man sockervärdet efter typ två timmar. Man vill alltså se hur kroppen kan behandla sockret i blodet. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag bar fodersäckar i eftermiddags och fick som vanligt sammandragningar men det brukar inte vara så farligt. Nu känner jag mig fortfarande inte helt ok. Inte som att det är farligt eller gör direkt ont, bara en obehagskänsla i magen. Det är nog bara att inse att jag får lägga ner vissa sysslor nu. Tyvärr! Jag som är envis som en åsna :D
Imorn ska jag åka skridskor med syskonbarnen. Det ska bli riktigt intressant att se hur mkt tyngdpunktsskillnaden gör för balansen och så. Men jag har fått lova systerdotter att vara försiktig, hon är lite rädd om sin lillkusin :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj!

Böra tungt har jag inte vågat mig på sen jag plussade. Och skulle jag göra det nu så skulle det garanterat kännas som att bebis va på väg.

Idag ska jag in till stan för att köpa en ny vinterjacka. Har lovat mamma att åka upp med henne till vår stuga i Dalarna... Jag får låna pappas termobyxor (pappa med ölmage gör att jag kan ha dem ;)), men då får inte magen plats i jackan om jag har en halsduk också. :angel: Så nu ska det shoppas ny vinterjacka - vilken tur att jag fick presentkort på Stadium i julklapp. Bör ju kunna hitta nåt som passar där tycker jag. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

ok, då har vi nog inte det som rutin där jag bor... aa det är intressant å va gravi på vintern, har haft en stor herrjacka tills nu men även den har blivit tajt om magen så det fick bli en mammajacka ändå :) Termosar går bra med lite förlägning om magen ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

bär fodersäckar å dyl får jag med sammandragningar av...å ösa den där jävla ensilagen var dag är minst lika jobbigt det..sen är de juh farligt å gå en gång för mycket så man försöker juh få med sig så mycket man bara orkar bära på en gång ;) idiot som man är...

idag är de min tur å ha en usel dag..vet inte om de är förkylning eller liknande på g...uschan städar lite men känns som jag har mjölksyra i hela kroppen från huvud till tårna...å typ molnande värk i ryggen å blääää...enda som jag inte har speciellt ont i är magen iaf :laugh: den känns mer som sådär när man skrattat hysteriskt hur länge som helst :) men men..är iaf hyffsat färdigstädad för idag så nu får de bli vila resten av dagen tror jag allt, får besök av tre månadersbäbis ikväll myyyyysss:love:
 
Sv: Vårmammor 2011

KL

Någon som får samma känsla när man sitter upp ibland som när man ligger på rygg.. lite som svimningskänsla, eller iaf rätt obehaglig.

Senaste dagarna så får jag det även när jag sitter upp. Känns väldigt skumt, precis som att blodet inte kommer ända upp i huvudet :o

skönt att kunna skylla förvirringen på ngt iaf.. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är ganska vanligt, eftersom det blir så stort tryck på stora kroppspulsådern (?) :) Jag har samma problem, blir dessutom gärna kräkig...
Sen får lungorna inte plats att vidgas ordentligt så man kan bli yr/få obehag av den anledningen också.

Idag ska sambon hämta sängen :laugh:
Vi har fått babyskydd och sitter av bebisens kusin, så nu känns det som att bara skötbordet och själva ungen fattas :D Och hämta ut vagnen såklart.
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Nu har vi åkt skridskor! Det var riktigt mysigt men en vurpa rätt på rumpan blev det :P Det känns lite nu efter ett tag ;) Bubblan kickar som attan nu bara för att jag vill vila innan stallet. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

ahh, ok! Jag trodde det bara blev tryck när man ligger ned.

jag får mao krypa på knä här på jobbet för att minska trycket :rofl: skulle se snyggt ut.

Det ÄR obehagligt!! :mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

så som du beskriver känner jag mig med idag..även när jag står upp...energin är sååå borta..å jag ligger alltid på min högra sida när jag ska sova å vila men tydligen finns de nån som bestämmer att de ska man minsann inte göra längre:mad: lite komiskt är de dock att de syns så väl på utsidan nu när lillen sparkar..magen hoppar å rör sig som attan...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 687
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 131
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 770
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp