Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

jo tack lite nonchalant kan man säga..jag tycker inte om när läkare å dyl tittar konstigt på en när man förklarar något för då målar jag fan på väggen med en gång...ska dit om tre veckor igen. får se vad jag känner då om de blir byte eller inte..när bäbis är ute blir de iaf att byta vårdcentral helt å hållet...

de hon pratade mest om idag va hur de gick med mina hästar å hur jag gör med vattnet nu när d är så kallt...om hon är så jä*la intresserad av de så får hon väl skicka ett brev med sina frågor då...Gaaahhhh!!!
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Här kommer veckans bild, tycker inte att skillnaden är så jättestor från förra veckan.

Vecka 20+1:
74657_481551848651_540403651_5960949_5119998_n.jpg


72062_481551888651_540403651_5960950_4265140_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch vad jag slarvar med mina magbilder... Men nu har jag fått en ny kamera av mamsen i julklapp! :love: Gissar att hon vill ha bra bilder på barnbarnet sen ;) Barnet som för övrigt verkar vara sjövild idag. Igår höll jag igång i tolv timmar i sträck med besök på Ostasiatiska muséet och terracottaarmén, stall och firande av sambons mormor så den ger väl igen idag ;)

Nästa bm-besök är på torsdag, jag är ganska spänd inför att mäta magen igen!
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja men usch då....men förlossningen denna gång kan bli helt underbar!!!

Jag har haft två bra förlossningar så för mig kanske det blir tvärtom...usch så man tänker om sig själv. Nej, det är bäst att tänka positivt och det är ju fantastiskt att få barn.

Jag är nu i vecka 20 och magen syns nu...kommer nog en bild snart. Min man är i stort sett säker på att det blir en flicka till och jag håller nog med. Vi ska inte kolla upp det. Det är nog en lugn tjej för det är inte livligt därinne. På UL låg "hon" och bara snuttade på tummen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Nästa bm-besök är på torsdag, jag är ganska spänd inför att mäta magen igen!

Det ska nog gå bra ska du se! Vi fortsätter att följas åt, jag har också BM-besök på torsdag! :laugh: Sedan blir det besök varannan vecka för mig.

ni får ursäkta mattan på magen.... :)

Min mage, ja hela jag föresten, och också avsevärt hårigare än vanligt. Varmt och skönt så här års! :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja men usch då....men förlossningen denna gång kan bli helt underbar!!!

Ja denna förlossning kommer förhoppningsvis bli bättre än de andra 2 eftersom det bli planerat KS.

Men som min BM säger så är det tur att det är just jag som genomgått de andra 2 förlossningarna eftersom jag ändå ser positivt på det mesta och ändå är nöjd med mina förlossningar även om de slutat i akut KS.

Det ända som jag tycker att jag har missat genom KS är att få upp en kladdig och blöt bebis på bröstet, men även vi KS får man ju ha sitt barn bredvid sig när de syr ihop.
Dottern fick jag även ha med mig på uppvaket där jag hade henne på bröstet :) Bara sista barnet som de sprang iväg med eftersom han inte andades så honom fick jag träffa ca 6 h efter snittet...Fick ju iaf ett kort på honom medans jag låg på uppvaket så jag visst hur han såg ut.

Men som sagt alla har ju inte lika stor otur som jag vid sina förlossningar och de flesta föder sina barn utan några som helst problem. Men ett tips till alla er som ska ha barn i vår, bestäm med din partner var han ska vara om det händer något med barnet eller med dig. Ska han springa med barnet eller stanna med dig.... För oss har det alltid varit självklart att maken ska springa efter barnet...

Vill absolut inte skrämma upp någon, så om någon tycker att det är obehagligt att jag skriver sådan saker får ni säga till!
 
Sv: Vårmammor 2011

Mig stör det inte det minsta iaf :) Tycker snarare det är bra att höra så många olika scenarion som möjligt, just för att ha vetskapen och vara förberedd på att allt kan hända.
Tycker också det är superviktigt att man får höra folk som du, som är positiva trots akut KS, det behöver liksom inte vara the end of the world :bow:
 
Sv: Vårmammor 2011

du förklara dina förlossningar på ett sätt så man inte blir livrädd :laugh: de tycker jag är bra...annars kan jag uppleva som förstföderska att de typ är INGEN som kan berätta om sina "normala" förlossningar för dom som har haft de är tysta..de enda manhör är dom som haft skräckförlossningar med div komplikationer å dom tycker jag ärligt kan hålla k**t om dom märker att man inte vill höra...jag är inte de minsta nervös (än) för förlossningen men ingen kan juh ana i förväg hur de ska gå..kan gå på två timmar som de kan gå på 42...
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja, försök att tänk, när värkarna börjar att det är helt normalt och att bäbisen vill träffa er!! Vi kan föda barn och många tycker ju att det är en härlig upplevelse. Jag har haft det bra med relativt snabba förlossningar utan smärtlindring. Jag tyckte det var fantastiskt att föda och minuten efter tvåan hade kommit ut, ville jag göra om det:) Nervös är man alltid lite, men det kanske man ska vara....njut av att bära bäbis nu!
 
Sv: Vårmammor 2011

Mig stör det inte det minsta iaf :) Tycker snarare det är bra att höra så många olika scenarion som möjligt, just för att ha vetskapen och vara förberedd på att allt kan hända.
Tycker också det är superviktigt att man får höra folk som du, som är positiva trots akut KS, det behöver liksom inte vara the end of the world :bow:

+1.

Du hittade bra ord att förklara på, så jag behöver inte skriva om det... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tycker också att det är bra att du berättar, även om jag upplevt samma med mina systrar. Av 4 syskonbarn så är ju tre akutsnittade.

Min ena syster var ju riktigt uppmuntrande här om dagen; "Du kan nog inte räkna med en förlossning på under ett dygn" :D Men å andra sidan så hade hon aldrig sammandragningar och att hon snittades berodde på att krystvärkarna aldrig kom igång så förhoppningsvis blir det bättre för mig som faktiskt har sammandragningar och så nu. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi är snart färdiga :angel:
- I klädväg saknas nog bara strumpor, sen har vi iaf ett "startkit".
- Säng + tillbehör har vi inte köpt, håller utkik efter en speciell (inte speciell så, men en som jag tycker är fin) på begagnatsidorna men dyker det inte upp någon inom en månad så blir det en ny. Täcke och liten kudde har vi + gamla sängkläder som mamma sparat :D
- Inredning till tvättstugan där vi ska ha skötbord, vet vad vi ska ha men har inte varit på IKEA ännu. Skötbädd har vi, men allt annat (blöjor, tvättlappar tex) ska köpas.
- Vagnen är beställd, liggdelen hämtad.
- Badbalja (vi har dusch och lågt/grunt handfat, tyvärr) och babyskydd ska vi få ärva av bebisens kusin :)
- En bärsele/bärsjal skulle vi vilja ha också.
- Amningskudde köpte vi i Ullared (liksom lite kläder och skötbädden) för någon månad sedan, den är redan nu guld värd att ha mellan benen när man ligger på sidan! :love:

Tradera och blocket är HETA tips för er som ska köpa kläder... För ett par veckor sedan köpte jag 2 par byxor för 1 kr/st!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har köpt lite kläder och fått av mormor. Ska försöka hämta hem det som vi ska ärva snart och gå igenom för att se vad som ska uppdateras där. Babyskydd är inhandlat och vagn ärvd. Spjälsäng ska hämtas från syster. Sen funderar jag på att sy både en amningskudde och en variant på snugglenest. :) Skötbord hoppar vi nog över om vi inte springer på nåt begagnat. Måste ha över badkaret och de är ju löjligt dyra. Annars vet jag inte vad mer som måste inhandlas?
 
Sv: Vårmammor 2011

Nä... inte ännu... Det kommer längre fram, är ju ändå nästan 3 månader kvar till BF för min del! Jag är för nojjig över att ngt ska hända, därav att inget har blivit inhandlat... :crazy:

Det är inte så jättemkt som behövs heller. En vagn... madrass till den ärvda spjälsängen som står på brygghusvinden sedan 3 år tillbaka... Kläder och babyskydd ärvs också och kommer längre fram. Och kanske lite småsaker som blöjor, tvättlappar etc då förstås, som måste köpas. Känns rätt lugnt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Vagnen är det enda vi har hemma... :p

Hos mamma finns det en massa kläder som hon köpt till bebis. Där finns också en babysitter och en bärsele som är ärvd av brorsbarnen... Kommer få mer kläder från brorsbarnen och lite annat smått och gott. Säng vet vi vilken vi ska köpa. Skötbord är vi inte riktigt överens om, men det löser sig skulle jag tro.

Blöjor och dyl. känns konstigt att köpa redan tycker jag. Är ju ändå nästan tre månader kvar. :)

Jag har säkert missat nåt jättreviktigt, men det får vi komma på varteftersom. Babyskydd kommer örvas av brorsbarnen, men de använder det fortfarande i dagsläget.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har bara shoppat lite kläder, en vagn är beställd. Tänkte fara på Ikea och Barnens hus och liknande i slutet på januari, då är det ca 5 veckor till BF... man vill ju inte köpa alldeles för tidigt, men inte för sent heller, för tänk om bejbis kommer för tidigt och så är man utan allt?

Är lite less/besviken på min mamma idag... jag bad om hundvakt på nyårsafton eftersom jag har em i stallet då (kl 12-16) och vill inte lämna honom ensam när det skjuts så mkt smällare (sambon ska med och slava i stallet en stund, 50 hästar att middagsfodra och en rätt tung hövagn...). Då kläcker hon ur sig;
"Ska du inte sluta vara i stallet nu?" Ehh hur tänkte hon då? Att jag ska skita i hästen och mina fodringar och så? "Jaaa du kommer aldrig ha tid att åka dit ändå, sälj bort den där hästen det är bara onödigt att ha den." Kul att höra från sin mamma... hon är så otroligt positiv och peppande, not...
 
Sv: Vårmammor 2011

J"Jaaa du kommer aldrig ha tid att åka dit ändå, sälj bort den där hästen det är bara onödigt att ha den."

Skittrist, men tyvärr ingen ovanlig åsikt det där... :crazy: Efter mitt första barn skaffade jag istället fler hästar, men vad som händer med hästeriet nu när 2:an kommer återstår att se...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 681
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 131
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 769
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp