Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Okej, har bara hört att de skickar på extra UL om magen är för liten, inte för stor, därför jag undare vad som kunde vara "fel". Har däremot hört att det kan vara tecken på graviditetsdiabetes? Hur det nu ska hänga ihop med "för stor" mage?
 
Sv: Vårmammor 2011

Det beror väl på hur mkt för stor magen är. Variationen på vad som är normalt är ju rätt stor så sett. Medel är ju mittenkurvan, men upp eller ner 2 kurvor anses ju också ok...

Diabetes kan ge stora barn och därmed stort sf-mått. Men är det vad man misstänker är det ju inte ultraljud de gör först och främst, utan glukosbelastning...?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ju gjort glukosbelastning som verkar vara ok och jag har ingen aning om vad nästa steg blir. Känns inte som att jag varken kan äta mindre eller röra mig mer. Men jag låg ju iaf sist ganska rejält över den höga kurvan...
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Veckans bilder, 19+1:
165026_478579603651_540403651_5901955_8325767_n.jpg


163954_478579628651_540403651_5901956_5953665_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Din mage är jättefin tycker jag! :)


Igår kokade jag och mamma knäck, ischoklad, mintkyssar och nougatpraliner... Idag tar jag mig knappt ur sängen! Diskbänken bör vara 10 cm högre om det skulle vara en bra arbetsställning, och dessutom stå i flera timmar blev på tok för mycket... Tur det är några dagar till julafton så jag hinner återhämta mig! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag säger detsamma. Höll också på med en massa godis igår och är helt slut idag... Kom iväg till barnvagnsaffären och beställde hem den adapter jag behöver till vagnen/babyskyddet och nya bromskransar så snart är allt klart för Bubblan! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack så mycket :laugh: Det är en rätt rejäl kula :p

Julgodis är riktigt gott, är du för trött för att äta det kan du skicka hit det :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha :)

Vi kokade ihop det och ger till den äldre generationen (min mormor och farmor) så blir de överlyckliga. Så vi har delat med oss så vi knappt fick något kvar själva ens. Nästa år får vi göra dubbelt så mycket av allt tror jag... ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Gott.
jag har kokat lite i omgångar. Har tre sorter kvar jag tänkte göra. Får kanske bli ikväll eller imorgon. Jobbar till kvart över sju idag... Men sen ska jag vara ledig hela julen i år! Ska bli underbart.
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Idag är hn riktigt pigg därinne och jag är mycket lugnare. Fick behålla nästan all mat igår också, lite nyponsoppa och en apelsin fick bägaren att rinna över lite på kvällen, men de var bonussaker så det är okej :D
Just nu har jag en liten rumpa som trycker sig utåt strax höger om naveln allt vad den kan... :love:

Hur många skåningar är här? Hade det inte varit kul att träffas? :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Va kul för dig/er att ni mår bättre! eller haft en bra dag iaf :)de kan göra mycket när allt känns tungt, å jag tror att blir du bara lugn så kommer nog bäbis må bättre med!

jag har börjat fundera på när min liten sover för de är aktivitet HELA tiden där tycker jag! å idag när jag va på mitt gamla jobb å hälsade på å satt med en kaffekopp på magen så sparkade den till den riktigt ordentligt så alla såg det:D lite komiskt va de allt! hade dessutom en ritkigt onyttig dag igår med både mcdonalds å sen pizza:o , inte ofta de händer men va fan då nån näring finns de juh där i till bäbis iaf!!

ha de bra alla i juletiderna å hoppas ni kan äta gott å må allmänt gott iaf!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Härligt att höra (eh, läsa...) att det är bättre! :D

Det är så grymt häftigt att känna de där sparkarna när man tvivlar. Jag brukar putta lite på magen för att se om jag får någon respons. Ofta får jag det ganska omgående, så då kan jag lugna ner mig ett par timmar igen. ;)

Angående illamåendet... När jag mådde mer illa så hjälpte det om jag åt en torr knäckebrödsbit 10 minuter innan jag åt mat. Ingen aning om varför, men det hjälpte och jag har läst att knäckebröd ska lindra illamående. Du har säkert redan provat det, men om du inte har det kan det ju vara en idé. Förutsatt att du inte blir illamående av knäckebrödet förstås... ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag brukar putta lite på magen för att se om jag får någon respons. Ofta får jag det ganska omgående.. ;)

Min/våran bebis svarar aldrig på mina knuffar. :crazy: Det gjorde inte dottern heller när hon låg i magen. Bägge två har sparkat när de haft lust, och legat still när de velat det, aldrig brytt sig om stimulans utifrån...
 
Sv: Vårmammor 2011

Den här inne blir tokig hos BM när hon ska kolla hur h*n ligger och köra med dopplern. Då blir det sparkar hejvilt. :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Min reagerar inte heller på yttre stimulans. Förutom när sambon lägger handen på, då blir den stilla :D
 
Sv: Vårmammor 2011

haha ja visst är det typiskt, det kan sparka hej vilt, å så lägger npgon handen på och vill känna så ligger bebis blixtstilla :)
 
Sv: Vårmammor 2011

om jag trycker med pekfingret rätt in i magen så sparkar bäbis tillbaka:) har även upptäckt att den ligger mest på min högra sida om dom nu gör sånt för där jämte naveln å lite uppåt är de alltid hårdare å högre än andra sidan, speciellt på morgonen när man vaknar på rygg:) å petar man lite där så försvinner de helt plötsligt :D kankse därför de spänner å gör ont på den sidan när jag böjer mig för att bäbis ligger mest där?! ingen aning bara en tanke...

nu har jag iaf gjort köttbullar på 3 kilo färs, grilljerat min ena skinka:eek:, dammsugit å torkat golv å förberett jansson...kan säga att efter allt detta så vet jag verkligen vart mina fötter sitter å vart korsryggen sitter med, men allt är klart så nu kan jag vila resten av dagen!!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Gahh!! va inne på liberoklubbens hemsida precis å kollade graviditetsuträknaren...ett bra tag sen jag gjorde de nu å kollade lite vecka för vecka...90 dagar kvar till BF...90 DAR!! de e ingenting egentligen..imorgon bara 89...sen 88...sen 87..de kommer gå sketafort för tycker inte de är mer än ett par veckor sen man plussade..spännande!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har bara 73 dagar kvar (har en räknare på bloggen med en bebis som växer i en bubbla) :D:love::banana:

Min ligger på diagonalen med huvudet ner och rumpan upp, huvudet på vänstersidan och rumpan till höger mellan navel och revben. Oftast har hn ryggen "in mot" min kropp och sparkar mot typ midjan, gör inte ont men kittlas! :rofl: Och jag är inte kittlig... Nu har hn dock börjat vända och sparka mot mage och revben :devil: Aj... Sitter jag ner, tex i bilen, får jag ofta en fot inunder revbenen och det är sådär bekvämt och behagligt.
Jag känner definitivt att det tar emot mer på högersidan när jag böjer mig osv så du inbillar dig nog inte :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 681
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 769
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp