Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Haha! :D

Jag tycker det är väldigt kul med inredning och inser själv att jag uppskattar det nog mer än bebis! :angel:

Vi måste göra nåt med alla rum vi har nu ju (flyttade till hus med fem r.o.k för ett år sedan)... :p

Åh, önskar att jag också hade en massa rum att inreda och fixa till!



BM besök idag. v24+5. SF 24 cm, hjärtfrekvens 152 :bump:
Nästa besök är glukosbelastning *kräksmiley*
 
Sv: Vårmammor 2011

Aldrig hört talas om att man ska kunna hyra från landstinget :confused: Det finns två, okrockade i familjen men jag köper gärna nytt när vi har möjlighet eftersom de som finns inte är så bra. Däremot kommer jag ärva toppbra stolar sen! Det kommer ju dessutom att bli syskon till Bubblan så småningom så :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hade aldrig fixat glukosbelastning. Jag hade tur förra gången hos BM, låg precis under gränsvärdet för blodsockret. Men då hade jag druckit en kopp varm oboy en halvtimma tidigare... Så det var absolut okej. ;)

Hoppas verkligen att blodsockret håller sig där det ska så jag slipper glukosbelastning.
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh det är skitäckligt att dricka det där glukostestet!

...det jobbigaste är att jag mår så himla illa av att inte äta frukost och vid halv nio som är tiden för prov är långt efter min väckningstid..
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Veckans bild 17+1

65488_471227373651_540403651_5792650_4672107_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj, vad din mage växer! :) Fast du verkar inte ha mycket att gömma en bebis i, så kanske inte konstigt att magen växer så det knakar. ;)

Snart dags för RUL?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet, jag nästan hör hur det knakar :p Jag är av naturen rätt smal, vilket man kanske kan ana precis under tuttarna, så det kan nog spela in.

Jepp, om precis en vecka ska vi dit :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag ska lyckas ta mig ner på stan nu. Vet inte hur. Buss har jag inga pengar till, bil funkar inte med parkering. Gå känns livsfarligt i snömodden så jag ger mig på att cykla tror jag... Håll tummarna för mig!
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj! Cykla låter ju farligare än att gå i snömodden tycker jag! :p
Läste på FB att du kommit hem välbehållen i alla fall. ;)

LadyCoverGirl: Härligt att få se bebisen igen! Jag tyckte det var häftigt att man kunde se så mycket mer på RUL än på det tidigare UL:et. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi planerar med att hyra babyskydd. Tror man antingen kan hyra det via landstinget eller baybproffsen här. Känns som en lite onödig kostnad att lägga ut.
Vi letar även begagnad vagn. Tror det blir en emmaljunga citycross. Lillasyrran har en sådan och den har varit himla smidig. Är ju punkteringsfria däck, men det har fungerat bra här ute på grusvägarna.
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Åååh, barnvagnsdjungeln är ju nästan värre än sadeldjungeln?!

Vi (jag) var ju helt inställd på en Mondial med uniq-chassit (punkteringsfria däck, sambons krav), men i butiken igår blev vi mer eller mindre övertalade om en City Cross istället. Med sittdel på Mondial är de i stort sett likvärdiga, men liggdelen (som man får köpa till) är mindre och har färre/sämre funktioner på City Cross. Dessutom är den inte lika snygg :angel:
Nyss fick vi svar ang leveranstiden, Mondial i det utförande vi vill ha kan vi få tidigast v 11, bebisen beräknas komma v 9... City Cross kan vi få v 2.
Begagnatmarknaden är under ständig bevakning men än så länge har inget intressant utöver en liggdel till CCn dykt upp.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har också begagnatmarknaden under bevakning. Hittade en Emmaljunga Edge Duo Combi idag som jag faktiskt mailade på. Hoppas jag får svar snabbt så jag kan kolla på den i morgon! :)

Hade ju gärna ringt till säljaren, men antagligen skulle hon bara bli rädd för den som väser nåt eftersom jag inte kan prata med min förkylning. :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag hade också varit glad över det! :D

Dock vill jag inte ha den vagnen som skulle ha kunnat vara aktuell att ärva. Det är en Phil och Ted kombi-syskonvagn. Trehjuling med svängbara hjul.

Mitt absolut största krav är fyra fasta hjul och en rejäl liggdel/hårdlift. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Edge har gått bort för oss eftersom sambon vägrar lufthjul (och enligt försäljaren i den butik vi var i igår är skillnaden minimal) och det enda chassit till Edge/Mondial med punkteringsfria däck börjar säljas dec -10, så begutbudet lär vara snålt :D
Inget blir lättare av att jag lider av en grav skepticism mot försäljare och inte tror på mycket som de säger :angel:

Jag vill hellre köpa än ärva, så jag får vad jag vill. Problemet är att jag inte vet vad jag vill :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tror att jag vet vad jag vill i alla fall. :idea:

Har fått lite hjälp av svägerskan också. De hade en CC till sin första. De var mycket nöjda, men tyckte den blev trång på stan. De bor i stan och åker mycket buss och så. Kan förstå att man man letar efter en nättare vagn då.

Jag går på stan max 5 ggr/år och har inte åkt buss på de senaste fem åren så jag tror inte att vi har riktigt samma behov. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Nej, jag är verkligen inte heller någon springa-på-stan-typ, och blir åksjuk av bussåkande :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag bor "i stan" men är aldrig i centrum. Vagnen kommer mest att användas i stallet och på vägen från bilen till den vi ska besöka :D

För mig passar det yppreligt att ärva en sån vagn som jag nog hade velat ha ändå :D
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

Får väl efter att ha tjuvläst tråden i flera veckor (månader?) presentera mig :)

Är gravid och ska enligt mens vara beräknad till 30 maj så jag anser mig höra hemma i denna, då jag kommer få min bebis genom planerat ks runt den 15 maj.

Här hemma är det full fart med mina 2 barn födda juni 07 och feb 10. Det här är inte en planerad graviditet, men nu de senaste dagarna har jag iaf börjat känna glädje över bebis i magen. Känner hur den rör sig och längtar till rutin ul då vi får se den igen.

Håller på och plockar bland alla bebiskläder/saker och inser att vi har allt :)
Enda som ska inhandlas är en ny vagn och den gamla Emmaljunga City Cross ska säljas :cry:

Mår helt ok, lite illamående som kommer och går samt min foglossning som är tillbaka.

Lite svammel från mig...:laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 673
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp