Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Fast ibland undrar jag lite hur man tänker när man kommer med dessa välmenade kommentarer... Vet inte hur många gånger jag fått höra att "men du måste ju äta ordentligt!" när det pratats om mitt illamående/kräkningar och vad jag kan äta/inte äta/mängder. Jag håller minen, men inombords säger min lite mindre sofistikerade personlighet: No shit, Sherlock! :cool: Det visste jag inte! alternativt Duuh?
 
Sv: Vårmammor 2011

verkar vara falsklarm de där med magsjukan...har ätit rostade mackor å cola (bra grav mat eller hur ;) ) för en stund sen å de har gått bra än så länge! däremot innan jag åt fick jag en grym halsbränna..kanske den som satt sprätt på hela magen då jag även hade magknip och ont i mellangärdet innan...njaaa konstigt allt de där...

på tal om ont, hur går de för er å böja er framåt å göra nåt?! knyta skorna går juh men jag har andnöd i en kvart eller nåt efteråt:cool:..sen när man ska plocka upp hö å bära hö mm å jag är böjd frampt så kan jag få ont i magen, eller inte ont ont men jaa, vet inte hur man ska förklara...men de är väl allt som trycks ihop kanske?! bara nån mer känt så så är jag nöjd:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag tänker likadant. :D

Vissa orkar jag inte bry mig om att kommentera det. Jag biter ihop. Men ibland rinner det över och jag fräser nåt tillbaka. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Min sambo får hjälpa mig med skorna. Speciellt om jag har mina termobyxor på! :D Gör jag det själv så får jag både ont och andnöd en kvart efteråt. ;)

Det gör både ont i magen och i ryggen att börja mig framåt. Att gå och plocka grejer som ligger på golvet är att utmana ödet också. Ryggen gör ont då.

Idag fick jag den briljanta idén att jag skulle "sträcka ut" ryggen genom att lägga mig på golvet. Det slutade med att det gjorde så ont att jag bara låg och flåsade och sambon fick komma och få upp mig... :angel:

Min kommentar blev "Om jag får för mig att göra sådär igen, se då till att jag INTE gör om det..." :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag tänker likadant. :D

Vissa orkar jag inte bry mig om att kommentera det. Jag biter ihop. Men ibland rinner det över och jag fräser nåt tillbaka. :p


du kan juh inte fräsa tillbaka! då får dom juh anledning å kommentera hormornerna med:devil:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag undviker att böja mig framåt, känns som allt maginnehåll trycks upp i halsen då :crazy: Ta på strumpor och skor är kämpigt, speciellt ståendes.
Hö har jag i storbal, nu sitter jag på golvet helt enkelt när jag packar påsarna! :D
Tunga saker bär jag inte alls sedan någon vecka, sambon fixar vattenhinkarna tex. Matkassar och annat "vardagstungt" bär han alltid sedan innan :love: Höpåsarna bär jag i omgångar och packar många lättare påsar, blir ett himla kånkande men det är det ju värt! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

försöker med att undvika att böja mig framåt men ibland glömmer man sig:)
å sitter på golvet/snön å packar ensilage gör jag med, annars kommer jag nog svimma i den dära ensilagebalen:D däremot så är jag juh lite lat å går gärna inte två ggr, men Ikeapåsarna glider lätt på snön! Hurra för snön :) å vattenhinkarna försöker jag undvika att fylla å sätta upp i hinkhållarna, men ibland åste man å nog f*n håller man emot med magen eller så är den ivägen i vilket fall ( å de är bara början ), å sen frestar de juh magmuskler å allt å lyfta...men som sagt, man tror man ska kunna allt som innan, andfådd som en gris blir jag av att pulsa i snön med höet..Vem fan behöver gym?!:D


Haha häromkvällen kom katten å la sig på mitt bröst med bakdelen vid naveln ungefär ( å nej, jag har inte naveln på bröstet:)) men de va inte populärt när hon låg där, bäbis sparkade hej vilt på hennes bak, fast hon brdde sig inte så hårt men de såg roligt ut å se henne ligga där å guppa hhihii
 
Sv: Vårmammor 2011

aaa, visst är det kämpigt att böja sig, jag blev superglad när sambo kom hem med en sån där liten bänk man har i hallen så man kan sitta ner å dra på sig vinterstövlarna :) å kommentarer det åker ja också på en släng fast inte att ja äter dåligt utan mer sånna : -ja, jag va ju också VÄLDIGT stor när jag var gravid... haha, ja vill inte höra om hur mycket ja gått upp, ja vet redan det...
 
Sv: Vårmammor 2011

du kan juh inte fräsa tillbaka! då får dom juh anledning å kommentera hormornerna med:devil:

Jag tror faktiskt inte att någon har kommenterat hormonerna för mig. Jag har rätt mycket humör vanligtvis också. :D

Det är bara min sambo som har kommenterat det på skoj. Då har det hänt att jag börjat gråta istället och inser själv att det är nog hormoner... :angel: Sen sitter jag och skrattar och gråter i samtidigt. Det måste ju vara hormoner i alla fall... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har inga problem med att böja mig ännu (v26+5, eller 6.. eller vad det nu är hahha). Fyller höpåsar och bär som vanligt. Känner mig fortfarande smidig och lätt, red ett dressyrpass på pållen igår, kan dock inte sitta ned i trav sen några veckor tillbaka med lättridning och galopp går utmärkt. Trodde faktiskt att det skulle vara värre att vara gravid, men det kommer väl... det här går för lätt för att det ska vara sant.

Iofs skadade jag ryggen i en olycka för något år sedan, var instängd i en plastkorsett från armhålor och ned till typ höfterna i 12 veckor (fick inte böja ryggen åt något håll öht), DÅ kan vi snacka orörlig och med enorma smärtor... fick inte ens duscha utan korsetten, så jag är nog rätt härdad.

Det enda jag känner att jag längtar efter är att ligga på mage, rida ett ordentligt dressyrpass och kunna sätta tryck i pållen, samt att kunna ta några glas vin med goda vänner!
 
Sv: Vårmammor 2011

Söndagkväll, vilket innebär ny vecka och ny magbild för mig! ;)

SAM_0009.jpg


Vecka 25+0
 
Sv: Vårmammor 2011

Fiiin trazel! :love:

Jag tycker också det är jobbigt att böja mig framåt, både för att det trycker, gör ont i ligamenten och att maten tenderar att vilja komma upp i halsen. :angel: Men jag kan tyvärr inte undvika det särskilt mkt. Plockar saker på golvet mest hela tiden, höns, hästar och dotterns kanin som ska skötas... Vattenhinkar och hö flera ggr dagligen...
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack! :love:
Jag börjar äntligen bli bekväm med min mage faktiskt. :angel: Jag har tyckt att den har varit fet-ful förut, men nu syns det verkligen att det är en bebis därinne! :love:

Jag att det är en himla tur att jag inte har några djur eller småbarn att ta hand om som det är nu. Jag behöver helt enkelt inte göra någonting om jag inte orkar. Lite bortskämd på det sättet, men enligt BM ska jag passa på att njuta. Så jag litar väl på henne. ;) Jag lekte med mina brorsbarn häromdagen, och att krypa runt på golvet ett par timmar gjorde verkligen att ryggen sa ifrån sen.

Min sambo ställer upp grymt mycket. Mår jag dåligt en dag så kommer han in med frukost på sängen... Vem skulle inte må bättre av det på en gång? :love: Det kanske inte skulle hjälpa mot just illamående förstås, men det har han vett nog att inte göra då. Men när magen eller ryggen trilskas ovanligt mycket så blir jag så glad att jag håller på att börja gråta över de gesterna. :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

På fredag ska vi till ullared å handla julklappar å även köpa saker till bäbis när vi ändå är där! eller jag är där ibland men min sambo är INTE där, men nu har jag lyckats tjata med mig honom! man får juh hur mycket bäbisgrejer om helst där för inga pengar alls..nån liten pyjamas får de bli men sen har jag mest tänkt på typ lakan, täcke, underlägg till skötbord å sånna grejer!
undra hur mycket man måste kompletera med sen när bäbis är ute, som man glömt eller inte alls tänkt på att man behöver?! :) vi kanske ska hjälpas åt å göra en lista eller?!:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har inte handlat en enda bebisgrej än. :angel:

Mamma har handlat en massa kläder i strl 50 och 56. Varmt välkommet av mig, vi har absolut samma smak. Dessutom är hon ju mormor och köper fina, dyra märkeskläder (som om en liten nyfödd skulle bry sig). Men jag hoppas det är kvalité och håller till nästa barn också. Det lär det väl göra visserligen, för så många gånger lär det ju inte hinna bli använt innan det är urväxt. ;)

Har ärvt lite saker från brorsbarnen också, men de har fått bo i mamma och pappas förråd. Jag vill inte ta hem något än. :angel:

Vi håller på att rustar här hemma så vi ska få till en barnkammare i rummet närmast vårat sovrum, men då måste vi rusta ett rum längre bort för att min sambo ska kunna jobba någonstans. I dagsläget finns där inget golv och bara gipsskivor på väggarna... Så vi måste komma oss för (eh... sambon :angel:) att tapetsera och lägga golv där. Förhoppningsvis kan vi få till något där i mellandagarna eller så! :)

Sen kan jag börja plocka hem saker. I helgen har vi bestämt att vi ska åka och kolla på barnvagn i alla fall. Känns som att det börjar brinna i knutarna om det om det är 4 månaders leveranstid... Det är ju inte ens det kvar av leveranstiden för bebis! ;) :eek:

Jag börjar längta efter att få inreda barnkammaren. Det får bli efter jul! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har faktiskt redan tapetserat barnrummet :D och fått ett gungfår av mina föräldrar, så fint!

Idag var vi på ultraljud!! Å vad spännande det var! Hade inte riktigt bestämt innan om vi ville veta vad det är, men när vi väl var där kändes det alldeles tillräckligt att veta att allt såg bra ut, hjärtat slår osv. Vilken häftig känsla!! :love:
Datumet stämde precis med beräkningarna, 8:e maj! Nu orkade jag inte leta fram listan, får ta det senare, tror jag skrev 9:e där, olika vart man skrivit in beräkningen. Men alla mått hon tog idag visade precis samma sak!
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är inte ens ett år sen som vi tapetserade i det blivande barnrummet, så bebis får glatt ha blå tapeter där. :p Jag tänkte lägga in en grön ryamatta och göra som en "värld" därinne med en lampa som ser ut som en sol och självlysande stjärnor i taket. Tror det kan bli finemang! :)

Det är härligt att se bebis! Jag vill så gärna göra ett UL till. Jag vill nog fortfarande få reda på en om det är en liten tjej eller kille därinne, även om det inte är viktigt längre. Fick ju en smygtitt i alla fall när vi var in på förlossningen för två veckor sen... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

nåt barnkammarrum har jag inte börjat med än, de får bli sen, nör den är nått halvår iaf! egentligen innerst inne hade jag gärna väntat med att köpa hem grejer, ska även få ärva kläder å sånt som jag inte tagit hem än, säng ska vi med hämta å vagn ska vi få av en vän så den är bara å hämta när man vill..men kan ändå vara skönt att ha basgrejerna inhandlade undanstoppade nånstans innan de dels blir för jobbigt att åka å handla å man vet faktiskt inte, de är förvisso 14 veckor kvar till BF men kommer den 10 v förtidigt så är den snart ute.....inget man hoppas på men man vet aldrig...

min mamma är väldigt skeptiskt till att handla saker innan den är ute men de måste man juh...känns som att risken att de ska hända nåt med bäbis nu är ganska liten att de isf ä vid förslossningen de händer å då måste man ha grejer hur eller hur...
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har inte ens ngt rum som kan bli barnrum! Med en liten stuga på under 80 kvadrat och 3rok där alla rum redan är upptagna (vardagsrum, vårat sovrum, dotterns sovrum) vet jag inte vart vi skulle kunna ha barnrum till lillasyskonet.

Inte blir det aktuellt att dela rum med storasyster heller för det kommer skilja 5 år i ålder, det blir genast problem med alla storasysters små, pilliga och/eller ömtåliga leksaker. Dessutom är alla rum för små för att det ska gå att dela ngt i två... Vi kommer få bygga ut, men det kommer dröja några år. Ser det dock inte som ngt problem, den lilla får sova i vårat rum de första åren. Det blir trångt med spjälsäng där inne, men det ska nog gå!

Jag har inte heller börjat handla. eller ja, ett par små plagg har det blivit:o, men inget mer. Har inte tänkt handla så mkt, vet av erfarenhet att man inte behöver så mkt i början. :angel: Lite grejer har vi dessutom kvar från dottern: säng (fast utan madrass) och lite kläder. Babyskydd ska vi få ärva av en kompis, och vagn tänker jag köpa begagnat, men det blir först nästa år. Känns lite tidigt att göra det nu, det är ju nästan 3½ månad kvar till BF!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp