Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag var konstant hungrig tills för några veckor sen, och jag ska inte ha förrän i maj! :) Nu är det bättre, men det var hemskt ett tag, gick inte en timme innan jag var hungrig igen, oavsett hur mycket jag ätit! Tyvärr blev jag ju mest hungrig på onyttigheter, kanske därför jag gick upp sådär 5-6 kg under första två månaderna hehe. Men sen har jag inte gått upp så mycket mer. Längtar så till UL på måndag!!
Har anat sparkar men vet inte om det var det eller bara min egen puls jag kände haha.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är i alla fall i vecka 25 nu och står på +/- 0. :p

Jag vaknar ofta på nätterna och är tokhungrig! Igår kväll åt jag ett paket nudlar innan jag somnade, men inte hjälpte det heller. Jag vaknade vid fyra i natt och var så hungrig att jag mådde illa.

Sovit kasst i natt och jag känner det direkt i ökade sammandragningar... Magen blir hård som en kanonkula! Efter några minuter släpper det lite och är bara som en plastfotboll eller nåt. :p För att sedan bli samma vända efter ett tag igen... Och det gör ont! :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Här är det ett jäkla bökande i magen! Nu ser man tom utanpå hur magen hoppar :rofl: Jag sitter ganska framåtlutad på jobbet för att avlasta korsryggen som börjat bli besvärlig, och det blir väl trångt i magen för då bökas det lite extra! :D
Jag började känna svagt i v 18 men var inte säker på vad som var sparkar och vad som var gaser (:angel:) förrän på UL (18+2) när jag kunde se att rörelserna på skärmen stämde med de i magen :love:

Jag har också blivit mer hungrig nu (v 27) tycker jag, fast jag äter mindre portioner så totalt är det nog samma intag.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tyckte jag kände något redan i vecka 16. I vecka 17 är jag säker på att jag kände, sambon kände utanpå i veckan efter. :)

Det syns på min mage också hur den hoppar nu! :D

Känner igen vad du skriver om att sitta framåtlutad på jobbet, då började bebis i min mage också sparka extra mycket. Blir säkert trängre där inne, precis som du skriver. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

kl
Gud så skönt. Nu har min stora ridhäst gått igenom veterinärbesiktningen. Ett orosmoment mindre och full koncentration bara på raggsockorna, bebisen, sambon och huset. Känns riktigt bra.

Nu har tom min sambo känt bebisen sparka. Men än så länge så "störs" inte jag av det utan känner av den då och då. Känner också mer när jag sitter, men tycker magen redan är i vägen:cool: så står helst upp på jobbet än så länge. Puh vi får se hur länge jag kan göra det.
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Åååh, nu måste jag morra av mig lite! :devil:

1. "Jag tror någon börjar bli lite påverkad av graviditetshormonerna!" måste vara den mest nedvärderande, elaka och oförskämda mening man kan höra som gravid. Tydligen har man varken rätt till en åsikt eller något som helst känslomässigt liv när man har en bulle i ugnen.

2. (som är både trakisk och rolig också) Personalchefen var inne nyss och informerade mig om att "någon eller några i organisationen" reagerat på att jag visar, håll i er nu, magbilder :eek: på min blogg!! Ursäkta men... snälla jävla nån?! :rofl: Jag jobbar i bank, så saker som förtroende och trovärdighet är viktigt, men att man inte kan visa hud på andra ställen än ansiktet och händerna i son blogg, det är bara för mycket. Personalchefen var noga med att hon bara informerade mig om att det pratats om det, hn lade inget värde i det alls utan sa att det är helt upp till mig. Jag blev först väldigt förvånad, nu har det övergått till att jag måste hålla mig för skratt. Och framför allt, vem här är det som läser min hästblogg?! :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

hur i hela friden kan folk tycka att en söt gravidmage är stötande? Det är ju helt galet, men men man har j uförstått att folkt gärna stör sig och misstolkar vad man skriver på nätet... En del har inte mycket bättre för sig...
Till nåt roligare så va vi på första föräldrakusen idag :) Lite pinsamt å så med presentation å så men kul att träffa andra gravida som man kan prata åkommor och sånt med :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Va kul! Vi ska ju till bm på torsdag igen och jag hoppas på att få info om föräldrakurser och sånt då. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag önskar min föräldrakurs hade gett mig mer kontakt med andra mammor, vi är bara två i hela Borgholms kommun som ska ha bebis till våren så det blev inte så aktivt på de där mötena. Ska gå igen i januari, mest för att kanske träffa någon annan mamma :)
jag är ju nyinflyttad med så ödemarken är extra öde.
 
Sv: Vårmammor 2011

Lagom när alla mina graviditetskrämpor har lugnat ner sig så har jag gått och blivit tokförkyld... :cool:

Hostar, har ont i halsen, nästäppt och ont i huvudet. Har varit ner på apoteket och inhandlat Otrivin och Bafucin. Va in på Ica och köpte hunung för hunungste. Nu ska förkylningen bort! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi kommer inte gå på ngn föräldrakurs. Det var valfritt eftersom det är andra barnet, men jag känner inte att jag har ork till det som jag mår. Inte vet jag hur mkt jag skulle ha ut av det heller... Infon de kommer med är ju sådant jag hört förut sas.

Igår var vi och gjorde 3D-ultraljud. Så spännande! Vi fick även veta om det är en liten syster eller en liten bror i magen, men det tror jag att jag behåller för mig själv en stund till. ;)

ultraljud%2BTilde%2B011.jpg


ultraljud%2BTilde%2B006.jpg


Annars så har jag mått tämligen uselt det sista, kräkts mkt... de sista två dagarna har jag inte fått behålla någonting tyvärr. Hallå, ska jag inte få må bra ngn gång också!?!
 
Sv: Vårmammor 2011

Härligt att få se bebis igen! Spännande att få se bebisen så tydligt! :D

Hoppas ditt illamående ger med sig också. Jag kräks fortfarande också, men inte ens varje dag längre. Illamående är jag till och från, men inget okontrollerat som det var förut...
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag har haft paketinslagning ikväll. Har egentligen lite kvar men kroppen säger ifrån till att krypa på golvet mer. Har dessutom hällt superlim över handen, benet och golvet (det gick bort med nagellackbortagning) och bränt fingret på lacket så det är nog sängdags faktiskt... Vill vara smidig och full med energi igen!
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Va på julbord igår! väldigt gott å idag har jag åkt på n magsjuka tror jag..de spyr ur bägge ändar...sen om de är magsjuka/nått man ätiti/eller graviditeten de beror på har jag ingen aning.. men de känns väl igen iaf..:mad:..å jag som har praktik..enda helgen på praktiken denna helgen å fick ringa å sjukanmäla mig idag..hur kul är det?!..dom vet att vi skulle ut å äta igår em så hoppas inte dom "tror" nånting..skulle inte börja förrän kl 1 idag iaf..men som jag sa till sambon, dom vet juh iaf att man inte är bakfull...:) men de är juh så retsamt ändå..å eftersom man är på ett boende å praktiserar så är de juh ännu viktigare å va hemma...BLÄÄÄÄÄ:eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Fy fitzy, det låter jobbigt! :crazy:

Här är en till som förvandlats till spyfontän igen. Jag mår så DÅLIGT! 3:e dagen när jag bara spyr och spyr hela tiden.

Igår var vi på kalas på kvällen, och efter en halv portion fick jag springa och spy, och sedan kunde jag inte äta mer av varken mat eller senare fika utan jag satt mest och mådde dåligt. Och svårt är det att veta vad man ska säga när alla kommer med välmenande kommentarer: "det är viktigt att äta ordentligt när man ska ha barn", "prova den andra rätten istället", "är inte bebisen hungrig då?" osv. Tro mig, jag vill verkligen äta, men allt kommer ju bara upp! :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Fy fitzy, det låter jobbigt! :crazy:

Här är en till som förvandlats till spyfontän igen. Jag mår så DÅLIGT! 3:e dagen när jag bara spyr och spyr hela tiden.

Igår var vi på kalas på kvällen, och efter en halv portion fick jag springa och spy, och sedan kunde jag inte äta mer av varken mat eller senare fika utan jag satt mest och mådde dåligt. Och svårt är det att veta vad man ska säga när alla kommer med välmenande kommentarer: "det är viktigt att äta ordentligt när man ska ha barn", "prova den andra rätten istället", "är inte bebisen hungrig då?" osv. Tro mig, jag vill verkligen äta, men allt kommer ju bara upp! :cry:

Åh vad jag känner igen det där med "välmenande" kommentarer. Jag spyr mest om jag äter ordentligt. Äter jag små portioner så får det oftast stanna kvar i magen. Så får man höra "ska du inte äta mera?" eller "du måste äta ordentligt när du är gravid". Jodå, maten smakade bra, men jag vill inte veta hur den smakar när den varit ner och vänt... Det måste ju vara bättre att äta lite mindre och få behålla det, än att äta mycket och allt kommer upp igen tycker jag..?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp