Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Men lilla gumman, du får inte oroa oss så där!! :eek: Skönt att allt är ok nu iaf!! *kramar om*
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej allihopa! Va hos bm idag och blev vägd, mätt och fick lyssna på hjärtat :love: Sen pratade vi lite om mina besvär på kvällarna att det liksom "bränner" till i ena skinkan och att man inte kan resa sig eller böja benet, och hon sa att det inte var någon foglossning utan tydligen ett tryck från livmodern mot ichias-nerven som orsakar detta. Någon som vet mer om detta eller råkat ut för samma sak?
 
Sv: Vårmammor 2011

Javisst får du vara nyfiken! :)

I intyget står det "Symfyseolys under graviditet, förlossning och under barnsängstiden" som diagnos. (Symfyseolys=Foglossning) Jag var tvungen att googla för att veta vad det betydde, för jag tycker inte att det är som den typen av foglossning som man hört talas om. Men visst, det klassas väl som foglossning det är också. :crazy:

Anamnes står det typ att jag har kraftig smärta i nedre buk och att jag sökt akut för dessa smärtor. Att läkare där bedömde det som symfyseolys. Att jag inte kan sova på nätterna pga. smärtan och att jag inte kan vara i upprätt läge. Och att jag inte kan att koncentrera mig med den smärtan jag upplever.

Det är väl samma sak som står med andra ord för hur det begränsar min arbetsförmåga.

Det är ju alltså från läkaren jag blivit sjukskriven fram till 5 mars, FK har inte godkänt det än. ;) Men jag hoppas verkligen att de gör det.


Det är ju inget som kommer bli bättre enligt läkaren på förlossningen, utan magen kommer ju bara bli tyngre och det enda som hjälper är ju att föda. Och det är det lite väl tidigt för än... ;)

Vi får se vad FK säger, men jag är beredd på att de kommer strula... :grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

En bild från i tisdags också, v. 23+2 :)

IMG_0261.jpg


Min tanke var att fortsätta med samma kläder på alla bilder för att det skulle bli lättare att jämföra bilderna, men jag orkade faktiskt inte byta om bara för det... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag kan känna att det strålar från ryggraden ner mot skinkan ibland. Det stör mig lite, men inte så att jag bryter ihop av det i alla fall. ;)

Det är tydligen vanligt med ichias under graviditeten av vad jag har förstått. Å andra sidan verkar ju allt vara helt normalt så länge bebis därinne mår bra... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har övervägt vaxning. Men jag bestämde mig för att det va synd om bebis. :angel:

De som ska se min mage har garanterat sett värre i alla fall. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

ichias har jag med ont av..speciellt nu när jag "jobbar" igen..annars är allt faktiskt helt ok här...eller jaa..förutom mina fötter endel kvällar..(NU TEX!!) dom ser ut som hobernas fötter i sagan om ringen...svullna helt utan former å tårna som små knölar..värker gott gör de i dom med:laugh:

är för övrigt ganska så lee på folk man möter i tex affären som frågar hur de är bla bla bla å sen säger är du i 5:e månaden?! men så stor bäbismage har du juh inte!! -Näää de är juh väldigt lätt att se under vinterjacka...+ att alla är väl olika?! blir så trött på alla som ska jämföra med alla andra som dom könner i ungefär (!) samma vecka...kan skilja allt från en till 3 veckor å jag känner själv att på en vecka händer de ganska så mycket med magen så inte så konstigt om endel är tjockare än jag...å andra sidan så är vi alla olika...men försöka få folk å inse det......

ja de va mitt gnäll...igen...men de bjuder jag på:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Har jag en tjocktröja på mig kan jag fortfarande dölja att jag är gravid. Med jacka går det inte att se. Tror jag... :angel:

Påbörjar vecka 25 idag, så ska be sambon ta lite nya mag-bilder när han kommer hem! :) Jag står fortfarande på -1 kg från inskrivningen... Jag hade fel om vikten på inskrivningen, jag vägde två kilo mer då än vad jag trodde.

Annars så vaknar jag ofta på nätterna av att jag har så ont i magen. I natt övervägde jag att prova alvedon igen, men det hjälpte ju inte senast... Mamma va in och köpte alvedon-suppar åt mig på apoteket med kommentaren "Du skulle ju aldrig gå och komma på den tanken själv" om det.

De törs jag ju ta, för de kan ju omöjligt göra min "magkatarr-mage" något... Jag måste bara lyckas få hjälp med att ta dem. Dessutom behöver det nog vara rätt illa för att jag ska göra det... :angel:

I helgen har jag julpysslat en massa här hemma. Fått må rätt hyfsat på dagarna, även om jag varit så grymt trött.

Nu sitter jag och myser i min ensamhet med tända ljus, Marabou VinterVit och ett glas saft (typiskt att vi inte hade någon glögg hemma). :D
 
Sv: Vårmammor 2011

oj vad olika det kan vara, haha jag trodde inte ja gått upp så mycket sedan inskrivningen, gick ju upp 5 kilo innan vecka 12, men nu när ja va inne hade jag gått upp 8 kg till....:crazy: känner mig inte större än innan, förutom magen då...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har köpt stödstrumpor idag...vilken fröjd!! trodde verkligen inte att dm skulle kunna göra sån skillnad...så nåt jag kan rekomendera till er alla..köp stödstrumpor!!!!!!:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Hm, jag vet väl inte om stödstrumpor hjälper för mina sammandragningar... Benen och fötterna är väl det enda som inte fått några komplikationer (än) för mig. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag mådde ju väldigt illa i början... Trodde jag tappade 5 kg då, men det måste ju ha varit 7 kg. :eek:

Men nu är jag bara ett halvt kilo från inskrivningsvikten. Så nästa gång hos BM kan jag förhoppningsvis stoltsera! ;) Hon var på mig om vikten sist jag var där och undrade om jag hade problem med maten...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp