Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Vad är du i för vecka nu?

Jag har ju hamnat snett med veckorna i och med att jag fick en "akuttid" hos BM efter resan till förlossningen. Jag ska dit i nästa vecka, då v. 27! Herregud vad fort tiden går... Kommer det gå lika fort när bebis är ute?! :eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

En lika som min då, bara årsmodell som skiljer :D Med det chassit och en adapter så funkar britax babyskyddet som travelsystem :)

Är 25+0 idag :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, jag var i v. 23+3 när jag mätte magen sist. Svårt att jämföra när det är sån skillnad i tiden. Då var den 21 cm i alla fall. Jag tycker den knappt har växt nåt alls sen dess. En vecka, sen får jag mäta igen och förhoppningsvis har den växt mer än jag tycker. :p

Angående travelsystemet så vet jag inte. Bror min har ett travelsystem tror jag! Haha, jag insåg det igår. Jag vet dock inte om det passar, men jag skulle kunna gissa på det eftersom de hade en Emmaljunga CC tidigare... Vi får se! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jättefin vagn!! :laugh:

Vi har bestämt oss nu också, jag ringde runt till ett par butiker igår och prutade :devil: Det blir en CC i Silver Stitch:
cross_120559957.jpg


Och City korg till i vitt leatherette, den tänkte vi dock köpa begagnad:
korg_120559978.jpg


Drömmen är fortfarande en Mondial i vitt leatherette, men sambon, ekonomin och förnuftet har sagt sitt :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Så kul med barnvagnsshopping! Fin vagn du fått tag på trazel! (får jag fråga vad du fick ge?)

Tycker vagnarna i vitt konstläder är så snygga! :love: Skulle gärna haft en själv... Men här blir det en begagnad vagn, max 1000kr :angel: så det kan jag ju glömma! Jag kommer dock inte köpa vagn ännu, tycker det känns alldeles för tidigt... v 26 nu... Det är så många veckor kvar, och så mkt kan hända... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag är hemma efter BM nu. Allt såg bra ut! Har gått upp 7kg sen inskrivningen. Blodtryck och socker var bra men hon tyckte att magen var lite väl stor, 28cm, så hon vill att jag ska göra ett glukosbelastningstest imorn. Känns mest som att det kommer att bli tråkigt :D Bubblan verkar iaf må bra och h@n hade en puls på ca 149 :love:

Bra att allt såg fint ut, även om magen var "stor"... Nu är det min tur att åka till BM, ska bli spännande att se vad hon har att säga idag!
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi ska inte köpa nu, utan beställa. Man lägger handpeng och hämtar ut när det närmar sig. Skulle det hända något så man blir utan bebis (men det finns inte i min värld) får man tillbaka handpengen :laugh:
Lev-tiden på den jag helst ville ha var 14 v, jag har 12 kvar till BF :D Så det är därflr vi fixar det redan nu, även om det blev en annan med kortare lev-tid.

Jag börjar känna att jag vill ha saker färdiga, eller iaf på gång, nu. Tiden fram till jul och nyår går fort, och sedan har jag ju bara 2 mån kvar :eek: :love:
Jag är lite orolig att kusinen inte ska hinna växa ur babyskyddet i tid, och inte blev det bättre när jag drömde inatt att hn kom NU :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej! Jag köpte ju min röda brio happy för ett tag sedan, och den är såå fin och så härligt gung i, dock stör jag mig rätt grymt på kompisar och bekanta som "gissat" sig till att: "-aha det är en flicka", "-ni har ju köpt röd vagn" tji får dom! tycker att en pojk kan väl visst ha en röd vagn?! Blir spännande sen å se hur många tanter som kommer kalla lillen för liten flicka :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Så vitt jag vet är det iaf inte färgen på vagnen som bestämmer könet på barnet! :D
Nej, men just på vagn, babyskydd o dyl tar man väl det man själv gillar bäst?

Vet du att det blir en pojke? :)
 
Sv: Vårmammor 2011

51o3ifxu-EL._SL500_AA300_.jpg
så här ser den ut för övrigt, fast med svart chassi...
 
Sv: Vårmammor 2011

Så kul med barnvagnsshopping! Fin vagn du fått tag på trazel! (får jag fråga vad du fick ge?)

Tycker vagnarna i vitt konstläder är så snygga! :love: Skulle gärna haft en själv... Men här blir det en begagnad vagn, max 1000kr :angel: så det kan jag ju glömma! Jag kommer dock inte köpa vagn ännu, tycker det känns alldeles för tidigt... v 26 nu... Det är så många veckor kvar, och så mkt kan hända... :crazy:

Jag gav 4000 kr för den.
Nypris för allt vi fick med var 12 300 kr och som sagt i väldigt fint skick, så det tycker jag absolut att den var värd. :)

Jag hade inte planerat att köpa vagn så här tidigt heller. :angel: Men jag har hållit koll på begagnatmarknaden ett tag efter just den här modellen. När den dök upp i en bra färg tyckte jag att det var lika bra att passa på. Dessutom var priset lägre än vad jag sett tidigare. :)

Händer det något så är det superjobbigt, men jag tror inte att vi blir mer ledsna för att vi hunnit köpa vagn. Det är för övrigt det absolut första jag köpt till bebis. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det där kommer bli supersnyggt! :D

LillaSmilla: Jag var inne på en röd vagn från Kronan först. Men jag bestämde mig för att röd vagn inte fungerade för mig. Alldeles för "skrikigt" för min stil, men grymt snyggt! Hade jag haft en annan personlighet hade jag lätt kunnat ha en röd vagn! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Så där, då var BM-besöket avklarat! v 25+0, eller 25+1, beroende på hur man räknar. ;)

ultraljud%2BTilde%2B032.jpg


Allt såg bra ut; ,
SF-mått 25,
fosterljud 148.
Viktuppgång knappt 3 kg (avsevärt mindre än "standard" som tydligen ska vara 6-8kg?, men ett under att jag gått upp alls med tanke på att jag fortfarande kräks varenda dag... Och jag hade ju lite att ta av sedan innan, så det är okej tycker jag. :grin: BM var dock inte lika nöjd så jag skulle ev få näringsdrycker utskrivna av dietist. Egentligen handlar väl det hela dock inte om vikten, utan att jag ska få i mig tillräckligt med näring för att iaf må hyfsat. Hade jag mått bra i övrigt men inte gått upp, hade det inte varit ngt att bekymmra sig över )
 
Sv: Vårmammor 2011

Det skiljer ju bara en dag på oss och det är kul att se att vi är såpass lika ändå :) Jag har gått upp 7kg men det har verkligen satt sig på magen och brösten. :)

Jag fick en ursöt "mina första år"-bok av en kompis idag :love: Kan knappt bärga mig inför att få fylla i den!
 
Sv: Vårmammor 2011

Några bröst har jag aldrig, gravid eller inte. ;) Händer inget alls där. Mitt lilla sitter på magen, resten av kroppen (och kanske mest i ansiktet) har jag blivit tunnare...
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, mina boobs har ju växt från typ 75C till 85-90DD :D Till sambons stora lycka ;)

Håll tummarna för att sambon tänker till nu och köper med sig McDmat till mig. Jag måste ju fasta från kl 22 idag... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag var iväg och köpte två nya bh:ar förra veckan, i 80E :eek: (Då är bh:arna knäppta på innersta, till skillnad från i vanliga fall då man ju börjar ytterst och fortsätter inåt utefter bh:n töjer sig. Nu räknar vi med att jag ska svälla mer än bh:n töjer sig, därför på innersta. Hade jag gjort på samma sak så hade nog 75E varit bra.)
Började på 65D, via 70DD och nu till 80E. Hoppas jag ska slippa gå upp mer i storlek nu :crazy: Blir så dyrt i längden.
 
Sv: Vårmammor 2011

haha, ja har också fått nya boobisar :) Dom är numera blåsprängda och har ökat i storlek från 75B till 85D. Japp Vi vet att det är en pojk, han visade snoppen för oss på ultraljudet när han gjorde en liten bakåtvolt :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis till killen då :) Vi hade inte fått veta även om vi velat. Bubblan verkar vara lite pryd och låg med benen ihop på båda ultraljuden :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp