Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Röd barnvagn rules!
Min son 2½ har åkt i min röda kronan hela sitt liv...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag ska nog hämta min hos syster imorn. Ska ändå dit och göra pepparkakshus och brödkakor till hästarna tillsammans med barnen :love: Fick prata i telefon med lillkillen (2½år) ikväll och han bad mig komma och mysa med honom :) Skickar in en bild när jag fått hem den! Sen ska vi nog till Barnens Hus i helgen och dubbelkolla det där med babyskyddet. De har nämligen rea nu så babyskydd + bältad bas går på bara drygt 2000:-. Det är 600:- rabatt! Då kan man nästan säga att vi får adaptern på köpet :)
 
Sv: Vårmammor 2011

När jag var gravid hittade jag ganska många söta mammaklänningar på asos, har du tur kanske de har roliga saker i år också. :) för jag håller med om att det var svårt att hitta roliga kläder i Sverige... :/
 
Sv: Vårmammor 2011

Problemet är att jag är så kräsen med hur kläderna sitter :crazy: Alltså föredrar jag att prova före köp. Men jag kan iof ge det ett försök, om det hinner levereras innan jul :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har också näringsdrycker sedan några månader. I början smakar de helt okej, efter några veckor blev det mer ":eek:" och nu dricker jag dem inte alls :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*

BLÄ! Det där var INTE gott... Men jag överlevde iaf ;) Fick inte veta några siffror men sköterskan hintade att det verkade vara normalt ändå.

Nu ska jag hem till syster och bygga pepparkakshus med hennes barn :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Skönt att det verkar vara okej i alla fall! :D

Usch! Hoppas verkligen att jag inte behöver göra glukosbelastning. Jag tror visserligen inte att det finns någon anledning... Magen verkar inte växa i någon raketfart och vikten ligger ju stadigt...

Jag skulle väl antagligen bara kräkas upp sockerlösningen också. :angel:

Åh, jag bakade pepparkakor med brorsonen för någon vecka sen. Det va mys! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Här gör alla glukosbelastning verkar det som... Fick veta att det skulle göras redan vid inskrivningen och jag ligger inte i någon riskgrupp.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det verkar inte vara någon rutin här i alla fall, skönt nog. Jag har inte hört att jag ska behöva göra den i alla fall.

Svägerskan (i samma landsting alltså), fick göra belastningen efter att de upptäckt höga sockervärden vid rutin-blodprov hos BM. Men jag tror inte hon gjorde någon belastning med första barnet.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det står nog på mitt schema om det ska göras också... Om jag skulle hitta det... Jag är värdelös på att hålla ordning på papper. :angel:

Det enda jag tyckte va viktigt var när hon skulle ta blodprov i armvecket nästa gång. Då ska sambon med igen och hålla handen så jag inte svimmar. :o Men det skulle hon inte behöva göra förrän i vecka 35 om jag hellre tog i fingret. :D

Fast nu har jag bestämt mig för att ta influensasprutan, så nu måste han kanske följa med nästa gång också... Vet någon var "gränsen" går för hur frisk man måste vara för att ta sprutan? Jag är rätt förkyld, men ingen feber.
 
Sv: Vårmammor 2011

Hihi, tvärtom från oss. Jag har inga problem med nålar och blodprov och sånt jox. Tvärtom, sitter lugnt och tittar på när det letas blodkärl i armvecket och dras ut blod osv. Sambon däremot måste sitta ner och titta bort när de sticker mig :rofl:
Förra gången fick barnmorskan leta runt en del i vänster armveck, när hon inte fick fatt i något där så fick hon byta till höger armveck. Sen får jag väldigt stiliga blåmärken efteråt :D

Noteras bör att sambon har nio tatueringar men ändå inte fixar lite blodprov :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha!

Jag är väldigt svårstucken i armvecken. Egentligen är det ingen fara (jag vet det), men efter "traumatiska upplevelser som barn", så gillar jag inte sticken i armvecken... :p

Blodådrorna ligger ytligt och verkar jättelätta att sticka, men de rullar undan och bråkar! Det slutade med att BM fick ta nålen till småbarn för att komma åt blodkärlet... Då har hon provat i båda armvecken också. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Min mamma är lika hopplös med sina blodkärl så det ligger i släkten åtminstone i vårt fall :p
Jag med piercings både här och där och sex tatueringar har noll problems med nålar. Har plockat bort stygn på mig själv också när jag blivit sydd :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

Och jag tog inte ens bort stygnen på hästen själv. :angel: :D

För att inte tala om att ge henne penicillin (fast hon var grymt snäll)! :eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

kl
Ni som ska göra glukosbelastning. Ta med en halv citron och pressa ner i glaset. Det är skillnad som på natt och dag! Ingen plastflaska utan en riktig citron. Annars går det inte att få ner.
 
Sv: Vårmammor 2011

mina bröst har inte väx nånting...inte än iaf...däremot har jag sett på vågen att de är 1.5 kg + inte bra eftersom jag har att ta av innan men men...å till min fasa har jag hittat ett åderbrock på benet!!!!!!! inte kul men smällar man får ta....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp