Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Delvis kl.

Hej på er! Löjligt sällan jag skriver här, ska försöka bli bättre på det :o ;)

Kul att läsa om hur ni alla har det, och fina vagnar har ni hittat också!
Vi måste ju tänka lite större, i och med att vi har två som ska få plats. Men jag är ganska säker på att det blir en Emmalujnga, en sån med svängbara framhjul. Vi tänkte hitta en fräsch på blocket :)

images


Sen var vi på Rutin Ultraljud också för två veckor sedan. Vi är nu beräknade till Valborgsmässoafton, flyttade 4 dagar.
Passar bra, med Emil var det Midsommar ;)
Vi fick också veta kön, men det var en hemlighetsfull liten buse där inne, så dom såg inte så bra. Så jag tror jag håller lite på hemligheten, tills vi gjort ett ultraljud till eller tills liten är ute :love:

Kram till er alla, i dessa härligt vintriga juletider :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag är snarare den som fått hjälpa andra med sånt som kan skapa blodvite :p Inte mig emot. Jag har haft funderingar på både veterinär och läkare (plastikkirurg eller "vanlig" kirurg) som yrkesval.
 
Sv: Vårmammor 2011

gah jag såg också ett åderbrock idag, 24 år gammal, känns inte alls ok. Nu har jag beställt stödstrumpor!
 
Sv: Vårmammor 2011

stödstrumpor is da shit!! köpte en halv kundvagn av dom igår på gekås...fick tre par till priset av ett par här hemma...

köpte lite saker till bäbis igår, täcken å sängkläder å dyl...tur att vi kollat upp hur stor säng vi ska få innan vi handlar lakan och sånt (not) men men..de går alltid att använda ändå! fick även se att täckena jag köpt va till vagn men de gör de samma för ska ha där med! så stressad va jag...men köpte lite små fiiina kläder till bäbis iaf:) men kan säga att nästan fyra timmar på ullared har jag fått sota för inatt för fy f*n vilka kramper jag haft i vaderna å idag känns de som benen ska gå av....härligt :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Något jag slipper i alla fall än så länge! Jag kan få lite smått sendrag i vaderna, men det är absolut inget som gör så ont att det stör mig. Stödstrumpor har jag inte ens behövt funderat på om jag ska prova. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Stödstrumpor har jag kört på några veckor nu. Skönt om man ska stå hela dagen på jobbet.

Vi kollade förresten på babyskydd och vagn häromdagen. Babyskydd fanns visst bara sånt man spände fast med bälte att hyra, så vi funderar på om vi inte ska köpa ett ändå. Det måste ju vara mycket smidigare att bara klicka i det i en bas.
Vagn tror jag fortfarande vi ska söka efter begagnat... Jäkligt dyrt att köpa nytt:crazy:
Åker nog med svärmor till Ullared på fredag. Funderar på om jag ska köpa babysaker då eller om man ska passa på att åka en gång till när det är närmre inpå förlossningen. Hmm..
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag skulle inte våga vänta så länge så att det skulle vara nära förlossningen... Kan ju hända massor av saker som gör att man inte orkar med att springa på Gekås...

Jag tycker modellen av babskydd som man bara kan "klicka i" är helt klart smidigast. Vi ärver ju som sagt babyskyddet och det är av den modellen, så jag klagar inte. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Redan söndag igen, ny vecka och ny magbild! :D

SAM_0035.jpg

Vecka 26+0


Jag tycker inte alls den växt så mycket de senaste två veckorna varken om man jämför bilderna eller att det känns som att den växt... :crazy: Men livlig är den därinne i alla fall, så det borde vara okej allt! :)
IMG_0273.jpg

Vecka 24+0


Tillägg: När man såg veckorna precis bredvid varandra ser ju magen nästan större ut i v. 24+0 än i v. 26+0...
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Du har en jättefin mage! :love: Ska se om jag får till några bilder idag, vi är lite kassa med det där :D

Men idag har vi inhandlat ett Britax Babysafe plus II med bältad bas till kanonpriset 2095:- totalt!! Nu saknas bara lite lagning av vagnen samt en adapter så är det klart att köra! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack! :love:


Jag tycker själv den är finare nu än för två veckor sen... :angel:

Vi väntar bara på att bror min med sambo ska få tummen ur och köpa en ny stol till dotter deras så har vi allt fixat av den delen grejer. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag håller med dig om att magen ser mindre ut nu, fin form oavsett :laugh:

*Kl*
Vi har nog bestämt vad vi vill ha för vagn. Det blir mest troligt en Emmaljunga Edge Duo Combi. Eller mer korrekt så blir det två stycken sådana :p
En 4-5 år gammal att ha i stallet och en nyare att ha i övrigt.
emm.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack! Kan kanske ha att göra med att jag väger lika mycket på båda bilderna, men jag ser ju tjockare ut allmänt på den tidigare bilden. Bebis kanske har växt, men det kanske har försvunnit lite fett... :angel:

Samma vagn som vi bestämde oss för! Verkar vara en kanonvagn tycker jag! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Bra val ;) Ska se om jag kan ta lite kort på vagn och babyskydd imorn. Har inte orkat nåt alls sen jag blev omkullsprungen av unghästen i fredags med trolig hjärnskakning som följd. Bubblan lever om som attan fortfarande så det är nog ingen fara med det lilla livet :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Det vore väl ett fint byte isf, fett mot bebis ;)

Vi satt igår kväll och kollade runt. Till slut bestämde vi oss helt enkelt eftersom jag inte orkade leta mer :p Sambon fick välja mest, det lär bli han som kör mest med den så det känns rättvisast så.
Nu håller vi koll på Blocket några gånger per dag. Hittade igår en -09:a för 3 200 kr men den var redan paxad :(
Nåja, det verkar finnas sjukt många barnvagnar till salu härnere i Skåne och än är det ju ingen brådska.
Stallvagnen ska jag åka och hämta på tisdag så den blir iaf klar :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ah, vore kul att se bilder :laugh:
Trist med hästen, var det något särskilt som hände så den blev skrämd? Hemma går det fortfarande bra med alla hästar, föl, 2-åring, 3-åring osv.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är en fuxmärr, behöver jag säga mer? :D Nä hon blev rädd för nåt när jag tog ut henne ur hagen och sprang då över mig och genom den stängda grinden in i hagen igen :p

Min Emmaljunga Edge är ju en 05a men med lite reparationer så är det inget fel på den. Största skillnaden vad jag kan se mot att köpa en av årets modell är färgerna bara. Tycker att det är kul att fler fastnar för samma vagn, jag har gillat den sen syrran köpte den :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag har själv en fuxmärr. En snart 19-årig tant som mest tror att hon är en yster unghäst från de vilda stäpperna :rofl: Dessutom har hon Ceylon bakom sig ;)
Nåja, sånt händer trots allt i hästvärlden även om det förstås var otur att du hamnade i vägen.

Färgerna har jag förstått ändras lite från år till år men det gör ju inget. Stallvagnen är blårutig om jag minns rätt :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Kattbilder #9
  • Igelkott

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp