Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Vi har beställt en sån här;

1495.jpg


Emmaljunga City Cross, ska köpa en mjuklift begagnat och en Voksipåse till kallt väder.

Men de här babyskydden blir jag inte klok på, finns ju en miljard modeller. Jag har isofix i bilen iaf så det är ju smidigt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Dom är också fina, har mest kikat på Emmaljunga då det känns som ett "säkert" märke att köpa. Kollade lite på Bugaboo också, men tyckte att 11000kr är lite väääääl mycket att betala för en vagn, vill helst köpa nytt då jag brukar vara otursförföljd med saker... ALLT går sönder och då är det skönt med garanti. Mitt bagage är minimalt så det sätter stopp för en hel del... men city crossen är nog ett bra val hoppas jag!
 
Sv: Vårmammor 2011

Ett av mina ston har Ceylon i tredje och fjärde led, hon är utlånad till fodervärd sedan augusti av en anledning :angel: Hon är brun dock, men pappan är fux så anlaget finns :D
Mitt andra sto är visserligen fux, med åsikter, men också hjärna och hjärta med sig :love:
Red i torsdags för första gången på 2-3 veckor, visst var hon pigg men inte ens en bockning eller kick (vilket annars är ganska vanligt förekommande). Note to self: kissa innan du kör hemifrån nästa gång. Nedsittning i trav var inga problem men det blev bara två korta galopper :o
Det jobbigaste var att bära sadeln från parkeringen till ridhuset :D
Sen har jag en 2-årshingst i stallet också, och jag är så grymt sugen på att klättra upp på honom nu..! Hänga på magen går ju bort, men kan man inte hänga på sidan? :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Samma som vi då, fast annan färg :)
Mondial/Edge har bättre liggdel tycker jag, sittdelen är likvärdig, men de gick bort eftersom sambon vägrar lufthjul och det nya chassit är det enda som har punkteringsfria, vilket innebär 1: glöm att köpa beg då de börjar säljas nu i dec, 2: kunde levereras först i mitten av mars (iofs hade vi väl överlevt den första veckan utan vagn) och 3: blev snordyrt :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag var inne och handlade lite julklappar i fredags och såklart gick jag in på "babyland". Såg och kände på "Brio go". Vad tror ni , skulle den fungera i lantlig miljö?? Jag vill ju gärna ha en ny vagn till bebisen i maj.

Sedan måste jag säga att jag är otroligt nervös inför 1a UL besöket nu på torsdag. Jag har ju två barn, födda 07 samt 09. tankarna för en till massa otrevliga saker. Kan man få tre underbara, FRISKA barn?? Jo jag vet, men tankarna finns där hela tiden. Fanns aldrig då jag väntade flickorna. Skitjobbigt....
Magen är väldigt liten och jag känner knappt några rörelser och ska vara i vecka 19. Borde känna mer då jag har burit två tidigare, men detta är svårt. Ja ja, nu måste jag ut till hästen. Vi hörs!
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har en Saab 9,5 Kombi så bagageutrymme finns det. Skönt att slippa tänka på det också. Men CC ser ju också fin ut så du blir säkert nöjd :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Mitt fuxsto är faktiskt utlånad till fodervärd sen länge. Jag hinner inte riktigt med hur många hästar som helst samtidigt som jag ska plugga 100% och jobba typ 50% :p
Jag har bara en häst hemma att rida, en 5-åring. Sen har jag ett halvårsföl också, typ Sveriges sötaste och charmigaste :love:

Det där med kissandet är faktiskt det som stör mig mest med graviditeten. För min del hjälper det inte att kissa precis innan jag ska rida. Jag är kissig nästintill konstant och att då koncentrera sig på ridningen är sjukt jobbigt :crazy: Dock är det för min del traven som är jobbigast, galoppen klarar jag bättre.
Hänga på sidan kan du väl göra :angel: (Hoppas nu inte sambon ser det här. Han är lite känslig ibland för det här med hästar och förbjöd mig igår att rida en av de andra hästarna i stallet. Den har nämligen strulat med sin juniorryttare men A tyckte inte att jag skulle erbjuda mig :p )
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har lovat att bara rida min egen häst under graviditeten. Sambon hade väl helst sett att jag höll mig på backen och jag ville fortsätta som vanligt så det blev en bra kompromiss :D

Mitt fuxsto är till salu. Vi har börjat inridningen av henne. Syster hänger och jag håller häst. Känns knas som 17 att inte vara den som hänger och har sig!! Men hästen är duktig iaf :) Får se om hon blir såld nu, grannen är intresserad!
 
Sv: Vårmammor 2011

Personligen hade jag inte haft några som helst problem att sitta på i princip vilken häst som helst, än så länge iaf. Sambon tycker konstigt nog att det är helt okej att jag rider min 5-åring :p Hon är utbildad som en 4-åring då hon haft föl i år men det gör tydligen inget eftersom (jag citerar) "Peia är ju ändå snäll som en teddybjörn" :love:
Vi får väl se hur jag gör. Om junioren frågar mig så får jag väl ta upp saken igen med sambon. (Synd nu bara att han läser här :angel: )

Hoppas att ni får fuxstoet sålt, till grannen vore ju perfekt :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo det är en riktigt fin häst så det vore bra om hon kom till ngn som har tid för henne. Nu går hon mest och skrotar på lösdriften.
Men det fascinerande med att jag "får" rida min pålle är ju att det är honom som jag flygit av mest av ngn :D Han är ett 20årigt busfrö! Men jag tror att han fattar lite och är lugn med matte nu faktiskt :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Samma sak med min fuxtant. Även om hon blir 19 år nästa år så är hon pigg och fräsch som en ungdom. Men köparna vill tydligen inte ha rutinerade men ändå fräscha hästar så vi får väl se :crazy:

Skönt att din häst verkar förstå att han måste ta det lite försiktigt. Peia är så snäll att jag förstår sambons synpunkt men ändå :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Min sambo blev väldigt lättad när den bruna åkte till fodervärd. Han har aldrig riktigt gillar henne :D Annars har han inga problem med att jag rider, men jag har sagt till mig själv att jag bara ska rida mina egna, men det är svårt :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Min sambo tycker att alla hästar är blodtörstiga monster. Peia är ett undantag och henne hade han nog gärna haft placerad i soffan :p Möjligen kan mitt halvårsföl också vara okej men de övriga elva är otäcka.
Jag hoppas dock att han vänjer sig tills Pyret ska börja rida :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Men hallååå!!! vi kan inte ha kvar våra hästar efter vi skaffat barn!:eek: då är vi usla mammor!!! förlåt feel men läst din tråd "kommer jag bli en dålig mamma för att jag har häst" vi vet inte vad vi gett oss in på.... ursäkta jag drar upp de här men jag blir allt lite sur på endel människor på bukefalos!!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har följt tråden. Har själv aldrig tänkt tanken att sälja hästarna. Eller jo, en av ponnyerna ska säljas om ungefär ett år men det har varit planen sen hon föddes ;) I gengäld så kommer jag troligen ta hem min gammelponny för att ha som hobbyhäst, förhoppningsvis är hon dräktig också :D
Årsfölet ska behållas och ska matchas mot ett hingstgodkännande :laugh:

Jag ska knappt ens vara föräldraledig men det ska nog gå bra ändå :D
 
Sv: Vårmammor 2011

ne jag vill inte heller sälja någon häst..jag vill att de ska funka å min sambo säger att de klart att de ska funka så känns inte som jag behöver vara orolig...både han och jag behöver våran egentid med oss själva, var för sig med bäbis och utan bäbis...min unghäst eller hon blir 4 till våren ska utbildas under sommaren å hösten har jag tänkt...MEN att de får gå i den takt de går! hade jag haft ambitioner att tävla henne snart så hade jag nog tänkt om antingen med bäbis eller med häst... men de är väl olika hur man är...enligt min erfarenhet så kan de funka skitbra om man bara vill...samtidigt som de finns dom som inte ens kan åka å handla när dom fått bäbis för allt är så omständigt...min filosofi är att de blir som man gör de till...allt annat gör juh de så varför skulle de inte göra de i detta fallet med?!
 
Sv: Vårmammor 2011

Den av mina som ska säljas om ungefär ett år ska tävlas under nästa år. Tanken är att kvala henne till 5-årschampionatet i hoppning, tveksamt dock om jag kan göra det själv.
Får se hur jag ska lösa saken, är rätt kräsen med vem som får tävla henne :p

Fölungen ska ju givetvis inte ridas så det är ju hingstbete under sommaren och så långt in på hösten som möjligt som gäller. Det är ju rätt lugnt med honom efter det också, lite lättare hantering och det dagliga pysslet med mockning.
Gammelponnyn är ju förhoppningsvis dräktig så hon motioneras då enbart efter vad jag kan och vill. Är hon inte dräktig så är dock motionen på ungefär samma nivå. Hon ska bara vara en hobby för mig :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag läser inte sådana trådar, jag är inte intresserad av vad andra tycker :angel: Jag/vi kommer öra det som fungerar bäst för mig/oss, helt enkelt, sen får folk tycka vad de vill.

*knapp*

Igår beställde + lade vi handpenning på vagnen (EL City Cross, Silver Stitch + matchande skötväska) :laugh: Prutade lite + att vi fick ett paket med bra-att-ha-grejer till.
Sen köpte vi liggdelen (City Korg i vit leatherette) via en blocket-annons, 950 prutade vi ner den till (nypris 2200-2300) och den är SKITFIN!! Går inte att se att den är använd ens, i orginalkartong och kvitto med garanti kvar.

Nerpackad
img_8864_121575801.jpg


Paketet med grejer:
img_8865_121576056.jpg


Idag har jag varit hos BM, gjort glukosbelastning + kontroll. Glukosbelastningen gick bra och var inte alls så äcklig som alla säger ;) Visst, gott är det inte men det finns absolut värre saker att stoppa i sig.

Idag v. 28+1
SF-mått: 27 (24 sist)
Vikt: +0,5 kg sedan sist (v 24+1) vilket BM tyckte var lite lite. Totalt +6,5 sedan inskrivning då jag hade ett bmi på 19 så "borde" gå upp mer.
Fosterljud: 145, pigg och vaken! :love:

Bild igår:
280-sida_121577282.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Vilken fin mage du har! :laugh:

Verkar vara en fräsch citykorg ni hittat! Vad var det för grejer med i bra-att-ha-paketet ni fick? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 768
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp