Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Kollade på den där gratisförsäkringen, men funderade om man skulle ta den mer omfattande. Men alltså får man ersättning då för eventuell gomspalt osv? Eller hur funkar det?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag kommer inte ihåg vad som ingick i den mer omfattande. Det borde väl stå i villkoren? :)

Min bror hade den tecknad och fick ut ett x-antal tusen då dottern låg inne i två veckor med RS-virus
 
Sv: Vårmammor 2011

Sluta läs om det känns tråkigt. Alla familjer är ju individuella och alla måste få saker och ting att fungera för att båda föräldrarna ska må bra.

Jag sålde min dressyrhäst förra veckan, men hon är så krävande att jag hade aldrig hunnit med henne, dessutom risken att trilla av en överladdad dam... Däremot har jag min islännig och hennes föl och hade det inte varit för att jag är så förbannat trött så hade jag ridit mer. Nu känns det mest som om jag försöker fixa vardagssysslorna och fixa med huset förutom grundskötseln av hästarna. Jag planerar dock att vara uppe på hästryggen så fort som möjligt när lillen väl tittat ut.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo har slutat läsa i den tråden, blev bara illa till mods, även av stämningen som blev där mot slutet.

Min häst är ju som tur var väldigt lättsam och kräver inte att bli rejält motionerad dagligen. Jag "gravidrider" ju bara nu, han går "dressyr" 2-3 dagar i veckan, longeras en och resten skritturer i skogen + en vilodag och han funkar utmärkt på det. Dressyren blir det ju inte så jättemycket av, galoppen kan jag jobba hyfsat, men traven blir bara lättridning och lösgörande i princip. Men det är trevligt att rida iaf så jag hoppas jag kan fortsätta med det några veckor till :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Du ska inte tecka någon mer omfattande? Jag är ju lite snål och funderar om den där utökade verkligen behövs? Men måste kolla lite mer vad man får för ersättningar osv. Iofs så kan ju inga pengar i världen göra ett sjukt barn friskt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Kan bara berätta om min egen erfarenhet av gravidförsäkringar. Trodde att jag hade tecknat den "dyra" väntabarn försäkringen med sonen, fick tillomed försäkringsbrev på den, men hade glömt att betala in den fick jag veta när jag senare ville utnyttja försäkringen...

Jag förlorade mycket blod vid mitt ks samt att sonen fick ligga inne på neo i 10 dagar vilket innebär att den dyra försäkringe täcker en hel del, men eftersom jag bara hade gratis försäkringen så fick jag inte ut nåt (såklart).

lite svammel så här innan dagislämning....
 
Sv: Vårmammor 2011

Bjussar på en bild på lilla magen v. 27+4
72089_10150141945374554_720024553_8028108_3147324_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet inte. Jag hade nog egentligen inte tänkt teckna någon annan försäkring. Men får väl kolla över dem. Känns dock inte som något direkt superduperkul jobb. Jag menar, vad ska pengar göra egentligen? Ersättning för man ligger på sjukhus? Man får ju föräldrapenning ändå.. Jag är osäker.

Har varit hos BM idag och mitt järnvärde hade visst hoppat upp till 140, eh, hur det nu gick till. Vi borde kanske tagit ett till för att få felmarginal. För två veckor sedan låg det på 120-125, och jag har inte ens börjat med järntabletter:o Men skulle börja med hemofer nu för depåerna var lite låga. Det är ju den tabletten med minst järn i.
Annars har jag gått upp 9kg nu totalt, vilket känns mindre kul... Men eftersom vi äter rätt m.m så var BM inte orolig, men man orkar ju inte motionera precis..
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
En fråga. Min mamma är ju ganska engagerad i mig och Bubblan :love: Hon är ju faktiskt i stan (bor i skåne annars) nästa gång vi ska till bm. Är det konstigt om hon följer med då? Jag själv tycker att det skulle vara ganska mysigt om hon fick höra hjärtslagen hon också. :)

En annan sak. Ska ni gå några kurser? Jag har ju gått gravidyoga nu, vilket har varit toppen! Men har börjat fundera mer på det där mer andning och vill nog gå en psofylaxkurs för både mig och sambon. Sen är jag sugen på en annan som vuxenskolan har (de anordnar yogan) som är kombinerad profylax och vattengympa. Den är tyvärr bara för mamman men vattengympa låter ju urskönt!! Men jag känner mig lite ensam om att springa på en massa kurser, vad tycker ni?
 
Sv: Vårmammor 2011

Nä inte ett dugg konstigt! Jag vill inte ha med min mamma på sådant, men det beror ju helt på vad man har för relation, så ta med henne om du vill :)

Jag går inga kurser alls, men ska nog börja på föräldrautbildningen som har fem träffar varav en är studiebesök på BB och en gång är träff med försäkringskassan. Annars tror jag inte att det blir så mycket kursande för mig.
 
Sv: Vårmammor 2011

Min mamma är BM och det är henne jag gått hos fram till nu :D
Jag tycker inte det är konstigt :)
Sist vi hade familjemiddag hos m&p hade hon lånat hem en doppler så alla fick höra :D

Jag kommer inte gå några kurser, dels för att jag knappt orkar sitta upp ens, dels för att vi bor så far off att det hade blivit ett sånt himla projekt och troligtvis mest stressat mig. Har fått en dvd med gravidyoga iaf, visserligen osedd hittills...
 
Sv: Vårmammor 2011

skjortan är från h&m s mammaavdelning, 199:- finns i fler färger och mönster :) .hmm vart går man profilax-kurser? funderar på om det enns finns i vår lilla kommun, det enda jag har fått är ett häfte från bm...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag och sambon var på infoträff på försäkringskassan i tisdags... :p Det var dock inget som man inte kunde läsa sig till på deras hemsida och jag blev inte mycket klokare angående föräldrapenningen. Men jag hade läst en del på hemsidan innan också. :)

Vi ska nog gå någon föräldrautbildning/profylax om det anordnas här. Vi är erbjudna att åka till närliggande landsting där vår BM håller i profylax, men det är en bra bit att åka dit... Hoppas på att det anordnas på närmare håll.

Jag är dock rätt säker på att bebisen kommer ut på ett eller annat sätt ändå. :angel:

Jag tycker inte det är konstigt om din mamma följer med till BM om hon tycker det är spännande! När hon kommer så långväga också så kanske det är en kul grej att göra också. :)





Annars så var jag hos BM idag. Mätte magen och lyssnade på hjärtat. Magen hade växt, SF 25 cm (mot 21cm förra gången) och hade gått upp från nederkant i kurvan till mitten. Hjärtljudet var 135 slag/min så det var också bra.

Tydligen hade jag inte ätit järntabletterna tillräckligt länge än för att de skulle ge något utslag, så vi skippade blodprov idag eftersom allt sett tiptop ut förut. Inte mig emot som inte alls gillar det där med blodprov... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
En fråga. Min mamma är ju ganska engagerad i mig och Bubblan :love: Hon är ju faktiskt i stan (bor i skåne annars) nästa gång vi ska till bm. Är det konstigt om hon följer med då?

En annan sak. Ska ni gå några kurser?

Min mamma var med en gång i v 32 med första barnet och fick lyssna, hon tyckte det var jättekul. Om du tycker det känns bra, finns det väl ingen anledning till att inte låta henne följa med. BM lär inte ha ngt emot det.

Jag går/kommer inte gå på några kurser, känner tat jag mår alldeles för dåligt för det. Jag orkar ju inte ens vardagen, så att lägga till kurser ovanpå det... nej, det går inte. Hade jag mått bra däremot, hade jag gärna både gått gravidyoga och vattengympa. Klart du ska gå på kurser om du tycker det är roligt!
 
Sv: Vårmammor 2011



Jag var inne på din blogg och kikade, fint! Kul att kika runt lite!

Ang babybay som du var sugen på. För att göra det lite billigare, så är det bara att ta av ena långsidan på vanliga spjälsängen, sätta i ngn extra skruv om det behövs för stabilitet, och fästa i vuxensängen på valfritt sätt. Jätteenkelt och smidigt, och man behöver inte köpa ngt extra...
 
Sv: Vårmammor 2011

Skönt att höra att jag inte är konstig :) Min bm skulle nog bara tycka att det är lite kul om mormor följer med :)

Jag ska kolla upp mer kurser. Det som känns självklart är den profylaxkursen som är för både mig och sambon, han behöver det tror jag! Sen får nog vattengympan bli en bonus om den blir av också :)


För övrigt så drack jag tre koppar kaffe igår, för första gången på länge. Hade en helt speedad Bubbla i magen sen på kvällen :D så sambon lyckades känna sparkar för första gången :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 768
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp