Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Åh, grattis och välkommen till tråden! :D

Ninnurur: Jag kommer nog gå en hel del promenader på blandat underlag. Det ska den ju vara bra till. Får hoppas det i alla fall! ;)

Equilina: Av nån anledning så verkar hästmänniskor springa på stan mindre än andra människor... ;):D
 
Sv: Vårmammor 2011

Välkommen! :)

Trazel - Syrrans vagn har ju använts på samma sätt som jag planerar och det har den funkat ypperligt till :) Lite tung och otyplig ibland men överlag väldigt bra :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag skulle mer än gärna vilja ha en barnvagn med svängbara hjul fram! dom är helt annorlunda å köra å framfr allt svänga...min svägerska har en tvillingvagn med syskonsits..en STOR vagn med svängbara framhjul å kan säga att med tre ungar i den stora vagnen så är den mycket lättare att köra än en vanlig barnvagn med ett barn i! fördelen med svängbara framhjul är juh att man slipper "lyfta" fram när man ska svänga snävt eller vända....
 
Sv: Vårmammor 2011

orion_x japp, föder du på det BB som de står att du är ifrån så finns det att hyra på lasarettet;) Vi kanske hamnar där samtidigt?!:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, ja men lite ska man väl ha för att man är yngst av tre systrar? :D

Jag har också två äldre syskon och är yngst. Men de är bröder. ;)

fitzy: Jag vill inte ha svängbara hjul. Tycker de känns som att vara ute och gå med en kundvagn! ;) Dessutom så brukar de svängbara hjulen vara mindre, vilket blir knepigt när man går på ojämnt underlag.

Min vagn kommer gå på promenader på grusvägar till stor del tror jag. Och svänga snävt på en grusväg känns ju inte riktigt aktuellt... :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Barnvagnsdjungeln är inte kul.

Vi har iaf bestämt oss för en EL City Cross, kommer bara att köpa sittdelen och köpa en Voksipåse till att använda som mjuklift. Då vi bor i lägenhet är liggdel helt värdelöst eftersom man då måste väcka bebis och bära upp den i lägenheten, dessutom tar liggdelen enorm plats i bilen.
 
Sv: Vårmammor 2011

Funkar det bra även i snö ? Jag trodde att de med svängbara hjul var rätt hopplösa på allt annat än fast underlag då de är överlägsna
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Här kommer en bild på jättemagen framifrån :D (Ärr från en navelpiercing som stötts ut.)

65750_471231153651_540403651_5792687_5983308_n.jpg


Har idag dessutom köpt de första mammakläderna. En stickad klänning, ett par vanliga svarta byxor, en lite festligare svart topp, ett khakigrönt linne, ett par jeans, en svart stickad kofta, en randig skjorta, ett par svarta, lite cargo-aktiga byxor och ett två-pack strumpbyxor. Som bonus en icke-mamma-klänning men som ändå funkar med magen :D
Hade gärna fotat och lagt upp här men det får nog komma efterhand. Kan försöka komma ihåg att fota när jag har något av det nya på mig :laugh:
En reflektion är dock att blivande mammor tydligen ska ha väldigt tråkiga färger på sig. Jag gillar färger, rutigt, prickigt osv. Hade dessutom velat ha en lite festligare klänning till jul och nyår men det verkar inte möjligt :(

Imorgon bitti ska jag till sjukgymnasten, hoppas att det kan hjälpa mig lite iaf.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är också yngst, har två bröder som båda är över 30 bast och lever i fasta heteroförhållanden (den ena tom gift) men inte har jag några syskonbarn att ärva grejer från för det! :mad:
Sambon har ett syskon som fick barn i maj, inte mycket att ärva där heller alltså, mer än babyskyddet. OM lillskrutten nu kan se till att växa ur det någon gång! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har ju gård så det problemet slipper jag :)
Och att den tar plats i bilen spelar heller inte någon roll, är hunden med måste vi ta av både ligg- och sittdelen och är hunden inte med är det no problems :)
 
Sv: Vårmammor 2011

lite slirigare blir de väl med svängbara hjul i snö, men jag har tänkt att snön är borta när jag ska ha barn, eller kommer försvinna...men den kommer juh tillbaka....:mad:

dom liggvagnar jag sett med svängbara hjul har lika stora fram som bak..det är mer på sittvagnarna å sulkyna sen som dom är mindre...
 
Sv: Vårmammor 2011

kl....

När jag väntade dottern 07 så var jag väldigt övertygad om vilken vagn jag skulle ha, så då blev det en city cross med city korg. Den vagnen har varit guld värd, fungerat på alla underlag och tagit sig fram på små skogstigar utan problem. City korgen har varit superbra då man även kan bära med sig den i handtag och har fungerat utmärkt som extrasäng när man varit borta.

Men nu efter några år med fasta hjul har jag en syskonvagn med svängbara framhjul och det är så skönt för axlarna. :laugh: Så nu säljs city crossen för köp av en phil and teds med svängbara framhjul eftersom jag även vill ha en smal syskonvagn :laugh:

Vagn jungeln är inte lätt, men man ska gå på vad man själv vill ha och inte på vad försäljaren i affären tycker att man ska ha!!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jepp, planen är att det ska bli i Växjö, vore ju kul med en bukekompis inne samtidigt;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Kul att höra att du är nöjd med CCn!

Svängbara hjul går fetbort som vi bor, tyvärr... Vi provkörde i butiken och det är ju verkligen skilnad!
Å andra sidan, man är väl van att putta runt på dyngfyllda skottkärror dagarna i ända...
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha! Ja man är väl det.... Nu har jag hunnit provköra båda mina vagnar i snö och jag kan ju säga att lufthjulen med fasta hjul är bättre i snö... Men inte annars ;)
Fast jag tror att ska man köra mycket i naturen så är det nog en bastant pansarvagn man ska ha. Barnet har ju snart växt upp så att man kan ha en enkel sulky slängd i bilen. Då har man ju vagn till allt.
 
Sv: Vårmammor 2011

*hugger sista knappen*

Nu har jag handlat vrålåk till våran bebis! :D Det blev den begagnade vagnen. Den var superfräsch och man kunde knappt tro den är använd. En Emmaljunga Edge DC med sportchassi. Bild får jag lägga upp lite senare när jag sitter vid datorn (skriver från mobilen nu).

Igår gick jag på stan och handlade julklappar. Det kommer jag få sota för idag känner jag. Sammandragningar och ont i fogarna... Inte hittade jag speciellt mycket klappar heller, så jag måste ge mig ut igen!
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Jag är hemma efter BM nu. Allt såg bra ut! Har gått upp 7kg sen inskrivningen. Blodtryck och socker var bra men hon tyckte att magen var lite väl stor, 28cm, så hon vill att jag ska göra ett glukosbelastningstest imorn. Känns mest som att det kommer att bli tråkigt :D Bubblan verkar iaf må bra och h@n hade en puls på ca 149 :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp