Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Den har växt! ;)

Men å andra sidan har du ju inget att "gömma" magen i, så det är kanske inte så konstigt att den är så tydlig! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet! :eek: Jag kommer snart rulla fram, typ såhär ---> :rofl: Det kanske är så det blir när vi åker på skidsemester i januari.

Får se hur stor den är om tio veckor när det är dags för nästa besök hos BM.
 
Sv: Vårmammor 2011

Häftig mage! Det är väl ändå roligt att det syns!! Det finns ju gravida som det inte syns på förrän sent i graviditeten. Mina magar började nog ta form i vecka 17.
Din bebis kanske ligger och simmar i en stor pool där...känner du sparkar eller rörelser ännu? Brukar kanske vara svårt så tidigt, eller så har bebisen så stort därinne så du inte kommer att känna rörelser på ett tag?....
Min mage är mest lite "mjuk". Ingen kula ännu, men jag har nog inte så mycket magmuskler som kommer "hålla tillbaka" magen då jag fick barn för 1,5 år sedan och träningen har ju varit sådär, så snart syns det nog mer tydligt. Lägger in en bild från förra graviditeten i vecka 34, vet ungefär vad som väntas...
25616147.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha! Du kanske ska ta med dig en pulka istället så du inte hamnar i framvikt på skidorna och rullar nerför backen! :angel: ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo, lite kul är det men jag börjar fundera på om det ska fortsätta såhär i 25 veckor till :eek: Spännande varje måndag att jämföra det nya fotot med de gamla :p
Jag känner ingenting än. Blir intressant att se om bebisen hela tiden kommer vara lika sprattlig som på det första UL:et, då lär jag få sparkar åt alla håll samtidigt ;)

Bilden syns inte :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, en pulka hade varit kul. Frågan är hur jag ska åka heis, stolheis går ju bra men vet inte riktigt hur T-heis ska gå till :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu kanske bilden syns!?
25616147.jpg

Vad roligt att redan sett den lilla! Jag ska på UL den 16 december. Lång väntan...
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu syns bilden :laugh:

Sambon bokade in ett tidigt UL eftersom han är lite nervöst lagd ;) Skämt åsido, det var kul att se liten sparka. Nästa UL är inbokat 14 dec.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har riktigt dryg huvudvärk idag :( Har ätit så mkt smärtstillande/värktabletter i mina dar att vanlig alvedon inte hjälper för fem öre så jag känner mig lite handfallen just nu...
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja usch, Jag hade också fruktansvärd huvudvärk för två veckor sedan. Det höll i sig många dagar. Till slut tog jag en dubbel Treo. Hoppas det ger med sig. Aldrig roligt att äta smärtstillande när man har en liten att tänka på. Men det är ju inte heller bra att ha ont så länge. Krya på dig. Massage och varmt bad. Drick mycket vatten.
 
Sv: Vårmammor 2011

Har sovit en stund nu så det känns lite bättre. Sambon har varit borta med jobbet sen igår så ikväll ska vi nog bara mysa och rå om varann. Är hästledig också :)
 
Sv: Vårmammor 2011

hihi idag har vi haft praktiska övningar med bla blodtrycksmätning mm..detta gör vi ihop med en annan klass, en ungdomsklass 1:a året på gymnasiet, där går en kille å han vill lyssna på min mage för å se om bäbis sjöng...Jaaa visst sa jag¨lyssna på du, om du hör snabb puls så är de nog bäbis hjärta du hör! han lyssnade en lång stund å sen sa han "nää jag hör inte men du är nog hungrig för de burrar, jaa men lyssna du lite till sa jag" då fick han en sån jättespark mitt på stetoskopet å handen å de kurrade till ordentligt sa han..
lite chockad såg han allt ut å va:) fast är väl inte alla 16 åriga pojkar som får känna en bäbis sparka kanske å ine höra heller :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

Lägger in mig själv och säger hej på er! :D
Tyvärr har jag fått lägga ridningen på sidan helt sedan en dryg månad sedan pga en enorm j_la foglossning. Men jag har hittat en tjej som är jätteduktig som tränar vidare med svarta faran. Trist då det har lossnat massor sista tiden och planen var att rida åtminstone fram till januari.. jo, tjena :cool:

Men, men.. till sommaren ska jag vara igång och så pass att jag kan sätta mig upp på pålle. Tror dock inte att det blir mkt tilll tävling förrän nästa år.

Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no:
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e Fitzy, första barnet, datum från UL
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
10:e- Orion_X första barnet, datum från UL
11:e - Malinsky, tredje barnet. Datum från UL
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag rider nästan som vanligt, eller ja, dressyrpållen har ju inte fungerat ordentligt sen i våras... Blev frisk och åkte ut på annons och sen när vi kom till vet-besiktining var hon helt plötsligt jättehalt... Suck

Unghästen däremot tuffar på. Har varit ute en timme idag med henne och hon har nog träningsvärk imorgon efter off-road i skogen:angel: Men hon tycker det är kul och hon är himla trygg och go att ha och göra med.

Är ni andra fortfarande trötta? Jag kan drabbas av en ofantlig trötthet på eftermiddagarna på jobbet. Knappt jag kan hålla ögonen öppna vilket gör mig skiträdd för att göra något fel:crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh vad jag längtar efter ett riktigt härligt dressyrpass. idag var jag faktiskt ute och skrittade. Härligt!
Och jo, jag har fortfarande enorm trötthet. Dock är det bättre än för en vecka sedan och det är tur...fy vad jobbigt det har varit. Hoppas bara man blir piggare och piggare nu....
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är trött. Konstant. Men inte sov-trött, utan mer "hängigt"-trött. Ni vet som man är när man är på gång att bli sjuk?

Jag antar att det har att göra med att jag inte mår bra. Sammandragningarna höll sig på en rätt okej nivå igår, men idag är de tillbaka och gör djävulskt ont igen. Jag har vågat stoppa i mig Alvedon. Jag inbillade mig att det var bättre i typ en halvtimma, sen var det tillbaka. Det kan lika gärna ha varit så att det gick över en halvtimma utan alvedonen också... Menmen, nu har jag provat i alla fall! ;)

Ryggen sköter sig dock rätt bra tycker jag! Får se hur den sköter sig när jag kommer tillbaka till jobbet i helgen... ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej, jo trött är man, men sova går ju verkligen inte... jag är en som som alltid somnat så fort jag lägger huvudet på kudden... ja eller iallafall så länge jag får sova på mage, men det går ju inte längre... någon som har något tips på hur man kan sova gott. Ja bukar föröka ligga på halvmage med en kudde under, men vaknar endå på mage av att den "värker" och då är det jättevårt att somna om... Är skitjobbigt när man är så trött.. Sen gör sig ju kisseblåsan mer och mer påmind på nätterna med :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad kul med en "dressyrtant" till här. Grattis till bebben och välkommen till tråden:banana:

Tack!!! :bow:

Jag är sjuuuukt ridsugen!! I helgen ska fodervärden rida för "min" månadstränare och jag ska sitta på läktaren och sukta efter min fina, fina häst.. :love: men jag har ju en otroligt bra fodervärd så jag ska vara mer än nöjd med hur allt löste sig blev då jag inte kan rida.


KL

Ang trötthet har den mest akuta gått över, men det kan komma över mig ibland och jag blir sådär trött att det är utomjordiskt, ja, ni vet :cool:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 658
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Vi med egen gård/stall
  • Shettistråden del II

Omröstningar

Tillbaka
Upp