Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Det här hoppas jag inte är min sista graviditet. Vi vill gärna ha minst två barn. Men nio månaders helv*te måste löna sig, det är jag övertygad om. :love:

Jag har fått för mig att om man har en jobbig graviditet så har man en lätt förlossning och vice versa. Jag hoppas på det i alla fall! Och försök inte få i mig nåt annat nu... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi kan ju hoppas att det är så. Jag vet inte om jag skulle påstå att min förra förlossning var lätt, men den gick iaf bra... Och faktiskt, jag skulle hellre föda barn en gång/månad i nio månader än att vara gravid och må så här. Tyvärr är ju inte det en möjlighet. :o;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Ingen förlossning är väl lätt i och för sig... Men du fattar hur jag menar! :)

Migrän idag, så jag stannade hemma i sängen idag. Väntar på att läkaren ska ringa upp. Gjorde dessutom den hemska upptäckten att de har ändrat system för att komma fram till BM, man ringer och får telefontid som hon ringer upp på. Givetvis var det slut på tider för idag när jag ringde...

Däremot kom jag fram till vårdcentralen på en gång, och de har haft tidigare nämnda systen hela tiden jag gott där. Känns lite knasigt att det var lättare att få komma i kontakt med läkare än med BM... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Gaahhh!! nu ska jag gnälla precis som dom jag ska gnälla på!!
Idag har inte varit nån bra dag, vaknade, gick ut i stallet i godan ro å sen in å äta frukost å efter det blev jag så yr så de kändes ungefär som å gå omkring full...hade beslutsångest om jag skulle va hemma från mina sysslor eller inte men bestämde mig för att jag skulle gå sen..hela förmiddagen har jag haft denna enorma yrsel å svettningar...sen gick de över å blev till att sitta å frysa hel eftermiddagen istället...å HELA dagen har jag haft människor omkring mig som enbart gnällt!! på ALLT!! små små ilandsproblem som man blir tvingad tll å lyssna på vare sig man vill eller inte...

å idag har varit en sån dag när man bara känt att man har en kokande kittel med ilska inom sig:laugh: SEN när man till slut säger att NEJ tack jag vill inte höra på era problem mer vad får man för svar då?! jo " oj nu kommer hormonerna fram:mad:" denna människa fick bara till svar att hon har ingen aning om hur jag är UTAN hormoner i kroppen...

Detta är nåt som jag upplever som VÄLDIGT jobbigt i graviditeten..att så fort man har en åsikt som skiljer sig från andras, är motsatt eller avig i en diskussion, brusar upp o dyl så får jag bara som svar att "oj, det är gravidhormonerna, eller ta de lugnt tänk på hormonerna, eller hur är de med hormonerna"...man får tydligen inte ha någon motvilja när man är gravid för det är endast hormoner som styr...detta är speciellt människor jag inte känt speciellt länge som säger detta nästan varje dag, eller människor som aldrig ens varit gravida som säger det....

ursäkta mitt långa vredesutbrott men jag ser RÖTT:devil: just nu.......
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag hade nitat människorna som sa så till mig!

Jag tror den enda som råkat ut för mina hormoner är min stackars sambo. Annars är jag ganska medveten om dem och lyckas hålla ordning på dem... Men ibland rinner det över, och oftast är han närmast... :o
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo jag vet mycket väl vart jag´har mina hormoner med, å min stackars sambo har sett dom;) men de finns väligt mycket kärleksfulla hormoner med..

Kan säga dig att jag har väldigt stor lust att nita dessa människor..men blir nog avstängd på skolan då:grin: men snart rinner det nog över å dom kommer få höra att dom lever..tror dom de är hormoner dom brukar se så ska dom nog f*n få se på HORMONER:devil:
 
Sv: Vårmammor 2011

Ingen läkare som ringde igår, trots avtalad telefontid... Ringde upp VC nu på morgonen och fick en tid att komma dit istället.

Min rygg dödar mig. Jag kommer inte upp ur sängen själv och jag kan inte klä på mig själv... Jag kan väl, men det gör så ont att jag bryter ihop. Så att träffa läkaren blir bra, även om jag misstänker att hon bara kommer hänvisa till sjukgymnastik.

Vet någon av er om man kan använda typ voltaren gel på ryggen när man är gravid? Jag hade det på nacken vid min wiplash och tyckte det hjälpte lite i alla fall... Tänkte om man kan ha det på ryggen nu.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hade svarat att hormoner har jag, men de reagerar inte på låtsasproblem och gnäll! :devil:

Jag har bara haft en som i en diskussion sa något i stil med att "ojoj, här var det hormoner i gungning!". Jag svarade: Nej då, jag är såhär otrevlig ogravid också :grin:
Folk...
 
Sv: Vårmammor 2011

I bipacksedeln står att man endast ska använda det efter läkarkonsultation, så jag hade inte gjort det.
Jag vet hur du har det... Har ont i svanken och svanskotan när jag sitter (dvs hela arbetsdagen), vissa dagar bättre än andra. Just idag vill jag helst lägga mig och gråta :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Typiskt. Jag glömde helt bort att fråga läkaren om det idag också...

Hon tyckte i alla fall att jag skulle göra ett försök med Alvedon. Jag tar inga tabletter alls med min grymt känsliga mage. Jag får ont i magen av allt. Nu är det ett tag sen jag provade Alvedon, så jag tänkte nog prova det ikväll så jag förhoppningsvis får sova ordentligt i natt.

Sjukskriven 100% en vecka fram nu i alla fall, så får vi se sen. Jag vill ju jobba så mycket jag kan.
 
Sv: Vårmammor 2011

mmm sen verkar det även vara fritt fram att kommentera att höfter m.m blir bredare... kul jul:crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Antingen så hade jag former innan eller så inger jag sån respekt att ingen säger nåt sånt till mig. Eller så har jag helt enkelt bara fått en kula på magen.

Jag tror mest på det sista. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Eller kanske man helt enkelt ska låta dom få smaka på dom riktiga hormonerna så kanske dom inte kommenterar om dom sen moahahah:devil:
 
Sv: Vårmammor 2011

Då frågar jag hellre på apoteket. Måste ju ändå dit om jag ska ha det. De brukar dessutom kunna ha väldigt bra kunskap om vad som är bra för vad och så. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har varit med syster och hennes barn hela dagen. Övat lite :D Kvällen avslutades med att treåringen somnade i mitt knä, lutad mot magen. Fick palla upp huvudet med en stor kudde så att hans rygg inte skulle brytas bakåt över magen :D Fick ärva ett par mammajeans av syster också. Toppenskönt att ha nåt annat än mysbyxor! Hon har ett par till också som hon bara måste hitta på :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Skippa gelen. Visserligen så verkar den mest lokalt, men en del går ju ut i resten av kroppen och hämmar prostaglandinsyntesen som är viktig för fostret. Finns både onda och goda prostaglandiner där de "onda" verkar i en inflammation.
 
Sv: Vårmammor 2011

Hehe ja.

Jag menar, visst jag är inte superstor, men jag pallar ju knappast träna som innan (går i däck när jag kommer hem och har ätit och tagit in hästarna typ). Gick ner en del i våras i vikt så känns mindre kul att gå upp igen... hann aldrig bli stabil där nere:(
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, tack för svaret! :)

Jag får väl ta mod till mig att prova alvedon igen. Var rätt okej igår kväll, så då kändes det onödigt att prova... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, vad mysigt! :love:

Jag får för det mest nöja mig med att prata med min brorson i telefon. Men han har full koll! Det bor en liten, liten bebis i magen som är hans kusin! Sen fattar han nog inte att det kommer vara en sån där liten, dryg sak som hans lillasyster. ;) :D Han är 2,5 år och lillasyster är 9 månader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 652
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp