Sv: Vårmammor 2011
*kl*
Gaahhh!! nu ska jag gnälla precis som dom jag ska gnälla på!!
Idag har inte varit nån bra dag, vaknade, gick ut i stallet i godan ro å sen in å äta frukost å efter det blev jag så yr så de kändes ungefär som å gå omkring full...hade beslutsångest om jag skulle va hemma från mina sysslor eller inte men bestämde mig för att jag skulle gå sen..hela förmiddagen har jag haft denna enorma yrsel å svettningar...sen gick de över å blev till att sitta å frysa hel eftermiddagen istället...å HELA dagen har jag haft människor omkring mig som enbart gnällt!! på ALLT!! små små ilandsproblem som man blir tvingad tll å lyssna på vare sig man vill eller inte...
å idag har varit en sån dag när man bara känt att man har en kokande kittel med ilska inom sig
SEN när man till slut säger att NEJ tack jag vill inte höra på era problem mer vad får man för svar då?! jo " oj nu kommer hormonerna fram
" denna människa fick bara till svar att hon har ingen aning om hur jag är UTAN hormoner i kroppen...
Detta är nåt som jag upplever som VÄLDIGT jobbigt i graviditeten..att så fort man har en åsikt som skiljer sig från andras, är motsatt eller avig i en diskussion, brusar upp o dyl så får jag bara som svar att "oj, det är gravidhormonerna, eller ta de lugnt tänk på hormonerna, eller hur är de med hormonerna"...man får tydligen inte ha någon motvilja när man är gravid för det är endast hormoner som styr...detta är speciellt människor jag inte känt speciellt länge som säger detta nästan varje dag, eller människor som aldrig ens varit gravida som säger det....
ursäkta mitt långa vredesutbrott men jag ser
RÖTT just nu.......