Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

jag som varit så katig att mitt sockersug försvann med graviditeten...de gjorde den, dom fyra första månaderna eller nåt tills matsuget verkligen kom tillbaka..nu är Sockersug ett faktum...IGEN!..men försöker hålla igen..men ibland om kvällarna är de illa..då får man ställa sig å baka en kladdkaka eller nått annat gott smidigt!:) Sambon blir ganska så glad iaf:angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det enda "goda" från julen som jag gillar är knäck! Det är dock så jobbigt att äta så det blir inga mängder ändå. :p

Ingefära, saffran och sånt är inte min smak riktigt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Oh knäck är ju himlans gott också... :d

Är hemma från kursen med en av de roligaste ledarna. En kvinna på 50+, mkt trevlig och karismatisk. Mitt under övningarna ursäktade hon andedräkten för hon hade ätit pesto och hon hade tagit fel när hon tog pinnen för att plinga på triangeln med, det var visst en pincett :D Idag fokuserade vi mest på att känna andningen och så. Väldigt trevligt! Kommer nog definitivt att fortsätta, iaf om jag har råd. Ska nog flirta lite med pappa :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

hejsan :) oj jag vet inte hur mycke jag har gått upp, vågar inte väga mig ;) På inskrivningen hade jag redan gått upp ca. 5 kg :S Fast det känns som att det stannat upp lite nu... detta trots att jag inte har något speciellt sug, eller äter annorlunda än innan... Men men sambo säger att det klär mig iaf :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har gått upp ca 6 kg, men det mest av det hade jag lagt på mig redan för en månad sen :o vecka 14 + 1 nu tror jag, men jag har nog inte ökat nåt mer sen dess. Mår inte illa alls, bara krävande matbegär :angel: men men, hellre det än som många av er stackare verkar må!
Har tagit magbilder för nån vecka sen så ska se om jag lägger ut dem.

Märkte för nån dag sen att jag blivit gasig! Eller vad man ska säga, jag rapar mest hela tiden! :o fast som sambon sa, var glad så länge det inte kommer åt andra hållet haha. Fler som råkat ut för det? Och så är magen väldigt spänd på kvällarna, ser mycket större ut på kvällen än på dagarna!
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, gaser ja. Min sambo brukar säga att jag läcker från två håll när jag nyser för allt som oftast kommer det nåt i andra änden också :o Sen ibland så gör jag som hickljud som kommer från ingenstans när jag sitter/ligger stilla. Inbillar mig att det är Bubblan som kickar till lungorna eller nåt :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, hickljud gör jag med! när jag sitter i skolan eller var som helst så bubblar de till å den hickar jag en gång, eller hickar å hickar, de låter som en blandning mellan hicka å ja vet inte vad....å en sak till som är efter jag blivit gravid är att nästan alltid när jag börjar äta ett mål mat så måste jag nysa:eek: har inte varit med om detta innan...:laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har gått in i v 24 och gått upp ca 4,5 kg sedan inskrivningen (och då hade jag gått upp max 1-2 kg om något alls, väger mig sällan).
Känns bra :)

I veckan ska vi åka och titta på barnvagn! :love: Vi ska inte köpa än, men jag gillar att vara ute i god tid och planera inköp, så vi ska sondera terrängen lite och kolla leveranstider. Jag har nog redan bestämt mig för vad det blir dock :angel:
Förhoppningsvis ska vi hitta sängen som jag tänkt ut i mitt huvud också :D Jag vet oftast precis vad jag vill ha, att hitta det brukar vara det svåra...

Jag är väldigt sugen på att göra en lista med vad vi har kvar att köpa (dvs det mesta), men det är kanske lite tidigt? :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi har ju inte skaffat nåt alls, kommer ju att ärva så mkt. Känns iofs som att jag borde börja kolla vagn snart, men det finns det ju flera olika att ärva också så det är inget måste.
 
Sv: Vårmammor 2011

Här finns det typ inget att ärva :(
Det är första barnet på min sida (förutom mina kusiners barn men de bor alla minst 60 mil bort så det är lite opraktiskt) och andra barnet på sambons sida, det första barnet där är bara 7 mån så de använder ju det mesta utom små kläder fortfarande. Deras kläder är ganska "könsinriktade" och vårt barn blir inte samma kön som deras så jag vill faktiskt inte ha deras kläder. Kanske löjligt? Dessutom är det ju mycket roligare att köpa själv :angel:
Babyskyddet kommer vi att ärva iaf, men det är nog allt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har 4 syskonbarn + vänner med barn. Har tre spjälsängar att välja mellan :D Både på gott och ont tycker jag. Kläder och så är ju väldigt praktiskt att ärva. Syrran med yngst barn plockar ju fram en ny låda med kläder för varje storlek. Sen kanske vissa saker är utslitna men mamma som har varit med och sponsrat mkt vad det gäller overaller och sånt har sett till att köpa riktig kvalitet. Men lite kommer man ju köpa själv, så är det ju. :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Sambon har ju en dotter sen tidigare men där blir det sannerligen inget ärvt :crazy: Inga av hans sju syskon har barn så där finns inget sparat. Jag är ensambarn så här finns heller inga barn sen tidigare.
Lite finns kvar sen jag var liten, bland annat min gamla spjälsäng och en babysitter. I övrigt är det rätt tomt. Synd för mig eftersom jag har insett att något av det tråkigaste som finns är att shoppa barnsaker :angel:
Sambons mamma har köpt en pyjamas, två par strumpor och ett par långbyxor. Vi har köpt en sak hittills, en body:
73216_455069948651_540403651_5583050_3763265_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Tss, hade bebisen varit en häst så hade jag inte behövt shoppa något. Allt finns redan, både två- och tredubbelt upp :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

Men alla vet väl att man behöver minst fyrdubbelt...?

/Equilina, med två välfyllda sadelkammare (kamrar?) och 3 hästar vara en är utlånad och en inte inriden än :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, jag har ju fyra hästar varav två är utlånade och en är ett årsföl med det enda behovet grimma och möjligen longerlina :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011

Någon lista har vi inte än...

Vi kommer ärva en del från min bror som har barn (son 2½ år och dotter som kommer vara 1 år när vår lilla kommer). De har mycket "neutrala" kläder och så. Kommer ärva babyskyddet från dem och sen "bebisleksaker". Jag tycker det känns bra att inte behöva köpa allt nytt. Kommer bli dyrt nog med att köpa en ny vagn, spjälsäng och annat som man kommer på efter vägen...


Annars så har den här dagen varit katastrofal. Har haft sammandragningar hela dagen, en oförstående chef (som visserligen inte fått hela sanningen - jag vill inte förklara allt för ingående för honom, så ja, jag kan inte klandra honom egentligen) och allmänt trött och hängig. Därtill har jag haft väldigt ont i ryggen. Jag har så jag kan stå upp och jobba också, men står jag får jag ont i höfterna istället...

Jag bara längtar mer och mer efter att den lilla ska titta ut. Jag gillar verkligen inte att vara gravid kan jag konstatera.

Men allt är bortglömt för ett ögonblink när jag ligger stilla i sängen och liten därinne gör sig påmind genom sparkar eller hicka... Då är det värt att fortsätta kämpa på. :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Förstår precis hur du känner trazel, jag, eller rättare sagt min kropp, gillar inte heller att vara gravid. Bara en massa krämpor och skit hela tiden. :crazy: Ändå grämer det mig lite, att det här är min sista graviditet, ska inte utsätta mig själv och familjen för det här någon mer gång... Så måtte det gå bra så att vi får vårt lilla efterlängtade syskon!:love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 652
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp