Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Igår var vi på UL. Det var spännande och sambon riktigt lyste av att få se den lille. Häftigt att man kan se så mycket. Jag vet inte, men jag hade fått för mig att man inte skulle fatta nått av bilderna de gick igenom, men det var ju lätt att hänga med i undersökningen och se alla sakerna.
Måste säga att jag blev riktigt impad av att se det lilla hjärtat slå.
Allt såg bra ut och nu vet vi vad det är med:D Vi var så nyfikna så vi ville inte vänta med att få veta. Så nu blir det väl till att försöka fundera på namn.

Känner dock inga sparkar än, men jag vet inte, det kan lika gärna bero på att jag inte tar mig tid till att känna kanske:cool:
 
Sv: Vårmammor 2011

Stackare. Hoppas det kan lösa sig på jobbet. Du får prata med chefen om det är något speciellt han undrar över då, om det gick bättre att jobba när han inte var där.
 
Sv: Vårmammor 2011

Till och med jag börjar känna mig bekväm med min mage. Jag har alltid haft problem med vikten, och i synnerhet haft komplex över magen. Men nu ser det nästan mysigt ut... Men om nån skulle få för sig att röra den får den det hett om öronen. Sambo är den enda som får känna. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag var ganska orolig att jag skulle må dåligt över magen, har en historia med ätstörningar och så, men jag älskar den!! :love: Och framhäver den gärna med rätt kläder, men nåde den som försöker pilla utan tillstånd :devil: ;)

Ang sparkar så har jag känt Liten sedan v 18, men det tog nog till v 19 innan jag var säker på vad det var. Sedan v 20 någongång känner jag varje dag, flera gånger om dagen på ungefär samma tider och det var också i v 20 som sambon kunde känna på utsidan. Har förstått att det är väldigt tidigt för förstagångare, men det gör absolut ingenting! :D
I början tycket jag det var lättast att känna om jag låg på rygg och inte hade magen full med mat.
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja men visst känner man sig ganska så tillfreds med magen?! jag har gärna med kläder som framhäver att det verkligen är en barnmage, mest just nu för att folk inte ska fundera så mycket över att " undra om hon har gått upp i vikt eller de är tillökning på g?!" Annars som sagt, nu FÅR man va rund m magen, eller får man SKA!! sen som för mig är de juh lite skillnad nu när skinnet är spänt iställt för dallrigt:D (ellerlite dallrigt är de dock ännu men inte så det stör:laugh: )
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tog första magbilden häromdagen i v 20+0. Har försökt tidigare men då har det inte synts på bilderna att jag är gravid, jag har enbart sett tjock ut, så de bilderna raderade jag. :grin: Här är iaf en bild tagen i torsdags.
090512+3968.jpg

Med dottern, första barnet, dröjde det mkt längre innan jag fick en tämligen uppenbar gravidmage, jag såg ut ungefär som nu, först när jag var i v 27-30 :o

Den lill* i min mage ger sig till känna mest hela tiden, ibland får jag sådana hårda kickar att hela jag hoppar till. Det är roligt att verkligen känna att det är ngn därinne, samtidigt som de emellanåt är väldigt svårt att sova nattetid. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Den lill* i min mage ger sig till känna mest hela tiden, ibland får jag sådana hårda kickar att hela jag hoppar till. Det är roligt att verkligen känna att det är ngn därinne, samtidigt som de emellanåt är väldigt svårt att sova nattetid. :angel:

Amen på det! Mysigt när man är vaken, men kan bli jobbigt på nätterna. :p

Sitter här med sammandragningar och ryggont efter en fyra timmar lång middag hos svärmor. Annars har dagen varit helt okej idag (bortsett från sammandragningarna och ryggontet, inte svärmor). ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tog första magbilden häromdagen i v 20+0. Har försökt tidigare men då har det inte synts på bilderna att jag är gravid, jag har enbart sett tjock ut, så de bilderna raderade jag. :grin: Här är iaf en bild tagen i torsdags.
090512+3968.jpg

Med dottern, första barnet, dröjde det mkt längre innan jag fick en tämligen uppenbar gravidmage, jag såg ut ungefär som nu, först när jag var i v 27-30 :o

Den lill* i min mage ger sig till känna mest hela tiden, ibland får jag sådana hårda kickar att hela jag hoppar till. Det är roligt att verkligen känna att det är ngn därinne, samtidigt som de emellanåt är väldigt svårt att sova nattetid. :angel:

åhh silken söt-mage :) Håller med om att det känns lite bättre nu när man inte bara ser fet ut. Fast va å badade på jobbet i tisdag och kände mig inte allt för het i min lilla trekantsbikini med mina "b!åsprända" tuttar och uppblåsta kropp :) Tur att det är för en god sak!
 
Sv: Vårmammor 2011

har också kort som jag gärna delat men fattar fortfarande inte hur man gör... :S
 
Sv: Vårmammor 2011

bilden behöver ligga upplagd ngn annanstans på nätet, tex pixbox, blogg eller liknande. Sedan kopierar du bildadressen och klistrar in i rutan du får upp om du klickar på "vykortet" i menyn ovan...
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Jag har lagt upp bilder i Magbildertråden men kan ju lägga upp här också :laugh:

Vecka 4+4:
69103_445607383651_540403651_5424820_6920454_n.jpg


Vecka 5+2:
64974_445607438651_540403651_5424821_2582361_n.jpg


Vecka 6+1:
66021_445607473651_540403651_5424822_6967000_n.jpg


Vecka 7+2:
69383_445607518651_540403651_5424824_3020256_n.jpg


Vecka 8+1:
69377_445607553651_540403651_5424825_8072719_n.jpg


Vecka 9+1:
65953_445607568651_540403651_5424826_1921864_n.jpg


Vecka 10+1:
67590_445607593651_540403651_5424827_5682982_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

jag försökte dela med mig av en bild men de funka inte....
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Ok, nu är jag lite lättad. Alla här hemma säger att jag är så stor redan men ni som har kommit lika länge är ju lika stora! Då behöver jag inte nojja mig :) Ska se om sambon kan hjälpa med magbild när han kommer hem sen :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tss, vill du se en stor mage så är det bara att kika på min :rofl: Att jag skulle kunna dölja min mage är omöjligt, om jag inte skulle klä mig i ett tält förstås :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har tydligen lyckats dölja min mage för vissa på jobbet (och går in i v. 22 idag!). En kollega frågade i fredags om jag möjligtvis inte hade en tampong att avvara... :angel:

Lite svårt att hålla sig då... Mitt svar blev att jag inte behövt det på ett par månader och inte skulle behöva på ett par till. Hon blev glad för min skull och gratulerade. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Delvis kl.

Börjar med en bild på lilla mysmagen i femtonde veckan.
31833243.jpg


Och avslutar med att berätta att jag nu är säker på att jag känt sparkar! Så himla mysigt :love:

Fina magar ni har förresten, kul nu när vi inte är så nygravida längre, att det börjar synas på riktigt liksom :bump:
 
Sv: Vårmammor 2011

Imponerande! ;)

Min mage syns! Till och med när jag har en bylsigare tröja på mig så syns det. När det är varmt och jag har linne så är det en rejäl bula :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 129
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 211
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp