Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

En tjej här kommer nog få heta Alice och en kille Sebastian. Jag har alltid önskat Conrad men sambon gillar tyvärr inte det så mkt så det får bli andranamn.
 
Sv: Vårmammor 2011

Här blir de nog en Zeb om de blir en pojk...tror inte de blir några andra namn, vårt barn ska inte döpas i vilket fall, för min del spelar de ingen roll med andra namn bara en sån grej som alla har medans den andra hälften tycker det är helt å hållet onödigt...så det har vi inte ens funderat på (eller jo, jag har nog lite de iaf :))
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Jo, visst är det lättare med tjejnamn, jag hade massa på förslag; Astrid, My, Selma, Ester, Thea... men nu vet vi ju att det ju en liten pojk och det står helt stilla... Gillar gamla namn... Just nu är jag med inne på Vilhelm, men även Vidar och Alfred är fint... Dock är jag och sambo inte riktigt överens... Gillar även Tage, Love å Herman, men det finns ju redan bekanta med alla namn man gillar ju :S Någon med fler förslag?
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej...kanske dags för mig att "komma ur garderoben" och erkänna att jag ska ha barn i mars. :)

har bara läst de sista raderna här, och ni pratar namn, det är nog det enda jag tänker på just nu med.
jag är besatt av att för-och efternamn ska passa ihop eftersom jag har så knäppt efternamn.
mina namn hittills: JACK, MILTON, OSKAR,
ELLE, DAHLIA, CECILIA
 
Sv: Vårmammor 2011

Välkommen till oss! Om du kollar bak i tråden lite bör det finnas en lista som du kan skriva in dig på :)



Jag har, trots strapatser i leran idag (knuffat både bil och släp som satt fast! :eek:) klarat bäckenet någorlunda bra. Iaf fram tills jag skulle gå de 8 meterna mellan stallet och bilen och halkar till lite. Suck! Men det är iaf inte i närheten av lika ont som igår!

Har fått svar från gravidyogan också och jag får prova på första gången utan att betala :) Det är ju verkligen toppenbra så att jag kan se om bäckenet överlever eller inte. Vänner som har gått samma kurs säger att den är jättebra och fokuserar mkt på andning och kroppskontroll. Så på måndag kväll får jag se om jag ska tigga pengar av pappa/mamma eller inte :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Någon från Kalmar Län? Ganska nyinflyttad och har dessutom INGEN erfarenhet av små barn, skulle vara roligt med någon som kan mer än jag och som bor lite nära.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag bodde i Kalmar tills för drygt ett år sen men det hjälper ju föga ;)

Jag har heller ingen erfarenhet av barn, vare sig stora eller små. Är inte särskilt förtjust i barn i allmänhet heller. Sambon däremot har sju småsyskon och gillar barn i betydligt större utsträckning än jag gör. Jag tror att det mesta löser sig efterhand, annars får man helt enkelt fråga :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Grattis snigelfarmor, vad roligt! Plockar fram listan åt dig, bara att fylla i! ;) (hoppas jag lyckades få den senaste!)

Mars
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
17:e-Fitzy första barnet prel datum
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum

9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har sovit katastofalt i flera nätter i rad. Tog ut sin rätt igår genom att spy från det att jag vaknade till att jag gav mig av till jobbet. Kom hem och fortsatte spy sen.

Inte blev det bättre av att jag lovat att åka och gratta min mormor som fyllde år. Jag höll på att bli galen. Först tjat om att jag skulle dricka kaffe (vilket jag aldrig gjort), sen gick hon över att tjata om att jag skulle dricka te. Vid det laget hade jag blandat mig saft själv som jag satt och drack. :grin:

Sen fortsatte det med tjat om fyllda kakor och gräddtårta. Usch, vad det var jobbigt. Både att behöva tjata tillbaka att jag inte ville ha och att hon blivit så dålig i minnet. Hon tyckte jag blivit tjock, men kunde inte minnas att jag var gravid (vilket hon fick veta för två veckor sedan). Mamma var väldigt snäll och tålmodig och förklarade gång på gång i alla fall när jag gett upp.

Nu är det bara att hoppas på en bättre dag idag! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

jag har haft en jä*la skitkväll/natt/morgon...är allmänt jättelessen å deppig å bara gråter..går ut i stallet å blir lite ovän med ena hästen både igår kväll i idag, hon börjar bli trotsig..vilket gör att man blir arg å förbannad å sen förbannad på sig själv för att man blir just sån istället för att andas å ta de jättelugnt ( låter som jag gav henne en omgång men de gjorde jag verkligen inte, men däremot så höjde jag rösten åt henne ganska så mycket) å de bara kommer ur en å sen ångrar man sig å bara gråter å gråter för allt å ibland vet man inte ens vad det är man egentligen gråter för:cry:...

just nu i denna stund känns allt åt h*vete å känner mej inte ens glad när liten sparkar i magen...å då blir man rädd för att de ska bli ännu värre sen, jag är livrädd för förlossningsdeprissioner...är nog inget man ska grunna på men men... aja får hoppas att de går över å känns bättre framåt dagen........:mad::mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

aaa du, det där med hästeriet funkar inge bra för mig heller just nu... Sambo är medt gaggig över att ja rider och skulle träna 10 m volter i galopp till tävlingen på lördag å hästen snubblar å vipps sitter ja i säger med tänster i handen... så nu moralpredikar alla för mig om hur dumt det är att rida och att det spelar ingen roll om man hoppar eller kör dressyr... Känner änna att jag har lessnat på detta tjat och funderar på att lägga av efter tävlingen på lördag...
 
Sv: Vårmammor 2011

*knapp*

Hoppar in i tråden, har hängt i vintertråden fram till nu men eftersom vi blev framflyttade 10 dagar efter UL hamnade jag i mars istället för februari :)
Sen har jag bara blivit kvar där, men nu börjar det närma sig för så många att jag inte känner mig hemma där längre :o
Jag och sambon väntar första barnet, och jag längtar satan! :D
Samtidigt älskar jag verkligen graviditeten även om den inte varit helt problemfri hittills (nyligen tillbaka på jobbet efter ca en månads sjukskrivning pga kraftig vomitering och viktnedgång), att känna Liten sparka och snurra omkring där inne är verkligen underbart! :love:

Mars
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
17:e-Fitzy första barnet prel datum
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)
 
Sv: Vårmammor 2011

"skönt" att det är fler än mej hästeriet inte funkar riktigt för...de känns att man har hormoner för jag kan fan bli pissilsk å irreterad på minsta lilla grej med djuren..som sagt jag gör dom ingenting men bara stämmningen förstörs så märker dom det sen är de kört..kan även tillägga att jag har en 3½ åring i stallet som börjar bli jättetrotsig ena dagen å nästa dag en bäbis som inte förstår nånting å sen ett sto som verkligen ÄR ETT STO så hennes å mina hormoner samspelar inte alltid men när dom väl gör de så funkar vi ihop som aldrig förr:)

tror även att unghästen testar endel då jag har en medryttare på henne nu som hon har börjat ty sig till mer än mej å då ska hon nog trotsa mig lite för å se om jag fortfarande bestämmer över henne eller inte...

man får verkligen hoppas de blir bättre när ungen väl är ute iaf..men dagar som dessa när man känner att allt är åt fanders så blir jag livrädd att jag ska få riktig förlossningsdeprission sen...
 
Sv: Vårmammor 2011

På tal om förlossningsdeppressioner. Jag fick det när jag fött min dotter, enligt läkarna antagligen en kombination av att jag hade en väldigt jobbig graviditet då också med HG (Hyperemesis gravidarum) precis som nu, och amningshormonerna.

15 månader gick jag runt i en bubbla, ingenting var roligt, ingenting orkade jag, ingenting gjorde jag, ingenting ville jag. Därtill ville jag inte ha hjälp, orkade inte ta emot ngn heller för övrigt, för jag förstod inte själv varför jag mådde som jag gjorde. Det var fruktansvärt jobbigt för alla, det enda som faktiskt funkade var just anknytningen till barnet, vilket väl är det viktigaste, men jag minns inte mycket från det första året faktiskt.

Jag slutade amma när hon var 15 månader, och det var då jag började må bättre. Vetskapen om detta har gjort att läkare och bm har sagt till mig att jag kanske inte borde amma den här gången, för att det troligtvis kommer bli likadant. Det är lite svårt att hantera, för jag vill ju amma! Samtidigt är jag jätterädd för att hamna i det där deprisionsträsket igen, jag mår tillräckligt dåligt redan nu med HG´n... Har levt 4½ månad i en konstant bakfylla/sjösjuka nu (och lika lång tid återstår), och det tar ju på humöret och lusten tyvärr...

Som det känns nu kommer jag ge amningen ett försök, men börjar jag känna mig deprimerad, eller att omgivningen ser det men inte jag själv (lätt hänt...) så får det bli flaska. Amning är viktigt, men jag tror att i slutändan är en fungerande mamma mer värdefullt för bebisen än bröstmjölken... Om man nu tvingas välja, menar jag.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ju gått med i en forskningsstudie om förlossningsdepression och så. Ska svara på tre formulär under tiden samt att jag godkänt att de får ta diverse olika prover under förlossningen, men bara om tillfälle ges liksom :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Spännande! Ngt sådant hade jag också gärna varit med på, särskilt som om bm tror att det kommer bli lika även denna gång om jag ammar....
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är alltid för olika studier och försök så länge som det inte kräver för mkt av mig. Jag vill gärna kunna hjälpa andra! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har haft en riktigt dålig dag idag. Mår fortfarande illa och har foglossing som även gått till ena höften (tidigare har den mestadels varit i ryggslutet). Därtill har det varit en väldigt stressig dag på jobbet som gjorde att jag fick sånna sammandragningar att jag höll på att kräkas.

Tack och lov att det är fredag i morgon!
 
Sv: Vårmammor 2011

Fy vad jobbigt! Du får vara rädd om dig trazel, vila om det blir för mkt! bråkiga sammandragningar är ju ett tecken på att du ska ta det lugnare!

Jag har också haft väldigt mycket sammandragningar de senaste eftermiddagarna/kvällarna, men idag har det känts ganska lugnt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Får jag bara fråga dig mitt i ditt elände, men hur känns foglossningarna?! jag har aldrig riktigt fattat...jag kan känna en å annan lite sammandragning när jag går å lägger mig å när jag vaknar av att jag hoppar runt å vänder på mig..å nån gång när jag suttit längre..eller dom känns inte så väl men de känns att magen blir stenhård å sen slappnar av..eller de är väl en sammandragning?! förlåt mina dumma frågor men jag har juh aldrig gjort detta innan:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 129
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 211
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp