Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag rider ju och tidigare cyklade jag till och från jobbet varje dag. Men bäckenet var lika illa när jag spelade elitbasket... Har iaf kollat upp yoga för gravida och ska nog hoppa på en kurs som börjar om tre veckor.
 
Sv: Vårmammor 2011

Har inte ryttare i övrigt mycket starkare bäcken än många andra?! det borde kanske llindra eller förebygga foglossningar lite, jag har inte en aning det beror väl antagligen lite på fysiken i övrigt kanske å säkert så "får nog vissa det bara"

jag vet att de där med bäckenet mm har jag haft vilda diskussioner med min mor om då hon ALLTID så länge jag kommer ihåg sagt att de som rider har "svårare" att föda barn.. jag har läst å kollat upp å fått fram att så är inte fallet, de enda som är till nackdel är att ryttare har ett starkt bäcken med mycket muskler som kan motarbeta lite vid förlossning men att vi däremot oftast läker mycket snabbare...är de nån som vet om de stämmer?! sen är väl såklart alla olika..

kan för övrigt meddela att idag har jag städat å fejjat i mitt hus å jä*lar vad onda och svullna fötter jag fick...första gången så nu ska de börja med....det får man väl med på köpet antar jag :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag står/går hela dagarna på mitt jobb och har sista veckan fått rejält svullna fötter/ben, så nu har jag inhandlat stödstrumpor! Vilken befrielse, det är superskönt!
 
Sv: Vårmammor 2011

ahh de kanske man skulle införskaffa sig, jag trodde mina fötter berodde på att jag nu de sista månaderna sitter still i skolan å innan hade jag ett fysiskt arbete å så igår va jag uppe å sprang hela dan, fast i söndags kände jag de med när jag va i ett litet köpcenter å gick..kände mig lite som en gammal dam som fick sätta mig mitt i en affär å vila medans de andra tittade efter kläder :laugh:

på tal om kläder så har jag ett ilandsproblem...vad f*n ska man skaffa för vinterjacka?! har kollat å funderat för man har juh ingen aning hur stor man ska hinna bli under vintern...jag har svårt innan att hitta jackor på typ de billiga modekedjorna..måste va största storleken ( deras L eller XL) om jag ska kunna röra mig i dom då jag är väldigt bred om ryggen å axlarna...de lutar faktiskt för min del åt att åka till gra**gården å köpa en Fris*ads jacka, arbetsjacka..de har fina jackor som funkar å jag är inte så kräsen av mej heller...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har redan börjat använda vinterjackan, en Canada Goose jacka... Kommer få plats med magen länge i den och när inte min funkar planerar jag att sno sambons likadana fast den är större. Varmt, billigt (eftersom jag redan har den) och väldigt skön! :)

Däremot har jag stora problem med skor! Än lever jag i mina foppatofflor som är de enda skor jag inte får ont av i höfterna...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hade tur idag! Ringde sjukgymnasten och kl 11 idag startar en grupp för gravida med bäckenproblem :) Det fanna plats för mig också.
 
Sv: Vårmammor 2011

joo sambons jackor kommer nog leva farligt närmare sen:laugh:

jag börjar fundera på om de kommer komma ut en karate kid i mars...eller en discoqueen eller liknande för still är den då inte..jag har känt aktiviteter sen förra tisdagen men idag på morgonen så va de VÄLDIGA rörelser för jag vaknade utav dom :) mysigt är de men tänker att detta är bara början, ön så länge känns de juh inte så väl som de kommer göra, vill inte ens tänka på den dagen, magen kommer väl hoppa från sida till sida:eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det hoppas jag också. Är rädd att det är lite väl mkt allmän info som jag redan vet bara... Men det visar sig! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Den lilla i min mage väcker mig ett antal gånger per natt. Kan ju säga att god nattsömn är ett minne blott... Är det inte att den lilla sparkar så vaknar jag av att jag måste vända mig eller gå på toa... Jag vet inte hur det här kommer sluta eftersom det här bara är början...

Sova mer än två timmar i sträck har jag inte gjort sen jag slutade ta Lergigan (som gjorde mig till en klubbad säl i princip)...
 
Sv: Vårmammor 2011

jotack jag har med allt de där...är säkert kroppens sätt att förbereda oss på att troligtvis kommer de vara så iaf de närmsta året om inte mer :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Det var som jag trodde, mest info jag redan hade. Får ringa imorn igen om individuell tid. men sjukgymnasten som höll det var toppen och ville nästan skicka med mig en TENS hem på en gång :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Det låter som att du hittade en sjukgymnast som du trivs med! Det är ju nästan det viktigaste (och att den kan sina saker med givetvis...) :)


Jag har suttit på jobbet och våndats idag. Hemsk dag. Hemsk natt och jag har något grymt ont i ryggen nu och dessutom har det kommit mer och mer sammandragningar under eftermiddagen. Att det var en sjukt stressig dag på jobbet hjälpte ju inte direkt. :(

Nu lagar sambon mat, så sen ska jag äta och sen ska jag lägga mig och sova.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har haft en skitdag. Har spytt av smärta mer än en gång. Nu har jag fått i mig middag och hoppas på att det får vara kvar. Ska lägga mig på soffan och tycka synd om mig själv ett tag... :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

*lånar sista*

funderade på, hur går de för er med namn?! innan man ens planerade barn kom man på hur många namn som helst..nu när de är allvar kommer jag inte på så många, kan väl vara lika skönt de men de jag funderar mest över är att tänk om man bestämt sig för ett namn man verkligen vill ha å sen så stämmer de inte alls när ungen föds...

vi har nog kommit på "våra" namn iaf..jag vackla lite men de kanske märks den dagen...:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tjejnamn är klart sedan länge. Jag hade ett namn jag gillade och sambon tyckte mycket om det också. Killnamn är svårare. Vi vill ha ett kort, enkelt namn som man inte gör en massa smeknamn av. Förslag mottages tacksamt. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hakar på namndiskussionen.
Vill också ha namnförslag. Har en son tidigare som heter Harry. Jag är alltså ute efter ett gammalt svenskt namn som också fungerar på engelska (sambon är från kanada)
Är det en tjej är det ganska säkert att det blir en Tyra men pojknamn har jag ingen aning!

Pojknamn som mannen ratat (pga funkar inte på engelska, eller är supertöntigt i kanada) Sigge, Alfred, Arvid, Nils (fast det namnet har jag ratat eftersom det lätt blir Nisse)

Flicknamnförslag som jag tycker mycket om men som ändå är ratat eftersom Tyra är bäst enl mig: Selma, Astrid, Ester, Elsa
 
Sv: Vårmammor 2011

Johnny gillar jag, fast mest de engelska uttalet av det..john är väl med ett gammalt namn som funkar?!

Alvina tycker jag är väldigt fint, dessvärre verkar min sambo inte tycka lika..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 129
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp