Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Kvällens fb-status...
"Idag är ingen bra dag att vara gravid för mig. Har ont som jag vet inte vad i höften, kan inte sova ordentligt, kan knappt andas för jag är så svullen/täppt och jag känner mig mest tjock. Allt är verkligen på topp just nu ;)"
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej, jag är också magsovare och är lite smått orolig över detta, det går verkligen inte att sova på annat sätt ju :S När man väl försöker ligga på sida så gör det ju jätte ont i typ ena skinkan ju så man kommer ju ingenstans... och skulle ja mor förmodan somna på sida, så lägger jag mig likförbannat på mage i sömnen ända... men men antar att detta löser sig naturligt när mangen blir såpass stor att det inte går å ligga på magen...
 
Sv: Vårmammor 2011

Det löser sig, jag sover alltid på mage men nu är det väldigt obehagligt att lägga sig på magen (v.22) och har hittills vaknat varje gång jag har försökt rulla över på mage i sömnen... Jobbigt att veta att man måste sova på annat sätt i ganska många veckor till...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fortfarande inte gått ut med min graviditet "officiellt", men funderar på att göra det idag (v. 20+0)! Vet inte riktigt vad jag ska skriva bara...

"Halvvägs mot ny familj" har jag funderat på... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Det var väl en bra idé! :) Kanske "halvvägs mot ny familj, leverans beräknas till **/*" Eller så för att förtydliga?


Jag har precis ätit lunch med familjen, sambon ligger nog hemma och sover än ;) Funderar på om jag ska orka rida idag eller om bäckenet ska få vila. Men det får nog regnet avgöra sen. Pållen vaccinerades i fredags kväll så för hans del är det ingen panik :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch stackare du också! :(
Jag beundrar dig för att du tar dig till Ica. :bow: Det hade jag aldrig orkat eller vågat när jag mådde som sämst (som verkar vara lika med hur du mår hela tiden). :(

Tog mig till ica gjorde jag väl inte, har 1 mil dit och blir för påverkad av medecinerna för att våga köra själv... Men jag åkte med maken och dottern när de skulle handla mat. Lagom framme till kassan gick det bara inte längre, utan jag fick vingla ut och spy och sedan sätta mig med huvudet mer eller mindre mellan benen och fundera på hur jag över huvud taget skulle kunna ta mig till bilen... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch! Jag vågade inte ens köra när jag tog Lergigan och vad jag förstår får du något som är starkare?
Ungefär som du beskriver det känns det som att det skulle ha hänt mig också. Jag tycker uppriktigt väldigt synd om dig!

Ninnurur: Jag vill inte vara för tydlig heller, vissa kan lika gärna få låta bli att fatta. Magen syns ganska tydligt... Funderar på "nej, jag har inte svalt en fotboll..." eller liknande också. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl* Jag blir gärna vän med er på FB också :) Ninna Öst heter jag där, den enda. Skriv gärna erat nick som meddelande så att jag vet vem det är ;)

Min höft är lite bättre idag. Tog en skrittrunda i eftermiddagssolen och sen ett varmt bad när jag kom hem. Hoppas det fortsätter åt rätt håll!
 
Sv: Vårmammor 2011

Skriv en låttext till en gammal låt.. "yammie, yammie, yammie I´ve got love in my tummy" på din fb status..den kan man tolka som man vill ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Hugger en knapp, själv mår jag oförskämt bra så har inget att tillägga i illamåendediskussionerna, tack och lov! Har gått upp ca 6 kg, men det hade jag gjort redan för en månad sen :o men inget mer än sen dess.

En helt annan fråga, tar ni reda på kön? Är i valet och kvalet hur vi ska göra. Förut har jag alltid tänkt att jag vill veta, sen ville ingen av oss, men nu tror jag att jag vill! Ska på UL 6:e december, eeeevigheter till dess! Men lite tid att vela, vill gärna ha era tankar kring veta/inte veta..
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill inte veta, inte på första barnet iaf..fördelen med å veta tycker jag är väl kanske vad man ska inhandla..men å andra sidan så de första kläderna man behöver innan man kan åka å handla kan man juh köpa ganska så neutrala...enda roliga å veta skulle väl va att man vet när man hör alla andra spekulera om vad de finns där i..i min närhet fanns de folk som kunde se å visst vad vi ska få innan de ens va skett känns de som..

för min del så skulle jag inte vilja veta könet, inte som jag känner just nu å min sambo vill verkligen inte..
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi kommer ta reda på kön. Jag vill, sambon vill inte. Av någon anledning har jag alltid sista ordet i dessa diskussioner ;)

Jag vill veta eftersom alla sagt att det är en tjej och jag har blivit inställd på det. Jag är rädd att om det kommer ut en kille kommer jag känna att det är "fel" barn. Vet jag innan kan jag ställa om mig på att få en kille.

Det spelar absolut ingen roll om det är en tjej eller kille därinne, den lilla är lika välkommen oavsett :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fortfarande inte gått ut med min graviditet "officiellt", men funderar på att göra det idag (v. 20+0)! Vet inte riktigt vad jag ska skriva bara...

"Halvvägs mot ny familj" har jag funderat på... :p

Jag gick in på vårdguiden till v 27, den vecka jag gick ut offentligt med min graviditet, och länkade den sidan till FB.

Jag vågade inte gå ut förrän i tredje trimestern pga alla olyckor, dödfödda barn osv som man läser om hela tiden. Men det har ju gått bra hittills.
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi skulle gärna vilja veta denna gången om det blir en flicka eller pojke. Så vi tänker fråga och hoppas dom vill tala om det för oss, och att dom kan se det såklart :)
Med Emil visste vi inte, och det är vi båda glada för. Men nu vill vi gärna veta, så har man gjort båda varianterna ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi kommer att ta reda på kön. Jag är så nyfiken, och gillar att kunna relatera bättre till liten i magen, än med ett "den"... Kön är ju det enda (men kanske minst viktiga eg.:angel:) man kan få reda på i förskott, så då vill jag få göra det. Maken tycker det är onödigt egentligen, vi får ju veta tids nog, men den här gången blev det jag som bestämde (och betalade... :angel:)

På vårat RUL kunde bm inte avgöra om det var en pojke eller flicka sa hon, så jag har bokat en privat tid i en större stad den 3/12 (v 25), då vi samtidigt ska göra 3D/4D-ultraljud. Kanske fånigt egentligen :o, men det här är med stor sannolikhet min sista graviditet, så det vore kul att få prova. :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill inte veta kön alls. Sambon vill men på RUL syntes inget och jag betvívlar att vi kommer att göra nåt mer.


För övrigt har jag fruktansvärt ont. Lyckades bita ihop och fick en härlig ridtur men nu är jag tillbaka på soffan. Pratade med en sköterska på MVC idag när jag bokade tid för nästa bm-besök i v25 och hon rekommenderade mig att ringa till deras sjukgymnaster imorn vilket jag kommer att göra. Så här kan jag verkligen inte ha det, jag gråter ju nästan av smärta nu :( Jag hoppas på att kunna få hjälp, förhoppningsvis akupunktur för det har kroppen svarat bra på tidigare. Bäckenbälte har jag redan, men det har som redan passerat det... Jag vill inte hamna i rullstol...! :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Min svägerska fick också akupunktur mot sina foglossningar. Hon tyckte det hjälpte, inte något som höll sig jättelänge, men gjorde ändå livet lättare någon och i bästa fall några dagar i alla fall. :)

Får hoppas det gör nytta för dig också!
 
Sv: Vårmammor 2011

Ja bara jag får någon hjälp. Smärtstillande funkar ju inte för mig, har ätit så många olika saker för min trasiga kropp sedan tidiga tonåren. När jag var 25 sa en ortoped till mig att jag hade kropp som en 50åring... *suck* Men när +et var där på testet så försvann alla varningar och förmaningar från huvudet. Känns som om jag hittar något som hjälper så kommer jag hålla fast vid det! Om man ska hitta nåt positivt så är det väl att det gör mkt mindre ont när jag sitter till häst. Det är det där före och efter som sliter så på mig...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tycker att du ska kontakta sjukgymnasten.

En vältränad kropp är alltid att föredra, helst som gravid. Tränar/motionerar du? Jag har en riktigt ful skada på ryggen efter en ridolycka, ju mer stillasittande jag blir desto värre blir det. Foglossningar går att förebygga om du är vältränad runt bäckenet, musklerna hjälper till att stabilisera.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 129
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 209
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Muddypaws 24/25
  • E-coli hund
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp