Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Blir det lika i morgon på jobbet så tar jag tag i det på måndag och fixar läkartid och försöker bli sjukskriven på mer tid. Läkaren kommer garanterat hålla med mig, frågan är väl bara vad FK säger... :crazy:

Det är riktigt jobbigt. Jag bröt ihop när jag kom hem, men är det lika imorgon vet jag inte vad jag gör... :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Tycker riktigt synd om dig! Själv har jag haft en riktigt bra dag. Så länge jag verkligen tänker på hur jag rör mig så hjälper det massor.
 
Sv: Vårmammor 2011

Illamåendet går ju att hålla ordning på nu, bara jag kommer ihåg att stoppa i mig något en gång i timmen ungefär. Det kan jag leva "rätt normalt" med, även om det gör mig grymt trött.

Foglossningarna kommer och går, där har jag inte riktigt lärt mig vad som fungerar och inte fungerar än. Förhoppningsvis kommer det också.

Men dessa sammandragningar! :eek: Jag trodde nästan att ungen skulle ploppa ut igår på jobbet. Sen när jag kommer hem i lugn och ro så avtar de och jag har bara en öm känsla kvar i magen. Får hoppas det är lugnt på jobbet idag (vilket det aldrig är på fredagar). Annars får jag ta ett snack med chefen om att sänka ribban för mig idag. Jag måste ju ändå kunna utföra mitt jobb med de krav som finns om jag är där...

Nog svamlat och klagat för nu. Dags för frukost! ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har tack och lov bara lite sammandragningar precis när jag hoppar av hästen, det kan jag stå ut med. Angående foglossning så kan jag främst tipsa om att hålla ihop dig. Ta inte för långa kliv, speciellt inte åt sidan. Det är väl det enklaste jag kan komma på :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no:1
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
17:e-Fitzy första barnet prel datum
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)
 
Sv: Vårmammor 2011

Du är både skåning och har bott i kalmar, samt är inte överförtjust i barn, synd att du inte bor kvar här :) Vi är väldigt lika!

/jenny
 
Sv: Vårmammor 2011

Inte infödd skåning dock, även om mamma är född och uppvuxen utanför Ystad. (Och jag pratar flytande Österlenskånska ;) )
I övrigt väldigt lika :laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det värsta är nästan att det gör inte ont just när jag går. Det kommer efter att jag gått en stund. Det blir att jag glömmer ibörjan då. Samma sak med att sitta med benen i kors. Det blir oftast först när jag ska resa på mig eller suttit för länge som jag känner att det gör grymt ont.

Idag har det fungerat bättre på jobbet i alla fall. Tror att mycket beror på att min chef var ledig och inte vakade som en hök hela tiden. Tog upp det med en kollega (manlig, medelålders) för att få reda på om jag var känslig eller om chefen faktiskt börjat bete sig illa på sista tiden. Han höll med mig. Så på måndag blir det ett snack med chefen om att han får skärpa sig, för jag kan inte jobba som han håller på. Och ja, jag sköter mitt jobb klanderfritt. Jag har bara en sjukt osmidig karl till chef. ;)

Men det är skönt att det är bättre idag, oavsett anledning egentligen. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Så skönt att det gått lite bättre för dig idag! Det är riktigt jobbigt med sammandragningar så, man blir ju orolig också! Mina gör sällan direkt ont, men det är obehagligt när det blir för mkt ändå.

Nu har både mannen och dottern fått känna sparkar utanpå magen. Dottern riktigt lyste, första riktiga besviset på att det faktiskt finns ett litet syskon där inne! :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Och jag känner fortfarande ingenting :( Kvällen som började bra med toppenridpass i nya ridhuset blev bara knas när sambon var 2½ timme sen. Kul när man lagat mat som stod och blev kall :( Fastnade på jobbet... *suck*
 
Sv: Vårmammor 2011

Och bara för att jag klagade på Bubblan så tror jag banne mig att jag känner nåt nu! :love: Antingen det eller nervryckningar inuti magen :D
 
Sv: Vårmammor 2011

efter UL sa dom att min moderkaka låg lite högt i framkant så de kunde ta tid innan jag kände nåt i magen men kan säga att i en å enhalv vecka har de dansats disco därinne..vet inte om de känns nåt på utsidan de e så svårt ¨säga själv men på insidan känns de då, å kan lova dig att va de liten du kände så blir de bara mer å mer, jag bara bävar tills några veckor nu när den växer mer å mer, jag hoppas min liten om den ska fortsätta såhär gör av med den mesta energin innan den kommer ut för annars blir de inte kul:love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag kände en box med handen för allra första gången igårkväll, min är mest aktiv på kvällar och morgnar. Underbart att känna närkontakt! Sambon hann inte dit så han får vänta några dagar till.
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no:
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e Fitzy, första barnet, datum från UL
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)[/QUOTE]
 
Sv: Vårmammor 2011

Min sambo är aldrig i närheten när karate kid sätter igång, å jag försöker känna själv med handen men eftersom man känner från insidan med så är det så svårt å veta om man kände nåt på utsidan än så länge när de inte sparkar så hårt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har funderat på att ta magbilder men jag känner mig så tjock... Syster var här idag, hennes första är född 10/3 och hon kommenterade att jag redan är stor. Jag vet ju att det inte bara är bebisen som gör det, även om det är en ganska fin bebismage nu. Vill bara att den ska bli riktigt stor så att jag inte ska behöva känna mig så tjock! Nä usch, jag har nog ingen bra kväll ikväll ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Ta magbilder! iaf fö din egna skull, de har jag gjort sen v 15 varannan vecka..redan då tyckte man att de syntes men nu när man tittar på korten så är de juh ingenting mot vad de gör nu, de tycker jag du ska göra så kan du kolla igenom sen när allt är klart :laugh:

jag ser de lite som en fördel nu när magen börjar bli spänd å de börjar synas för nu kan man använda dom kläder man vill utan att känna sig fettjock:) jag hade mage innan å sidfläsk som hette duga så jag inte ville använda vilka tröjor som helst men nu börjar man känna sig lite mer "fin" å ok eller hur man ska säga det!

du ska se att imorgon när du vaknar så känner du dig finare än nånsin med den lilla magen:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no:
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e Fitzy, första barnet, datum från UL
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
10:e- Orion_X första barnet, datum från UL
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy_)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 129
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 210
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Jämställt förhållande
  • Ford S-max

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regntäcke till shettis?
  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp