Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

IMG_0220.jpg

v. 21+0


Lite dålig bild, men hur sjutton någon lyckats missa denna är en gåta... ;)

Och jag har inte dinosaurietaggar på ryggen, bara ett lite för tajt linne som "korvar" sig... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

det vore väl fint med taggar på ryggen?!:D

usch på kvällarna är de lite jobbigt när man sjunker ner i soffan, de börjar trycka på andningen å kryper i benen å fötterna å kliar nåt förba.. i skinnet på magen..och sen är de någon som verkligen har disco där inne på kvällen:), vilket gör att jag kan bli akut pinkenödig så springer man på toa å de kommer så lite så det inte ä lönt!! .man gnäller nu, i början av 5:e månaden...det är 4 kvar!!! (undra om liten ligger där inne å flinar å tänker nu du, ska du få, så springer man på toa å då flinar den åt en å tänker LURAD!! :devil: )
 
Sv: Vårmammor 2011

Springa på toa behöver jag göra väldigt ofta, även som ogravid, ;)
Man läser överallt att man ska behöva springa på toa så ofta när man är "nygravid", men det märkte jag aldrig. Kan vara för att jag redan sprang så ofta eller helt enkelt att jag inte hade så mycket vätska att det fanns så mycket att kissa ut med mitt enorma illamående.

Däremot så kan jag märka nu när liten hoppar på urinblåsan därinne. Väntar man lite så brukar det gå över. :angel: Samma sak när man vaknar på natten efter bara någon timme. Ofta räcker det med att vända sig så liten där inne inte ligger direkt på blåsan så kan man sova någon timme till utan att behöva gå upp. :p

Annars har denna dag flutit på rätt bra. Mådde illa ett tag på eftermiddagen, men annars så har jag klarat mig relativt smärtfritt idag! :bump:
 
Sv: Vårmammor 2011

Samma här !

I och med att mina tvillngar troligtvis hade TTS så var de ju väldigt intressanta att studera. Så den som inte var dålig och låg på neo fick åka till "doktor Norman i källaren" för extra provtagningar och annat.
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu har jag gjort det officiellt på facebook! Jag och sambon la ut det samtidigt.
Det blev: "Jag har inte svalt en fotboll. Det bor nån därinne! :D"
 
Sv: Vårmammor 2011

Magbilder alldeles nytagna nyss :) Insåg imorse på väg förbi hallspegeln att jag börjar få hormonrand från naveln och ner också :D

v20+3
75186_10150089193100712_582615711_7170508_7524651_n.jpg


75306_10150089193310712_582615711_7170509_1446465_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill också ha hormonrand! Mina hormoner gar däremot gett mig raggarrand... :eek:

Det är ju en tydlig bebismage du har! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack gumman :) Jag tycker nog att jag mest ser tjock ut ändå... Men jag får väl försöka tänka om :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har också tyckt att jag mest varit tjock. Det beror nog på hur jag klär mig. Leggings och någon stor, bylsig tröja till det. Det avslöjar ju inga detaljer direkt. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har aldrig varit nån leggingsmänniska utan snarare jeans och kofta. Nu kan jag ju knappt ha mina jeans längre... :( Syster ska försöka få tillbaka sina utlånade mammakläder iaf :)
Jag var på 30års fest i lördags med tema "mismatch" och med min begränsade garderob blev det en fin top med mysbyxor till :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Raggarsträng JO TACK!! jag ser värre ut än en man från naveln å neråt...+ att min svägerska va tvungen att rycka bort ett hårstrå å mäta..4,1 cm med roten:eek: å sen har jag fått massa massa små hår på hela magen så är alldeles luden, meeen, de värmer juh nu när de börjar bli kallt:D
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha raggarsträng var ju för kul alltså, ursäkta att jag skrattar :rofl:
Jag har märkt att mina naglar och håret på benen växer i en hiskelig fart, annars ser jag, förutom magen och större bröst, ut som vanligt ;)
Med Emil hade jag en tydlig hormonrand, men än syns ingen till på denna mage :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har tyckt att min mage är ovanligt stor redan, jämför ju med hur det var förra gången då det knappt gick att ana att jag var gravid ens utan kläder i den här veckan, så det är skönt att se era bilder. Ni som gått lika långt är ju lika stora eller tom större redan. ibland är det skönt att få känna sig normal. :grin:

Hur mkt har ni gått upp i vikt ännu? Jag vägde mig igår (v 21), och har gått upp 3 kg sedan innan graviditeten. Detta trots att jag fortfarande spyr dagligen! Dock kan nog lite av den vikten skyllas på att jag är förstoppad, men ändå!
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, jag vill inte veta hur mkt jag har gått upp, är rädd för att det är alldeles för mkt... Min kropp måste röra sig dagligen typ och att jag inte red förrän efter v12 gjorde verkligen sitt till. Vägde alldeles för mkt redan på inskrivningen :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är ju väldigt individuellt hur mkt man går upp under graviditeten, jag har vänner som gått upp allt från 3 - 36kg under graviditeten! med dottern gick jag först ner 15kg, och sedan upp 29 (så viktuppgången blev väl eg. bara 14kg om man utgår från startvikten)

Min kropp är också van och beroende av att röra sig, antar att det är därför jag trots allt kräkande gått upp i vikt, jag har ju varit mer eller mindre stilla och mkt sängliggande i 4 månader. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag gick ner ca 4 kg i början å har gått upp 2 av dom nu..så har väl egentligen inte gått upp nåt än..men jag har å ta av sen innan sp antagligen därför, vägde lite över 80 kg innan å inte mer än 169 lång så egentligen är jag bara glad så länge bäbis tar av det som redan finns och jag mår bra å bäbis växer som den ska!! fast de kanske har med å göra att jag rider ett antal ggr i veckan fortfarande å donar med mycket här hemma både ute å inne...

har precis varit ute på en tur med pållan nu, de va kallt om öronen å kinderna vill jag tala om:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag ska snart iväg på mitt första Yoga för gravida - pass :) Det ska bli spännande att prova på :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag gick ner 4 kg under mitt värsta illamående. Har gått upp de kilona igen nu, så jag står på +/- 0.

Kommer väl antagligen gå upp mer nu om jag inte tänker på vad jag stoppar i mig. Har fått tillbaka suget på godis och onyttigheter! :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, för mig är det illa nu när julen har kommit. Pepparkakor!! :d Både jag och katten är tokiga i pepparkakor :D Lussebullar är ju inte heller illa direkt... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 129
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 211
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp