Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Haha, storasyster på 5 år har full koll på vad som finns i min mage. 3åringen börjar förstå nu. Idag har vi varit på basketträning med barnen och nu väntar nog Barn & Baby-mässa. Vet inte om det är nåt att ha men det kostar bara 90:-/person och barnen går in gratis så då kanske man kan kolla iaf :)
 
Sv: Vårmammor 2011

haha mina syskonbarn (tvillingar) på 7 år satt för ett tag sen å sa att dom inte orkade med mer kusiner å små bäbisar på ett tag nu för de va sååå jobbigt för dom och för alla mammor att ta hand om dom.. då sitter lilla jag " hmm vet ni va som finns i min mage?!:D" men dom blev jätteglada..de andra kusinerna har inte brytt sig så mycket förutom tvååringen, när vi förklarade för honom att jag hade bäbis i magen så kom han å lyfte först på ena tröjan å sen andra tröjan å tittade på magen sen försökte han köra in fingret i min navel å sen sa han bara att "nee ingen bäbis" :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Nya magbilder! Det händer faktiskt en del på en vecka. Och jag konstaterade för en stund sedan när jag stod i duschen att jag inte längre ser tårna när jag står rakt upp och ner och tittar nedåt... :angel:

v21+3
75326_10150093784745712_582615711_7227887_3638206_n.jpg


75363_10150093784675712_582615711_7227886_269786_n.jpg
 
Sv: Vårmammor 2011

Idag va jag på en spännande ridtur...travade på å allt gick jättebra..skrittae en lång bit sen skulle vi trava igen å pållan blev tokig, bockade å sparkade bakut..men fick bukt på de ganska fort men sen började hon igen..de enda jag tänkte va "inte trilla av!!!!" rider i westernsadel så har iaf ett rejält horn att hålla mig i:laugh: men lyckades nog slå magen på handen å sträckte mej rejält...va lite orolig ett tag att de hänt nåt men gick över ganska snabbt å lite lever som den brukar där inne ikväll..

men de kanske är nu man ska ta förnuftet till fånga å inte rida?! eller kanske mest ge sig ut på skrittrundor..hmm..svårt de där, jag vill juh sååå gärna! än så länge ligger den juh ganska så skyddad ändå..sen blir de bara ridning på helgerna mest så jag får väll skylla mig själv å hästen brukar va jättesnäll men idag lite gladare än vanligt:)

Oja! kan hålla med om att magen växer bara på en vecka!! de har jag med märkt, å spänner i skinnet å tynger neråt å FÖTTERNA SVULLNAR!!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Min fötter är inte så svullna, mest heta! Helt otroligt för mig som ALLTID frusit om fötterna tidigare. Blir tokig på det här...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag är i v 23+5 och rider fortfarande dagligen, hästen är i full tävlingskondition (dressyrhäst) men har börjat trappa ned lite så han inte behöver gå fullt lika mycket. Har bestämt mig för att det får bli mest ridning inomhus nu, och så lite skritt ute i skogen (vi har massor med nysnö som inbjuder till bus hos pållarna och vill inte ramla av i "onödan").
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag rider på som vanligt. Brukar inte ramla av speciellt ofta så jag tror inte att jag gör det nu bara för att jag är gravid :D Eller ja, som vanligt är kanske att överdriva, jag har ju medryttare också. Men jag rider iaf minst 4 dagar i veckan. Blandat ute, hoppning och dressyr. Finns det något härligare än att galoppera i snön?? :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag ´"hinner" inte rida som vanligt i vilket fall nu...så blir bara på helgerna...vill så gärna men igår fick jag liten tankeställare..man skulle juh aldrig förlåta sig själv om man trillade av å de hände något..samtidigt tänker jag att jag skulle lika gärna kunna trilla ner för trappan varje dag jag går i den...de e svårt de dära...men de e juh 4 mån kvar tills bäbis ens kommer fundera på om den ska titta ut..sen kanske man får vänta två tre månader innan man får/kan hoppa upp igen..de e juh 6-8 Månader!!! hur ska man bara klara det:eek:
 
Sv: Vårmammor 2011

Kommer inte håg om jag skrivit här tidigare,men jag är i alla fall i v. 12+ 4 enl ul vi gjorde i fredags. Trodde att jag skulle vara i v.13. Men när de mätte så stämde det inte riktigt.
Har redan gått upp en massa i vikt, undrar verkligen vart det ska barka iväg....
Längar tills i maj när den lille/lilla ska komma ut:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Ny bild här också, från igår, v. 22+0.

IMG_0240.jpg


Annars har jag börjat ha grymma sammandragningar, så den här veckan är jag hemma på heltid. Ska prova att jobba i helgen igen då jag gör betydligt kortare pass och rygg och mage har fått vila ordentligt.

Jag känner dock att nu börjar det bara vara en tidsfråga om hur länge jag "härdar ut" på jobbet. Det gör mig grymt stressad och sammandragningarna blir ju tiofaldigt värre av det. I torsdags och fredags kunde jag inte avgöra om ryggen eller magen var värst. I torsdags tyckte jag nog ryggen, sen tog magen fart ordentligt att göra ont. Nu är nog magen värre än ryggen.

Försökte ringa till BM för att prata om mina sammandragningar också, men så kommer jag bara till en svarare om att hon har semester och ingen hänvisning någonstans. :mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

Roligt!
Jag är nog också där i krokarna. Har nog räknat få bäbis den 17 maj:p
Det blir vår tredje. Flickorna är nu 3,5 och 1,5. UL sker i december. Jag rider inte som vanligt, det beror dock på att mitt sto stått konvalecens sedan juni. Vi har gått på promenader mm. Det blir nog att fortsätta ta det lugnt, vilket inte gör något nu.
 
Sv: Vårmammor 2011

Vad roligt med två nya i tråden! :)

Jag tror jag hittade senaste uppdaterade listan, skriv gärna in er så vi får koll ;)


Mars
5:e - Snigelfarmor, barn no:
6:e - Equilina, första barnet
7:e- Feel, första barnet
13:e-LillaSmillan, första barnet prel datum efter UL 13/10 (v.18+3)
18e - BlueBays - första barnet
19e - trazel, första barnet, datum från UL 18/10 (v. 18+1)
22a - Rizto, andra ungen
23:e Fitzy, första barnet, datum från UL
23:e -nordsvensken, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
24:e -Ninnurur, första barnet, datum efter ul 13/10 (v 17+0)
31a - Amandas

April
10:e- Orion_X första barnet, datum från UL
27:e -Tillit, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e -lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - misan, första barnet, prel datum
15:e - LadyCovergirl, första barnet, prel datum (tidigare oboy)
 
Sv: Vårmammor 2011

Men om du är i v. 12+4 så är du ju i vecka 13. ;)

12 fulla veckor och inne i din 13:e vecka. :)

Grattis hur som helst!
 
Sv: Vårmammor 2011

Har dina arbetskamrater fortfarande inte sett att du är gravid?! isf orde dom nog göra nåt åt synen eller åt arbetsbanken i huvudet:D de va en rejäl kula du fått :)

jaha själv har illamåendet börjat ta fart igen å spyr lite var dag..JÄTTEkul..fast tror mest innerst inne att de e magnervererna som spelar spratt..ska ut på praktik på måndag på ett ställe där jag fö de första inte vet hur pass funktionshindrade dessa människor är, å på stället känner jag ingen å jag har ADLRIG jobbat inom vården trots att jag utbildar mig till usk..så jar har ingen aning om vad som väntar mig...så jaaa de e nog en å en annan magnerv som spelar spratt....

på torsdag ska jag på besök hos BM iaf..här får man lyssna på hjärtljud varje besök från v 15..så då får jag höra lliten igen!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet inte. Jag gjorde det ju officiellt förra helgen, så... Men jag tror inte alla vet. Har inte varit på jobbet sen i onsdags, och det är efter det som magen fått riktig fart att växa. :p

Vi får börja lyssna på hjärtljud i v. 24! Har tid hos BM 1 dec, så då ska vi få lyssna för första gången!

Jag känner att när det blir mycket och jag blir nervös så mår jag mycket sämre, både med illamåendet och sammandragningarna. Ryggen blir jag trött i när jag sitter och står för länge.
 
Sv: Vårmammor 2011

Här är första "riktiga" bm-besöket (alltså efter inskrivningen) först vid 25 fulla veckor, men det är kanske olika vart i landet man bor?

Själv känner jag mig väldigt nere, det har varit jobbigt det senaste och jag är ledsen och irriterad mest hela tiden. Allt känns bara jättejobbigt och oöverkomligt, fast det egentligen inte alls är det. Förstår inte varför jag mår så här, och blir onekligen orolig med tanke på att jag hade förlossningsdeppresion med förra barnet. Ska eländet börja redan nu den här gången?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo, det ska vara första besöket efter inskrivningen här också i v. 24-25 någonting.

Jag fick komma på ett tidigare besök (var i v. 20 eller nåt sånt då), eftersom BM ville ha koll på hur illa ställt det var med mig och mitt illamående. Tror hon ville ha lite prover för att se att inte järn eller blodsocker hade dragit iväg...

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva angående hur du mår... Hoppas verkligen att det bara är "dåliga dagar" du har och ingen depression på gång! Skickar några strykekramar i alla fall!
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Slänger in magbilden här också, vecka 14+1:
76278_459826298651_540403651_5638908_8093432_n.jpg


Kommentarerna på FB är övervägande elaka :devil:
Sambon "Ja, jag kan väl vara den första som skriver det. JÄVLAR vad den växt på en vecka."
Sambons moster "Håller med"
Min mamma "Nu får Jannicke sluta att svälja plommonen hela! Hon kommer att behöva två liftkort efter jul."
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tycker den är fin jag, men det går inte att komma ifrån, att den är stor, särskilt för att vara en förstföderska, och bara i början av v 15 liksom... :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 657
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 130
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 766
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 212
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp