Sv: Vårmammor 2011
Jag vet ju inte exakt hur det känns med med foglossning, men jag förklarade för min svägerska hur det kändes och hon om någon har haft svåra foglossningar. Hon bekräftade att det lät precis som hon känt.
I alla fall så började mitt i ryggen, långt ner, runt svanskotan eller något lägre ändå. Vissa lägen gjorde att det gjorde ont, t.ex "halvligga" i sängen va omöjligt. Jag tycker det verkligen gör ont inne i benen i kroppen, ingen ytlig känsla som om man blir nypt eller klämmer en nerv.
Jag känner ibland (ffa när jag lägger mig ner) som att de lägsta ryggkotorna "hoppar omkring", det gör inte speciellt ont, men det är ju inte behagligt...
Slutligen har vi ljumskarna/höfterna som kommit nu de sista dagarna. När det var som värst kunde jag inte lyfta fötterna upp över trottoarkanten. Annars så gör det ont där om jag ligger på rygg raklång. På sidan eller med benen i kors går bättre. Sitta i skärddarsits går inte, det känns som att benen ska trilla av då.
Men håller sig illamåendet på den nivån det är nu eller till och med ännu bättre så kör jag nog gärna vidare på foglossningar istället.
Om jag nu skulle få välja mellan pest eller kolera (jag vill ju givetvis helst slippa både och).