Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Varför skulle linementet vara farligt? Speciellt uppe vid axlarna?? :confused:


Jag kom iaf inte på något fyndigt att skriva, så jag skrev det helt enkelt :D "Hade tänkt försöka komma på något fyndigt att skriva med det gick inte så bra. Får helt enkelt säga som det är, vi ska få barn i vår! :heart"
 
Sv: Vårmammor 2011

ne jag fick för mig att jag läst de nånstans..men tror inte heller egentligen att de kan va farligt..man kan juh smörja stona med liniment när dom är dräktiga...sak samma:) tycker jag iaf!
 
Sv: Vårmammor 2011

Är det någon mer än jag som har huvudvärk?! alltså mycket huvudvärk typ jämt?! jag hade de innan med men nu är de nästan varje dag å har varit ett tag..kanske är hormoner å spänning som ligger bakom men dessa panodil å alvedon hjälper inte å känns inte så kul att behöva knapra dom var dag heller då blir man mer orolig även om de inte ska va nån fara för bäsen...:cry:

börjar fundera på så de inte är nåt fel på mig eller i kroppen..:confused:
 
Sv: Vårmammor 2011

Prova Bamyl Koffein! Det funkade för mig när jag hade migrän här om veckan. Normalt brukar jag ta imigran och sova ett tag för att anfallet ska gå över, nu funkade det med 2 glas bamyl och vila så var jag helt ok efter ett tag!
 
Sv: Vårmammor 2011

Har du kollat blodtrycket nyligen?
Det kan ju både gå ner och upp under graviditeten, och oavsett vilket så är huvudvärk en vanlig effekt av blodtrycksförändringar.

Om du inte gjort det, skulle jag ringa till BM och be om att få komma och kolla blodtrycket i alla fall. :)




Idag ska jag testa mig hur mycket jag orkar! Ska ta en tur hem till mamma. :p Hon bor ca 3 mil bort, så blir att prova att köra bil igen och så. Där kan jag få vila om det behövs och jag "känner mig bekväm" med om jag behöver kräkas där...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag säger bara fy f*n..har haft migrän sen igårkväll, inte haft de sen jag blev gravid å detta är nog det värsta jag varit med om! har legat vaken hela natten och bara önskat jag kunde somna! men de släpper inte, ringde MVC idag och fick svaret att hon inte visste att de inte fanns nåt..hon skulle höra med en läkare å ringa tillbaka..de e snart 4 timmar sen jag pratade med henne!!!!

just nu ärligt talat känns de som att jag tar vilken tablett som helst å skiter fullständigt i konsekvenserna....
 
Sv: Vårmammor 2011

Som jag skrev nyss, Bamyl Koffein! Det skrev de ut innan migränmedicin fanns. Det funkar för mig iaf och jag har ganska stark migrän sen 16 år tillbaka.
 
Sv: Vårmammor 2011

mitt på dagen ringde de en läkare från kvinnokliniken och hade skrivit ut tabletter till mig..fick citodon och imigran..så bara slänga sig i bilen å åka till apoteket..säger bara, Ljuva små rosa piller!!! så nu mår jag bättre iaf å har tills nästa gång! men måste verkligen låtit i upplösningstillstånd eller självmords benägen för både läkaren och barnmorskan har ringt i eftermiddag och frågat om allt gått bra!
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, jag vet, helt eländigt är det! Jag blir tårögd av reklamen på tv till och med (inte all förstås) Sedan läste jag en mama-tidning på MVC idag som också fick tårarna att rinna, det är lite genant. =)

Inskrivningsbesök nr 2 idag gick bra, jag gillar min bm, hon verkar förstående och bra! Har öppen för täta besök med koll på hjärtljud och så, om jag ville det. Hon berättade om en annan mamma som pga oro kom varje vecka redan från v 20, och att det var fullt möjligt för mig också om jag ville. Hon kunde även tänka sig att göra ett försök med att lyssna på hjärtljud om ett par-tre veckor eller så om jag ville.

Hb´t fastställdes till 116, ok ändå med tanke på hur jag mått... Och datum för RUL fick jag också, 21 oktober, 5 veckor dit exakt!

I morgon är det dags för det stora läskiga: KUB! Jag är så nervös! Hoppas verkligen att vårt lilla sprattel är okej där inne... Jag ser fram emot att få se den lilla igen, bara den lever och mår bra.... Och att vi får bra siffror på testet känns också viktigt! Vi får väl se hur mkt jag kommer sova i natt!
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu har jag varit på Reakväll på Lindex. 20% på allt. Passade på att köpa en amningsbh som jag kan använda redan nu och sen kunde jag inte låta bli att köpa en liten dress med byxor, omlottröja, sockor och en matchande mössa i stl 56. Tänkte att den kan bli bra till webbisfotot på bb :) Jag kom hem och visade stolt upp fynden för sambon som bara skrattade och kysste mig och tycker jag är knäpp :D
 
Sv: Vårmammor 2011

åhhh jag vill med köpa lillkläder!!! har bara köpt två mammatröjor till mig själv än så länge! men måste verkligen hitta mig hängselbyxor för de är ett måste när man har mage sen:D

känner jag mig själv rätt så kommer jag köpa massvis innan, eller ingenting! de blir nog så..:angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Det "tråkiga" för mig är ju att jag har 4 syskonbarn så jag kommer ju inte att behöva köpa nåt alls om jag inte vill. Inte ens vagn, det har jag tre st att välja mellan... Men nåt eget vill jag ju ha, även om mkt av kläderna vi ärver är köpta av mig :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Vilka söta kläder du köpte! :)


Jag har nu på morgonen försökt få tag på en läkartid i början på nästa vecka. Känner att jag inte kommer fixa att jobba 100% på en gång på tisdag, så en läkartid är nödvändig. Sen om jag behöver vara sjukskriven på 100% eller 50% får vi väl se då.

Hur som helst så ringde jag och fick telefontid när en sköterska skulle ringa upp för att boka tid (hur osmidigt är inte bara det?). Sen när hon ringde upp FICK hon inte boka in en tid i nästa vecka, utan jag var tvungen att ringa på måndag och få en akuttid. Här försöker jag vara smidig och förutseende... :grin:

Sen gjorde jag ett nytt försök att få boka tid för RUL på spec MVC. Då har de inte ens några telefontider att boka för att de ska ringa upp.

Usch, vad sur jag är på sjukvården idag. :mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

Sjukvården är dryg att ha att göra med ibland... Hoppas allt löser sig för dig.

Jag är verkligen jättenöjd med kläderna, nu börjar det bli på riktigt! Mest nöjd för att jag hittade ngt så sött som ändå är unisex eftersom iaf jag inte vill ta reda på kön. Min sambo vill men då kontrar jag med att jag isf kräver att vi åker till tittut i sthlm och gör 3d/4d ul, och det är sambon för snål för :D
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Jag mår fortfarande bra. Lite trött men det hävdar jag fortfarande beror på sömnbrist. Sambon påstår att det är en kombination och det är iofs inte omöjligt.

I tisdags var vi på hälsosamtal på MVC. Det gick bra och vi bokade inskrivning till 15 okt. Kan dock behöva ändras eftersom jag inte fått skolschema längre än till 1 okt. Sambon tyckte dock att det var tråkigt att han inte riktigt fick vara med på hälsosamtalet. Mycket av det som sas, t.ex. gällande kost och kattskötsel, gäller ju honom också. Jag vände mig en del till honom och passade vidare frågorna till honom men BM fortsatte ändå att prata enbart till mig. Hoppas att det blir bättre sen. I övrigt så var hon trevlig. Hon sa inget om ridningen heller utan jag kunde rida så länge det kändes bra men undvika det onödigt riskabla. (Fälttävlan på ungponny? Hrm, det nämnde jag inte :p )

Både hans mamma och mina föräldrar vet, men det kanske jag redan har berättat. Dessutom vet några av våra närmaste vänner men resten får vänta tills det är dags för andra trimestern.

Gällande shopping av kläder osv så gör vi inget än. Däremot har vi nog redan bestämt vad den lill* ska åka hem i från BB, nämligen något från MFF:s bebiskollektion :D

Kön ska vi inte ta reda på. Sambon vill men jag vill inte och då blir det så. Jag vill bli överraskad :p
Däremot funderar vi på ett tidigt UL på en privat klinik i närheten men det är inget bokat än. Jag måste få mitt skolschema för resten av hösten först.
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej, skönt å höra att det inte bara är jag som börjat shoppa :) Här hemma står redan ny barnvagn, som jag blir helt blödig av varenda gång ja ser, och drömmer om på nätterna :) Införskaffade mig dessutom en amningskudde, små strumpor och "dräggel"-lappar när jag va på ullared förra veckan... Det är ju svårt att motstå ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Lindex har superfins bebiskläder i samma stuk just nu. Härliga färger, en del rosa och blått men mkt grönt, vitt och så som är mer unisex. Jag fick nästan tvinga mig själv att inte köpa mer! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 591
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 762
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 205
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCII
  • Brist på empati
  • Bästa film

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp