Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

usch stackars dig! jag vill absolut inte byta...om man får säga så..

tråkigt med å må så dåligt om ni kämpat å längtat! kanske är all stress å dyl som "släpper" undan för undan, låter kanske lite långsökt men man kan juh tro på det iaf!!

hoppas för er båda att de värsta lägger sig snart!!

men gråta de har jag med väldigt lätt för..å att få sån fruktansvärd ångest för saker jag inte ens gjort utan bara tänkt:( å ibland när man ska säga till mannen nåt så blir de i en ton man inte ens trodde fanns, skitsur fast man inte är det!! å säger han då att "skäll inte på mig" så känner man sig usel å sen gråter man å gråter...tur man inte är sån i vanliga fall... de får nog stå ut med mycket dom stackarna med...:) om inte annat är de nog så jobbigt för dom att se sin kärlek må dåligt å inte kunna göra så mycket...
 
Sv: Vårmammor 2011

Ansluter mig till er vårmammor;

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
11:e. LillaSmillan, första barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
25:e -ett syskon 2010, 6:e graviditen, förhoppningsvis 2:a barnet
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e - LitenHemlis, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e - lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum
15:e - oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)



Lider med er som mår dåligt och/eller har andra krämpor. Har just gått in i v 15 och känner inte av någonting förutom att det trycker mot urinblåsan när jag rider. Rider för fullt och hoppas att jag kan fortsätta med det länge till!
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ju legat inne en vända med dropp, och det blir säkert fler vad tiden lider... Men varken jag själv eller sjukvården vill ha mig inlagd så länge jag inte blir uttorkad (jag för att jag inte vill vara ifrån min dotter, sjukvården för att det kostar pengar :grin:), och det klarar jag mig skapligt ifrån just nu iaf, iom att jag så gott som alltid mår bättre och kan äta och dricka kvällstid.

Idag har jag kräkts i ett sedan jag vaknade, har hinken jämte mig hela tiden och ulkar väl åtminstone var 5:e minut, men det kommer bara slem, och galla. :crazy:

4 dagar kvar till KUB nu, måtte den lilla där inne leva och vara frisk! Jag är mer orolig över att den ska vara död, än att den ska vara skadad, faktiskt. Inte för att det finns några tecken på att den skulle vara det, död alltså, men jag vet ju av erfarenhet att man kan ha alla tänkbara graviditetsåkommor, och ändå bära på ett dött foster... :cry: Det är en orolig väntan, det här. Jag undrar om jag någonsin kommer sluta tro att den dött, inte förän jag har bebis i famnen i alla fall...
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch vad hemskt att gå och känna så hela tiden. :(
Jag läste att man skulle söka sjukvård om man spydde galla, blod eller visade tecken på uttorkning. Jag läste det efter förra helgen när jag var riktigt dålig och bara spydde i ett. Söka sjukvård för galla kände jag då...? Det fanns ju inget annat att komma upp, mer än lite slem då...

Jag får för mig ibland att den lilla är död, men under vissa stunder så kan jag faktiskt njuta någon sekund. Jag är också mer rädd för att den ska vara död än att det ska vara något fel på den lilla.

Jag fortsätter hålla tummarna för dig så jag får gratulera till en liten i vår! :)



Efter jag skrev mitt inlägg igår blev jag hängande över toalettstolen IGEN... Jag ska sluta skriva när jag faktiskt mår lite bättre, det verkar bara göra att jag mår sämre... ;)

Är på 13+1 idag, är det möjligt att känna något då? Jag nyser rätt mycket (tror det är allergi-nysningar, flera efter varandra utan något mer tecken på förkylning). Jo, efter att jag nyst tycker jag att jag känt något liknande en fisk som sprattlar till lite nedanför naveln... Men, det kanske bara är inbillning... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag håller tummarna för att du ska bli piggare och att KUB går bra :)

Idag har jag inte tagit någon postafen och jag mår *peppar peppar* helt ok! Lyckades äta en bra frukost och sen har jag sovit en sväng. Nu borde jag väl skärpa till mig eftersom vi väntar besök (sambons ex och nära vän :/) och jag orkar inte bry mig :p Det är inte så att jag inte tycker om henne, jag är snarare likgiltig för det hela. Tar och ligger kvar på soffan och tittar på MsLeods Döttrar istället :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag spyr galla dagligen mååånga gånger (och har gjort det varje morgon sedan inna jag plussade), så skulle jag utgå från det skulle jag ligga på sjukhus hela tiden. :crazy: Här lägger de in om man är uttorkad, och har skapligt högt med ketoner i urinen. Jag ligger ofta på 1 istället för 0 som är det riktiga, men så länge jag håller mig där klarar jag mig hemma...

Det påstås att vissa kan känna av fosterrörelser redan från v 13... Jag kände första gången i v 17 med 1:an, hoppas det blir tidigare den här gången.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag föredrar också TVn istället för att göra något vettigt. Idag har jag dock lovat att skala potatis så sambon kan få det när han kommer hem på lunchen. Tror jag fixar det idag faktiskt. Jag hoppas i alla fall. Jag vill så gärna kunna göra NÅGOT för honom. Han har ändå skött allt här hemma i flera månader nu...



ett-syskon-2010: Jag tycker det är så himla vidrigt äckligt att spy galla, så bara för den sakens skull så kan jag få i mig en knäckemacka eller något liknande... Bara för att den ska komma upp och inte något annat. Det känns ju måttligt roligt att jag har börjat tänka, på allt jag äter: "Undra hur det här känns att spy upp igen?" Näe. Usch, nu får vi sluta må illa, se att våra små mår bra och börja njuta istället!

Man kan ju försöka peppa sig i alla fall... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tror inte att jag känner fosterrörelser, däremot så känns ligamenten på sidorna av magen väldigt spända ibland. Det känns framförallt om jag gäspar eller sträcker på mig. Jag antar att det är bebben som försöker ta mer plats i magen :D
 
Sv: Vårmammor 2011

jag är i v 13+4 och tycker mig oxå nån gång, två eller tre kännt nåt som "killat" till neranför naveln...känns som en fisk som sprattlar till å killas på insidan av skinnet:) (inte för jag vet hur de känns å ha en fisk sprattlandes på sig men kan tänka mig:laugh: ) de säger juh att man inte ska känna nåt så tidigt å speciellt inte som förstföderska men om de är en känsla man aldrig haft innan så nog 17 vore de väl bäsen som busar lite?! alla är väl olika:)

+ att jag som sagt att jag mår så bra blaha blaha har juh fått skylla mig själv...har spytt både igår å idag:mad:
 
Sv: Vårmammor 2011

Mitt "sprattel" eller vad det är känns precis som du skriver, en fisk som sprattlar lite innanför skinnet nedanför naveln...

Det kommer inte precis i nysningen, utan några sekunder/en halv minut senare.

Jag vill så gärna tro att det är den lilla där inne som sprattlar, men jag vet inte om det kan vara så så här tidigt. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

åhh va mys med lite sprattel :) Jag skulle själv vilja märka små levnadstecken på den lille, är i v. 15+3 nu... Fast magen växer ju så nåt måste ju finnas där :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill också känna sprattel... Just nu är jag mest grinig på min sambo. Får se om vi blir sams när han vaknar. Han har iaf väckt mig med sitt snarkande hela natten...


Nu behöver jag er hjälp! Tänkte "komma ut" med graviditeten på facebook, hur ska jag skriva det? Lite roligt och fyndigt på nåt sätt tänkte jag. Är i v 14+2 nu.


LillaSmilla: du tänker fel, du är i 14+4 (idag), inte 15. Du är ju 14 fulla veckor plus 4 dagar, men mitt i vecka 15. Är du med? :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag känner också att det är "dags att komma ut", men jag vet inte riktigt hur jag ska göra.

Om jag nu mår så bra att jag kan börja jobba nästa vecka, så vill jag ha förberett mina kollegor på det... Fast samtidigt så gillar jag inte att folk tittar och börjar prata bakom ryggen. Jag vet inte vilket som är bäst: Bara att låta det bero och låta de inse det själva eller att jag skriver något på ex. facebook... Svårt val för mig i alla fall! :p

Hittar du på något så berätta gärna vad du kommit på... :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Tror inte att livmodern når så högt som till naveln ännu, var på UL i v13 och då låg bebis alldeles ovanför blygdbenet typ. Nu är jag i v 15 och känner överkanten på livmodern ca 8-9 cm under naveln. Men det kanske är olika?

Ang "dags att komma ut", jag berättade till mina närmaste vänner/familj och sedan har det "spridit" sig själv. Tyckte det var ett smidigt sätt ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

aa, just de, jag tänkte fel, är ju i vecka 15. Jag berättade för en på jobbet sen visste alla :) Djungeltelegrafen funkar bra här alltså. Tycker det är skönt att folk vet så slipper man spekulationer...
 
Sv: Vårmammor 2011

Hihi eller så sitter min ovanligt högt ;)

Nämen i vecka 20 ska överkanten vara typ i navelhöjd (på alla sidor jag har läst iaf).
 
Sv: Vårmammor 2011

Det lilla sprattel (eller vad det nu är) är ca 4-5 cm nedanför naveln... Jag tror det är där som den är också, magen är lite "hårdare" där eller hur man ska förklara... :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu behöver jag er hjälp! Tänkte "komma ut" med graviditeten på facebook, hur ska jag skriva det? Lite roligt och fyndigt på nåt sätt tänkte jag. Är i v 14+2 nu.

Vet inte alls vad du ska skriva, men är nyfiken på vad du kommer på. Har själv tänkt på det, när det är dax att "komma ut" på FB och blogg, men det dröjer nog ett tag till för min del... Vill känna mig mer säker än vad jag gör i dagsläget.
 
Sv: Vårmammor 2011

kom just på att jag smörjde hela axlarna med liniment igår!! glömde helt bort att de kanske inte är så bra...:confused: men en gång kan inte skada eller vad tror ni?! blev jätteorolig nu men de står ingenting på burken och det är juh inte alls så starkt liniment iaf!! meeen hoppas på att de inte är så farligt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 591
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 762
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 205
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp