Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Håller tummarna för fullt för att det går bra på ultraljudet nästa vecka! :)
Vad är det för speciellt med NUPP? Alltså, vad gör man för något då?

Grattis säger jag inte förrän när den lill* är ute i vår. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

ok, tack för tipsen :) hoppas att nåt funkar... Börjar det märkas nåt på midejemåtten hos vårmammorna då tro?
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har gått ner två kilo, men byxorna sitter tajt... Så nog har magen växt! Jag har dock inte mätt något... Kanske ska införskaffa ett måttband... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Joda byxorna börjar sitt tajt! fast har inte gått upp nåt! i onsdags va jag på inskrivning å om en å halv vecka är de dax å lyssna på bäsen i magen! hoppas de finns nån där å lyssna på!!:)

är i vecka 14 nu!! (13+2) men har blivit förkyld som satan å fått feber=( ont i halsen så jag vill inte äta men försöker pilla i mig..fast dom säger juh att bäbis tar de den behöver i första hand iaf!!

ridit har jag gjort en gång denna veckan! har nog hittat en tjej som ska rida min unghäst lite i höst! den gamla ska jag försöka rida själv men endel dagar är man juh helt slut å andra dagar hinner man inte å åhhh!! samvetet gnager på en när man inte hinner med sina älskade djur som man vill! fast jag tror dom vet vad som händer med en å kanske tycker de kan va skönt med lite semester! vi får tro det för samvetets skull iaf:laugh:
 
Sv: Vårmammor 2011

trazel: NUPP/KUB är ett sreeningtest där de letar efter kromosomfel, ex downs...

Fitzy: nog har magen vuxit här alltid, fattar inte hur det kan vara sån skillnad sedan graviditeten med dottern, då såg jag ut så här i v 20-22, nu är jag som sagt i v 13 bara... :crazy:

Kul att få lyssna lite på bebis! Här görs det inte förän i v 24?
 
Sv: Vårmammor 2011

här får vi lyssna på fosterljud innan UL, i vecka 15 eller 16:) ska bli spännande!

mig syns det inget på vad jag vet men mamma säger att magen flyttat sig lite uppåt å sidfläsket blivit mindre:) men nog tycker jag att magen känns lite mer spänd än innan..har ingen tidigare graviditet att jämföra med så man väntar å väntar å väntar!!:love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Så mysigt, det ska jag försöka tjata mig till att få göra här också. :angel:

Idag har jag RIDIT för första gången på flera månader. Eller ja, ridit och ridit, jag lunkade byn runt, några km bara, på min overkligt feta, och därtill skitiga, springare. :laugh: Och det var nog första och sista ridturen den här graviditeten, INTE ALLS bekvämt för vare sig fogar eller ligament tyvärr... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Lunka runt är ingen fara för mig! däremot när jag ska trava kan jag få en obehaglig känsla i magen å om inte annat så blir jag förbannat pissnödig eller känns som det iaf! så de blir mest lugna rundor här för mig..glad så länge man kan! däremot har jag börjat fundera på hur f*n man ska komma upp på pållen när magen börjar växa mer:confused::)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hoppar alltid upp från pall ändå, så det gör nog ingen skillnad för mig iaf med eller utan lite mage. ;)

Om min häst kunde lunka på riktigt, så skulle det nog fungera rätt bra för mig också, med hon älgar på som sjutton, vägvinnande skritt är bara förnamnet. :crazy: Och stora rörelser på det, hon är tyvärr inte den bekväma sorten...
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
11:e. LillaSmillan, första barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
25:e -ett syskon 2010, 6:e graviditen, förhoppningsvis 2:a barnet
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e - LitenHemlis, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e - lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum
15:e - oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag går in i v 15 imorn :) Här märks det definitivt på byxor! Blir lite deppig ibland eftersom jag var på väg ner i vikt men å andra sidan så är det bara att fortsätta när bebben är ute :) Nu på nåt sätt börjar det verkligen sjunka in, vi ska ha barn i vår!! :D Jag bara hoppas att jag går över tiden lite, eller, iaf att den inte kommer tidigt och krockar med syster (4de) och systerdotter (10de) :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Så mysigt, det ska jag försöka tjata mig till att få göra här också. :angel:

Idag har jag RIDIT för första gången på flera månader. Eller ja, ridit och ridit, jag lunkade byn runt, några km bara, på min overkligt feta, och därtill skitiga, springare. :laugh: Och det var nog första och sista ridturen den här graviditeten, INTE ALLS bekvämt för vare sig fogar eller ligament tyvärr... :crazy:

Åh nej sånt vill jag verkligen inte höra :mad: ;) *håller för ögonen*

Nä skämt åsido, jag bara vägrar tänka på att mina fogar kanske sätter stopp för mitt ridande snarare förr än senare, jag vill ju rida!!
Har vandrat runt på både Hööks och Granngården nu i dagarna, äääälskar dessa affärer :love: Och har numer ett par finfina skor och en hjälm som inte är 10 år gammal :angel:

Annars så ja, min mage är stor redan! Som någon skrev tidigare, när jag väntade sonen vart den inte såhär stor förren jag gått halvvägs ungefär (och nu är jag bara i åttonde veckan) mina magmuskler har också redan börjat dela på sig :o

Ilamåendet är vidare hemskt!! Jag mådde ju illa med min lilleman också, men minns det inte som på långa vägar såhär illa...pjuh!
 
Sv: Vårmammor 2011

Det känns ju helt fånigt, bebis och livmodern är ju ännu så små, och ändå putar magen tydligt värre. Svårdolt i de flesta kläder redan *suckar*

Här är illamåendet också helt katastrofalt, ingenting hjälper, tar både lergigan och primperan, och spyr änåd massor av gånger varje dag. Jag gör oftast ingenting, bara ligger i sängen... utöver dagens ridtur då.

Tänkte att jag åtminstone ska försöka ta ut hästen lite fortsättningsvis också, frisk luft skadar ju inte. Hon är inkörd, så jag kan ju köra istället, bara mannen hjälper mig med tunga selen...
 
Sv: Vårmammor 2011

usch då va jobbigt för er som inte kan rida :( Jag hoppas jag kan rida länge, för hästen går ju så himla bra just nu! Ska starta min sista hopptävling innan bebis imorgon... Sen får det bli dressyr och lättare hoppning för min del :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är juh lite orättvist att din är inkörd:grin: är hästen säker å köra så tycker jag inte att de är "oansvarigt" att göra de sen när man blir jättetjock, kan juh hända lika mycket när man kör bil! de hade jag önskat mina med vore!!!

Lillasmilla: lycka till på tävlingen! själv ska jag med rida så länge jag kan..men som de är nu har de varit massa andra saker ivägen eller så har jag varit sjukt trött å nu är jag sjuk så har blivit EN skrittur denna veckan:mad: blir så lee..de mesta som tar stryk är nog mitt samvete men ändå!!!!!:o
 
Sv: Vårmammor 2011

Ah, okej. Jag har nog hört det förut, bara inte kopplade ihop de olika... :)


Själv går vi in i vecka 14 idag. Närmar sig väldigt dagen för det MF som vi gick senast i en graviditet, så jag är lite orolig nu. Men det ska nog gå bra den här gången tror jag! :)

Jag har lagt ner mina planer på att rida, mina fogar är inte alls vad de borde... Dessutom har inte illamåendet gett med sig heller. Inget roligt alls, men helt klart värt det om det går bra den här gången! :D
 
Sv: Vårmammor 2011

Både de lilla illamående jag hade å halsbrännan har gett med sig nu..iaf till å från..brösten ömmar inte heller så mycket längre..magen känns lite spändare än innan men eftersom de finns viss utfyllnad där innan så syns de inte direkt kanske...har kommit in i andra trimestern nu den ska juh va mycket "behagligare" än första..kanske de som är nu då för jag känner mig väldigt ogravid endel dagar..man väntar bara på att magen ska växa lite extra å att de ska bli nästa torsdag för då blir de fosterljudslyssning så då kanske man kan förstå att de verkligen är så!!

fast å andra sidan.."känna sig ogravid"..jag har aldrig avrit gravid innan så har juh inget att jämföra med alls:laugh: men man har juh aldrig hört om dom som mår bra..man hör juh bara av dom som mår dåligt!!
 
Sv: Vårmammor 2011

dag har varit en sådan sjukt jobbig dag. Jag har bara kräkts och gråtit, gråtit och kräkts, om vart annat. Jag vet inte hur jag ska orka med att må så här, för tyvärr är ju risken stor att det fortsätter hela graviditeten, precis som med dottern.

Varför utsätter jag mig och min familj för det här, kunde vi inte skaffat en hundvalp istället? Jag vet inte om jag kommer klara det här faktiskt, emellanåt är tankarna på abort nära, för jag bara inte orkar må så här mer. Detta trots att vi har kämpat så för det här barnet, och det är så otroligt efterlängtat och älskat redan nu. Hela mitt liv är en enda lång bakfylla, därtill med magsjuka som ett extra tillägg en stor del av tiden. Och det drabbar inte bara mig, utan min man och min underbara lilla dotter, som mår så jäkla dåligt av att mamma är så sjuk... :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, vad hemskt det är att må så dåligt som du gör! :(

Hade ju själv några sånna dagar förra veckan... Mina tankar var inte långt borta från abort då heller, fast barnet är väldigt efterlängtat!

Du kan inte få komma in och få dropp? Så du förhoppningsvis mår bättre ett par dagar i alla fall?

Jag har satsat mycket på frukt senaste veckan, vilket verkar vara ett kanondrag! Clementiner, Nektariner (delad i klyftor), Banan (den måste dock delas i "pengar") och äpplen i klyftor. Mycket vitaminer och mycket vätska som inte alls kommer upp lika lätt som när jag bara dricker vatten/juice el. dyl. En frukt i timmen ungefär går det åt här och på det mår jag faktiskt rätt okej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 591
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 762
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 205
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp