Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

När jag läser det där är jag glad att jag för första gången i mitt liv står utan häst. Det är jobbigt på så många andra punkter att inte ha någon, men antagligen hade det sett precis likadant ut för mig. :(


Och jag tycker precis tvärt om!

Har lidit som sjutton av illamåendet i en vecka nu, det började prick på dagen när det gått 6 fulla veckor.

Idag var jag och min lilla son och min syster ute på gården vi är uppväxta på, klappade djur och snosade häst.
Och det var inte förren vi satte oss i bilen igen som jag insåg hur lycklig och avslappnad och icke-illamående jag varit hela tiden där!

Hade gett mycket för att ha råd med en häst nu, men det ser lite mörkt ut.
Vi knaprar föräldradagar och har oss för att kunna ha sonen hemma och slippa dagis, och tyvärr får man ju då offra en del saker.
Men det var inte förren idag jag insåg hur jobbigt det är!

Har försökt hitta medryttarhäst, men nu när jag är gravid igen, och dessutom är rädd att jag kommer få hemska foglossningar igen (hade från nionde veckan med sonen) så verkar det som en dålig ide att börja rida just nu... suck!!


Annars är det som sagt illamåendet som är värst för mig.
Mår illa av att lukta på mat, äta mat, vara hungrig, vara mätt...ja ni fattar grejen kanske ;) Blää helt enkelt!
Men än har jag som tur är inte spytt...


Så nu har jag klagat av mig lite :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Bor du nära mig finns här en fet, skitig sak i hagen som du gärna får leka med hur mkt du vill. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hade inte klarat av att ta hand om en häst som det är nu...

Jag tar mig knappt upp ur sängen. Lika bra att stå utan häst ett tag framöver tror jag, även om jag saknar det något grymt mycket ibland.

Nu måste jag nog se om jag får i mig nåt att äta. :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu har jag ätit en stadig lunch bestående av pyttipanna och ägg. Tar med mig en banan, en smörgås och en drickyoghurt så borde jag överleva utan sockerchock till kvällen :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag fick behålla lunchen idag. Vilken lycka. ;)


Sen ringde den vikarierande barnmorskan! Vad glad jag blev! :D

Hon sa i alla fall att jag skulle ta Lergiganen i förebyggande syfte eftersom förmiddagarna brukar kunna vara rätt okej och sen ha den verkande över dagen. Så nu får jag prova att vara ett sömnmonster med magknip i ett par "testdagar". Förhoppningsvis kan jag slippa magknipet om jag tar den tillsammans med typ youghurt eller nåt.

Fungerade det inte så skulle jag kontakta kvinnokliniken för att bli inlagd tyckte hon.

Det känns lite bättre nu i alla fall när jag vet var jag ska vända mig och har pratat med barnmorskan och fått lite råd! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Bor du nära mig finns här en fet, skitig sak i hagen som du gärna får leka med hur mkt du vill. ;)

Men åh vad gullig du är, låter ju hur mysigt som helst :) Var bor du någonstans? Kanske jag dyker upp och borstar och snosar och gosar lite en vacker dag ;)

Men vet ni vad, det var rätt häftigt för jag var verkligen så ledsen igår, saknade hästarna så otroligt mycket och allt kändes så himla hopplöst!

Och idag så kliver min underbara bästa vän in genom dörren och frågar helt apropå om inte jag vill följa med henne en dag i veckan och hjälpa en supergullig tjej som har ett litet terapiridnings-stall för utvecklingsstörda, att rida och fixa i stallet :banana: Bara sådär! Gissa om jag vart helt överlycklig!!!

Så nu ska jag, nygravid och illamående, börja rida igen och det känns helt fantastiskt underbart :love: :banana:
 
Sv: Vårmammor 2011

Alla säger ju att det viktigaste i graviditeten är att må bra! Och mår du bra av att få vara med hästarna och rida är det självklart att du ska göra det. Vad härligt att få chansen bara sådär! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
För mig börjar halsbrännan göra sig påmind mer och mer regelbundet :/ Inte ett dugg trevligt! Nu längtar jag tills mamsen kommer hem ikväll, hon bor i skåne och är här i uppsala varannan helg, förutom nu i höst då hon kommer varje helg :) Sen när bebis kommer så ska hon flytta hem :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, vad jag hatar att "alla" säger så, för jag mår alltid skitdåligt på samtliga sätt när jag är gravid. "Mår mamman bra så mår barnet bra". Jaha, betyder det att min bebis mår skit?!!:crazy:

Därtill har jag dåligt samvete över min dotter. Hon mår så dåligt över att mamma bara ligger i sängen och är sjuk, blir ledsen och grinig och gnällig, och allt är jättejobbigt för henne. Hon vet ju varför, att det förhoppningsvis ska bli ett syskon, men det är ändå svårt att ta in och förstå när man bara är 4 år.

Jag har ju mått så här till och från senaste året iaf, med alla graviditeter och mf, och det sliter på henne. Känner att jag är egoistisk, som envisas med graviditet på graviditet, trots att lilltösen mår kasst av det.. :cry:


Jag har haft inskrivning idag, lite sent kanske, v 11+5, men men. Inskrivningen hann inte bli färdig på den avsatta timmen dock, jag hade för mkt med mig i bagaget med reumatiska besvär, hyperemesiss, missfall, tidigare förlossningsdep. osv... Så fortsatt inskrivning om en vecka då... :grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

Vi var ju inte på inskrivning förrän i v 12+1, det var de tidigaste datumet de hade när jag ringde 5 veckor innan typ.


Jag hoppas verkligen för både din och för din dotters skull att allt går bra denna gång och att du ska börja må bättre snart!
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh, vad jag hatar att "alla" säger så, för jag mår alltid skitdåligt på samtliga sätt när jag är gravid. "Mår mamman bra så mår barnet bra". Jaha, betyder det att min bebis mår skit?!!:crazy:

Det tror jag inte alls :) Att barnet mår dåligt bara för att mamman gör det alltså. Men jag tror det är viktigt att man försöker göra det bästa av situationen och må så bra man kan i sin graviditet.



Åter till tråden:
Jag fick så grymt ont i magen igår kväll av Lergiganen så jag la ner den kuren. Det funkar inte. Jag hänger hellre över toaletten än har så ont i magen igen. :(
Då kom min mamma med den briljanta idéen att jag skulle prova samma sak fast byta tabletten mot Postafen istället. Så det har jag provat nu och idag mår jag rätt okej faktiskt. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag åt ju postafen morgon och kväll, samma tid, när det var som värst. Det var enda sättet att hålla mig på fötter. Morgonillamående existerar inte här utan det är dygnetruntillamående typ. Om jag missar piller. Nu tar jag bara på morgonen iaf :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag började ju med Postafen, men tyckte inte den hjälpte efter någon vecka. Då fick jag Lergiganen utskriven.

Men den hjälper nog mer än att inte ta någon tablett alls... :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj vad jag känner mig lyckligt lottad just nu samtidigt som jag känner mig orolig över att de ska vara något fel.

Mitt illamående kom som ett brev på posten i v 6 men försvann i typ v.10 och nu har jag endast känt av ett väldigt lätt illamående om de tar för lång tid innan jag äter och halsbrännan har jag känt kanske 2 ggr.
Men mer än så känner jag inte och jag har precis gått in i v.12..

Antingen är jag lyckligt lottad som mår så himla bra eller så är det något helt galet där inne.. Magen har ju växt jätte mycket och jag har fått köpa mamma kläder och jag antar att de tog ett grav test på mig igår på min inskrivning så man tycker att de inte borde vara något fel men vem vet..


/ Amanda- En nojj maja...
 
Sv: Vårmammor 2011

Har också problem med halsbränna, någon som har nåt tips vad man kan göra för att lindra det?
 
Sv: Vårmammor 2011

Besväras med av illamående, men det börjar ge sig lite. Jag får ju iaf äta till skillnad mot er andra stackare. Lergiganen hjälper dock till och jag måste ha i mig nått innan jag går upp ur sängen.

Kan med bli sådär döhungrug helt plötsligt... är orolig för att jag ska gå upp massor i vikt... Men men,, har väl ökat ca 2kg i nuläget. Borde komma igång med träningen eftersom jag har svårt för att skära ner på godiset:angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Idag går jag in i v 13, och därmed andra trimesten! Stort steg!
:love:

Om 6 dagar ska jag göra NUPP-ultraljud, och om det går bra... så kanske jag ska överväga att byta till mitt ordinarie nick... :angel: Vissa av er vet redan, men håll det för er själva ett tag till är ni snälla!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 586
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 761
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 204
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp