L
LitenHemlis
Sv: Vårmammor 2011
Och jag tycker precis tvärt om!
Har lidit som sjutton av illamåendet i en vecka nu, det började prick på dagen när det gått 6 fulla veckor.
Idag var jag och min lilla son och min syster ute på gården vi är uppväxta på, klappade djur och snosade häst.
Och det var inte förren vi satte oss i bilen igen som jag insåg hur lycklig och avslappnad och icke-illamående jag varit hela tiden där!
Hade gett mycket för att ha råd med en häst nu, men det ser lite mörkt ut.
Vi knaprar föräldradagar och har oss för att kunna ha sonen hemma och slippa dagis, och tyvärr får man ju då offra en del saker.
Men det var inte förren idag jag insåg hur jobbigt det är!
Har försökt hitta medryttarhäst, men nu när jag är gravid igen, och dessutom är rädd att jag kommer få hemska foglossningar igen (hade från nionde veckan med sonen) så verkar det som en dålig ide att börja rida just nu... suck!!
Annars är det som sagt illamåendet som är värst för mig.
Mår illa av att lukta på mat, äta mat, vara hungrig, vara mätt...ja ni fattar grejen kanske Blää helt enkelt!
Men än har jag som tur är inte spytt...
Så nu har jag klagat av mig lite
När jag läser det där är jag glad att jag för första gången i mitt liv står utan häst. Det är jobbigt på så många andra punkter att inte ha någon, men antagligen hade det sett precis likadant ut för mig.
Och jag tycker precis tvärt om!
Har lidit som sjutton av illamåendet i en vecka nu, det började prick på dagen när det gått 6 fulla veckor.
Idag var jag och min lilla son och min syster ute på gården vi är uppväxta på, klappade djur och snosade häst.
Och det var inte förren vi satte oss i bilen igen som jag insåg hur lycklig och avslappnad och icke-illamående jag varit hela tiden där!
Hade gett mycket för att ha råd med en häst nu, men det ser lite mörkt ut.
Vi knaprar föräldradagar och har oss för att kunna ha sonen hemma och slippa dagis, och tyvärr får man ju då offra en del saker.
Men det var inte förren idag jag insåg hur jobbigt det är!
Har försökt hitta medryttarhäst, men nu när jag är gravid igen, och dessutom är rädd att jag kommer få hemska foglossningar igen (hade från nionde veckan med sonen) så verkar det som en dålig ide att börja rida just nu... suck!!
Annars är det som sagt illamåendet som är värst för mig.
Mår illa av att lukta på mat, äta mat, vara hungrig, vara mätt...ja ni fattar grejen kanske Blää helt enkelt!
Men än har jag som tur är inte spytt...
Så nu har jag klagat av mig lite