Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Det har gått över till stor del nu, magontet alltså...

När jag ska ringa BM är hon fortfarande sjuk, ingen kontakt alltså. Hon var sjuk när jag ringde i måndags förra veckan också. Och ingen vikarie?! Det är alltså en liten ort med bara en barnmorska på vårdcentralen.

Jag funderar allvarligt på att byta barnmorska (eller främst MVC) eftersom det är så grymt svårt att komma i kontakt med henne här. Det är inte första gången det här händer (har ju ändå gått igenom två graviditeter tidigare med samma BM). :(
 
Sv: Vårmammor 2011

:( Igår blev jag mitt uppe i allt av med jobbet :( Stora känslomässiga saker slår ut min mage så jag har spytt sen igår morse. Har fått i mig postafen och rostad smörgås nu, hoppas att jag får behålla det så att jag kan ta itu med dagens göromål. Dvs städa och baka inför sambons 30-års firande imorn. *suck*
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, stackare!

Jag har faktiskt haft tre bättre dagar nu (jag har inte tagit Lergigan), vilket gör mig mer nojig över magontet. Det kommer och går lite idag också.

Pratade med min vårdcentral igår (behövde ny läkartid för fortsatt sjukskrivning...) och de hänvisade vidare till barnmorskan i grannbyn angående frågor som rörde det. Nu vet jag var jag kan vända mig i alla fall om jag blir mer orolig! Just nu är jag inte så speciellt orolig. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Mjo, inge kul just nu. Men jag ser det som en spark i baken att komma därifrån för det är inget bra jobb. Det är bara synd att det krocker med bebis.

Så skönt att du fick någon annan att vända dig till :) Jag har hittills fått behålla maten och ska försöka sätta igång med uppackning av resväskor i sovrummet!
 
Sv: Vårmammor 2011

Då är vi i precis samma situation!
Jag har också blivit uppsagd men det gör inte så jättemycket. Det är inget bra ställe. Det retar mig bara att de hann säga upp mig ist för att jag kunde säga upp migsjälv.
Jag har 4 mån uppsägningstid, kommer gå arbetslös i två mån och sedan kommer bebis.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag älskar inte mitt jobb, men jag är bra på det och sitter rätt säkert vid eventuella nedskärningar (känns bra att kunna skriva det och vara 23 år). ;)

Jag stannar fram till bebis kommer, sen mammaledig och därefter tänker jag börja plugga till något helt annat (jag ska bara komma på vad först). :p

Mår något grymt illa just nu, har gjort det hela dagen också. Får inte behålla något alls nu... Den lilla miniklunken vatten jag tog med Lergiganen kom upp igen, så antagligen fick jag inte ens behålla medicinen... Förjävligt rent utsagt just nu. :cry:

Ritzo: Det är väl bättre att de säger upp dig? I och för sig beror det väl på vilka grunder de säger upp dig... Men om du säger upp dig själv så är det ju karenstid på A-kassa och sånt.
 
Sv: Vårmammor 2011

Det är klart, men jag ville ju säga upp mig för att jag fått nytt jobb. (Sökte "drömjobbet" i somras, men fick inte det)
 
Sv: Vårmammor 2011

Då hänger jag med!
Absolut bättre att säga upp sig för att ha ett drömjobb istället! :D




Idag är ingen höjdardag. Usch vad illa jag mår. Fick i mig en ny Lergigan igår kväll i alla fall och slocknade innan vår myskväll med film ens börjat... :( Men vi får ta nya tag ikväll.

Idag tänker jag inte gå ur sängen, nu har jag ju sambo hemma som kan passa upp på mig. Förhoppningsvis kan jag må lite bättre då om jag inte behöver resa mig hela tiden och så. Mätte blodtrycket igår och det var fortfarande sjukt lågt.


Vet nån om illamående och lågt blodtryck kan höra ihop på något vis?
 
Sv: Vårmammor 2011

Vet inte men det låter logiskt, man blir ju snurrig av lågt blodtryck.


Själv har jag städat hela dagen, känner av lite i fogarna nu så håll tummarna för mig att det inte är foglossning!! Det har jag haft sen jag var 16 och började äta p-piller. :( Finns viss risk för rullstol under grav :( Men om två timmar sätter kalasandet igång, ska försöka ta igen mig lite innan dess :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Kl.

Hej alla vårmammor!

Jag tänkte smyga mig in här under hemligt nick, men jag lovar att tala om vem jag egentligen är snart ;) Vill gärna vara lite mer säker först bara...

Är äntligen gravid igen, i sjunde veckan för tillfället :love: Har en liten son på dryga året sen innan, och nu är det då dags för syskon hoppas vi!

Mars
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
25:e -ett syskon 2010, 6:e graviditen, förhoppningsvis 2:a barnet
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e - LitenHemlis, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum

Mår förövrigt väldigt illa, humöret svänger galet hit och dit och upp och ner och ja, ni vet sånt mysigt som hör nygraviditet till ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har inte i någon av de tidigare graviditeterna haft lågt blodtryck, och inte heller mått illa. Läste att det är vanligt med lågt blodtryck i graviditeten, styrs det också då av hormoner?

Ja, jag blir galen av att bara sitta hemma. Magontet har kommit tillbaka också. Typiskt. Ska försöka få tag på min svägerska som också fått MF, men efter de fått två underbara ungar. Hon kan ju eventuellt lugna mig... :p

LitenHemlis: Grattis! Håller tummarna för dig! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Nu är de gnälliga jag igen...denna halsbränna tar kål på mig!!! helt sjukt! om de är som sägnern säger att man får ett barn med mycket hår när man har halsbränna under graviditeten så borde denna ungen ha hår ner till axlarna!!!

men annars mår jag bra:laugh:

Grattis till er andra som kommit med! hoppas allt ska gå bra!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, vi kan gnälla ikapp. Jag är rätt bra på att gnälla jag också inser jag... ;)

Är det bebisen som ska ha mycket hår om man har halsbränna/mår illa?
Den här måste ha massor av hår, för det har växt igenom magen och jag har en vacker raggarrand från naveln och neråt märkte jag häromdagen! :D

Pratade med min svägerska igår i alla fall och hon fick mig betydligt lugnare angående mitt magonda i alla fall. Så nu är jag rätt så lugn igen... :p
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

c
Kl.

Hej alla vårmammor!

Jag tänkte smyga mig in här under hemligt nick, men jag lovar att tala om vem jag egentligen är snart ;) Vill gärna vara lite mer säker först bara...

Är äntligen gravid igen, i sjunde veckan för tillfället :love: Har en liten son på dryga året sen innan, och nu är det då dags för syskon hoppas vi!

Mars
11:e. LillaSmillan, första barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
25:e -ett syskon 2010, 6:e graviditen, förhoppningsvis 2:a barnet
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e - LitenHemlis, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum

Mår förövrigt väldigt illa, humöret svänger galet hit och dit och upp och ner och ja, ni vet sånt mysigt som hör nygraviditet till ;)

Hej! Hade visst glömt å lägga in mig på listan... Hur mår ni där ute? Själv har jag gått upp typ 10 kg, så snu blir det godisstopp och motion som gäller! Är ju lättare nu när man mår bättre :) Förstår värför 2:a trimesten kallas "smekmånaden" är ju typ 100 gånger piggare och svävar som på rosa moln! Snart dags för UL också, ska bli skoj att få se det lilla knytet igen :)
 
Sv: Vårmammor 2011

c

Hej! Hade visst glömt å lägga in mig på listan... Hur mår ni där ute? Själv har jag gått upp typ 10 kg, så snu blir det godisstopp och motion som gäller! Är ju lättare nu när man mår bättre :) Förstår värför 2:a trimesten kallas "smekmånaden" är ju typ 100 gånger piggare och svävar som på rosa moln! Snart dags för UL också, ska bli skoj att få se det lilla knytet igen :)

Jag har gått ner ett kilo, men ommöblerat har det blivit... Låren har blivit mindre, magen och brösten större... :p

Bättre mår jag inte, så jag fortsätter klaga... När börjar andra trimestern? Jag längtar dit om man ska må bättre... Går in i vecka 13 idag, så förhoppningsvis ger det med sig om ett tag.

Jag ska ringa och boka UL i veckan tror jag! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

kl

Är det inte v 13 som andra trimesten börjar? Dax att känna av smekmånaden för dig nu trazel, själv får jag vänta 6 dagar till, ligger ju lite efter dig.

Jag har haft två överjävliga dagar då jag bara legat i sängen och spytt trots lergigan och primperan, men idag är det mkt bättre, bara ett svagt illamående som inte hindrar mig från att vara uppe och greja i alla fall. Det går verkligen upp och ner från dag till dag för mig, det här med illamåendet. De få dagar jag får må lite bättre, lyckas jag dock inte njuta av det utan börjar istället nojja över att den lille kanske dött där inne.

Annars så har den här bebisen börjat kännas verklig för mig nu, efter fredagens ultraljud med sparkar och viftningar... Det är förstås härligt, men väldigt skrämmande också, eftersom det ju fortfarande är såpass osäkert om det ska gå bra, menar jag... Fortfarande långt kvar innan jag vågar ropa hej, liksom. Men hjärnan lever sitt eget liv, och jag har både vakna och sovande drömmar om bebis, förlossning och allt annat...

Vägde mig igår, och jag har gått upp de där 2 nedgångna kilona igen, så nu ligger jag på +-0. Men jag har lite att ta av, med ett BMI på dryga 25, så det är bara bra att jag inte börjat gå upp ännu!
 
Sv: Vårmammor 2011

Kan du inte skaffa en hjärtlyssnare så du kan höra på din bäbis? Vissa säger att det kan stressa fostret men det gör det med en undrande mamma med.
Jag lyssnade d&då och det var ett kvitto som gjlorde mig mkt lugnare. Fråga BM om hur stor skaderisk det kan vara :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*kl*
Oj oj så stel jag kommer att bli under dagen! :) Träningen igår var den bästa på många år, hästen var helt fantastisk! Det var knappt att jag tänkte på att KG höjde förren en annan tjej i gruppen sa att vi hoppat 140cm :o

Har inte kännt nåt alls i magen trots en del stress och sånt i helgen så jag börjar verkligen känna av "smekmånads"trimestern. Gick ju in i v 14 igår så idag är jag ju på 13+1 :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*Kl*

Även om jag av principskäl anser att tråden ska heta något i stil med "Vårföräldrar" så skriver jag här ;) Dock med mitt hemliga inlogg, avslöjar mig vartefter.

Plussade i lördags morse, var dock rätt säker på att få ett plus. Inga egentliga symptom mer än att tuttarna har vuxit men det har egentligen gjort ända sen jag slutade med mina minipiller :confused: Köpte nya bh:ar i 70DD senast för ett par veckor sen och de är i princip för små. Dyrt att behöva köpa nytt redan nu så jag väntar nog ett tag.
Inget illamående, ingen trötthet och ingen extrahunger. Visserligen är jag bara i 4+1 men jag håller tummarna för att det fortsätter så. Planerar att fortsätta både jobba, plugga och rida iaf femåringen sålänge allt funkar. Hanterar ju min unghingst också men det ska nog gå fint :laugh:
Thaiboxning bestämde dock sambon att jag kunde glömma :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 584
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 761
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 204
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp