Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Min unghäst är med hur cool som helst, än så länge innan magen kommer så vågar jag rida henne..men sen får nog nån annan ta över eller så får de bli markarbete de mesta å stå på tillväxtperiod, hon är bara tre å växer så de knakar..men känne mig oförskämt trygg på henne men ska man trilla av första gången på henne så lär de juh bli nu så tar de säkra före de osäkra!

Trazel tack! jag jobbar på de! blir mindre å mindre nikotin hela tiden iaf så de känns som ett "gott tecken"

är min första graviditet å blir så nojjig när man läser om alla MF mm på forum så detta är de enda jag håller mig till där ingen skäller på en för man har hästar mm :rofl:


Har varit ute på en kvällstur med pållan! ganska skönt när man är trött på kvällen å ut å ta en sväng å rensa huvudet lite! lycka till alla!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Haha, min lugna joggingtur som jag och hästen skulle ta idag slutade med att jag var tvungen att duscha hästen sen :angel: Jag kommer att få träningsvärk!! :D Men han var så enormt nonchalant mot mig att jag var tvungen att ta igenom lite. Spec eftersom jag kanske ska hoppa för KG Svensson på söndag... :D Men då måste jag leta rätt på ett par ridbyxor från min tjockistid eller fixa en förlägning i linningen på de jag hade idag. Det var tajt! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Märkte det igår att det va hemskt va alla ridbyxor blivit tajta! Kan man skylla på bebis redan, när man inte ska ha fören i maj? :angel:
O jag som ska tävla på söndag, mina vita byxor sitter som ett andar skinn i vanliga fall! Vågar knappt prova dom :o
 
Sv: Vårmammor 2011

fitzy: Jag blir också nojig över att läsa om alla MF alla får. När jag tittar ut i verkligheten är det dock inte lika vanligt. Var femte graviditet slutar i MF, så risken är ju inte speciellt stor ändå.

Som min mamma upplyste mig om: "Med dina två missfall i bagaget ska du ju kunna få tio ungar på rad nu enligt statistiken". ;)

Ninnurur: Jag vill inte tänka tanken på hur mina ridbyxor skulle sitta nu. Antagligen skulle jag knappt få de över höfterna. :angel:



Vad ridsugen jag blir av allt ridsnack! Undra om jag ska ta och åka ut och sno den gamla ponnyn en stund... Han orkar med mig ett litet tag (antagligen längre än jag). :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Klart du ska rida!! Men jag måste erkänna att det känns lite i kroppen idag :angel:

Om ridbyxorna är tajta är det ganska enkelt att förlänga dem i linningen genom att knyta fast en ögla av typ bomullsband som du sen knäpper fast haken i. Bara man har lång tröja att dra ner över så syns det inte :) Så gjorde iaf syrran när hon var tjockis.

Själv ser jag fram emot vintern. Har ett par helskodda thermobyxor som tyvärr är alldeles för stora normalt. De kommer ju bli toppen att ha i stallet i vinter med ett par långkallingar under :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Bara illamåendet vill ge sig så ska jag rida! :D Inte mysigt att guppa runt och må illa, då avstår jag nog hellre. Fortfarande är det ett halvdagsprojekt att ta sig ut och hämta posten (10 meter utanför dörren). ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vill inte ge mig till känna med mitt riktiga nick ännu, men tjuvläser här litegrann.

Är beräknad till början på mars, alltså v.13 nu. Jag har inte gått upp ett gram, mår hur bra som helst, kan ha alla mina kläder och det finns inte en antydan till mage trots att jag är väldigt smal. Blir alldeles chockad över er som pratar om mammakläder, tighta ridbyxor, illamående osv... tänk vilken skillnad det kan vara!

Jag rider och tränar för fullt och kommer så göra tills magen säger stopp, förhoppningsvis blir jag inte så stor...
 
Sv: Vårmammor 2011

Går in i v 11 idag.

I morgon ska jag göra ultraljud och ta blodprov för KUB, är fruktansvärt nervös, livrädd för att liten där inne ska vara död... :cry: 22 timmars lååång väntan på besked nu, (ultraljudet är kl 10 i morgon), vet inte vad jag ska ta mig till om jag får tråkiga besked i morgon, ett 5:e missfall vill jag inte vara med om, tror inte jag kommer orka med den sorgen en gång till...
 
Sv: Vårmammor 2011

Håller verkligen tummarna för dig att det ska vara en pigg liten krabat därinne! :)

12345: Jag var sådär i mina tidigare graviditeter, tänk vad olika det kan vara, för samma person till och med! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag håller tummar och tår för dig!!! Går det för mig så SKA det gå för dig, det bestämmer jag! :D Lycka till :)
 
Sv: Vårmammor 2011

* hoppas hoppas hoppas* att allt ska va bra!!!

måste bara gnälla lite å säga att jag har en totalitär förkylning på g..inte kul alls..+ har precis börjat plugga å nu i v 12 har morgon illamåendet börjat komma...JÄTTETREVLIGT å gå omkring bland massa små gymnasieelever å va blek å må illa!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Oj vad många vår mammor det har kommit med i den här tråden.. Alltså inget dåligt val o skapa :)

Jag är inne i vecka 10 går in i v. 11 på fredag och har redan mage, kan inte knäppa mina jeans längre utan måste ha en gummisnodd och dra igen brallorna med.. t-shirtsen har blitt korta och en bit av magen börjar synas så nu blir de till och ha långlinne under allt :)

Mår faktiskt väldigt bra, har lite små illamående då och då men inget som jag inte klarar av.. Matlusten har kommit tillbaka efter 10 veckors kämmpande och några kilo mindre.. Allt jag i stort sett kunnat äta är äppelmos med mjölk men men så.. MAT!!

/A
 
Sv: Vårmammor 2011

Är de nån mer än jag som är hur nojjig som helst?! jag har alla dessa "symtom" men ändå nör man säger till folk att de är tillökning så skriker npn i huvudet " tänk om de inte alls är så?! " de kanske är hormonerna som spelar spratt!! jag blir jättenojjig..för hur mycket allt än stämmer in å efter 4(!) grav test så endel dagar känner man sig inte gravid..

fast de kanske är mer nu när man går in i andra trimestern..då brukar juh de mesta avta verkar de som...får väl hoppas på att magen kommer snart så de blir mer verklighet..har juh lite mage sen innan så tar väl ett tag innan skinnet spänns:D fast de känns juh nu i byxorna iaf!!

två fördelar har jag med min graviditet iaf! jag slipper migrän å jag har absolut inget godissug..innan va jag en riktig godisgris men jag tycker verkligen inte om choklad längre :( eller de är väl bra men lite ledsamt tycker jag allt:D

aja vet egentligen inte vart jag ville komma..men lita tankar måste man juh dela med sig av ju:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag skulle prova att inte ta postafen idag. Det sket sig. Har mer eller mindre haft huvudvärk sen dess... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag skippade Lergiganen idag! Har inte mått topp, men jag har inte sovit heller! :p

Jag blir också orolig för att nåt är fel, fast jag sett den lilla därinne. ;) Den va ju en vecka mindre än vad vi trodde. Vi trodde att vi var där i vecka 11+4, men det visade sig vara 10+4, vilket gjorde att det blev ju en vecka längre med oro! Men bara jag kommer förbi 12 fulla veckor (på söndag), så kanske jag kan börja slappna av lite... Men slappnar av och njuter törs jag inte göra förrän efter RUL. :p
 
Sv: Vårmammor 2011

Då är jag äntligen hemma från stora staden.

Det gick bra idag (fast jag var helt inställd på att den var död), den lille var alldeles tokig; viftade, sparkade, tryckte ifrån med fötterna och liksom ställde sig upp, gjorde kullerbyttor, full aktion! Tyvärr fick jag en väldigt dålig bild, för jag glömde säga till, sa inte till förän undersökningen var klar, och då hade den lille just lagt sig på mage.

Liten mättes noggrant, och bedömdes vara 10+4, inte 10+1 som tidigare undersökningar visat, så jag får flytta bf 3 dagar. Glad Det var så skönt att få sa att h*n levde, och vad h*n vuxit sedan sist! Nu var det ju en riktig bebis där inne, inte längre någon räka eller liten tjock korv. :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Och nu vågar jag väl på att skriva in mig också, hoppas jag får stanna!

Mars
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
25:e -ett syskon 2010, 6:e graviditen, förhoppningsvis 2:a barnet
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum

Maj
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum
 
Sv: Vårmammor 2011

Åh så underbart! Så glad jag blir för din skull!! :love:


Själv däckade jag med migrän :( På sambons 30års dag... Han var ut och åt middag med några vänner men kom som tur var hem tidigt. Nu efter två bamyl och lite nudlar och ligga på soffan i några timmar så mår jag ok. Ska ta och avancera till sängen och sova ut istället tror jag...
 
Sv: Vårmammor 2011

Men så roligt! Vad glad jag blir för din skull! :D
Precis samma storlek som den lilla hos mig när vi va in och tittade! :p





Jag har dock jätteont i magen idag. Jag är helt övertygad om att det är något fel. Ska ringa BM om en halvtimma när hon har telefontid. Jag har jätteont, växelvis på olika sidor, men inte i mitten.
Jag mår väldigt illa idag. Det hade jag ju visseligen räknat med eftersom det va en bra dag igår, men jag vet inte om det är mer pga. oro och smärta. Ont gör det! :cry:
 
Sv: Vårmammor 2011

Usch, det låter inte kul. Håller tummarna för att det är något annat än bebis som spökar! Det kan ju faktiskt vara kolik. De enda som kan få kolik är hästar, småbarn och gravida kvinnor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 578
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 761
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 204
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp