Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Går är i v. 13+0 idag! Känns så skönt att ha klarat de 12 första veckorna. Jag har inte haft några direkta symptom alls, förutom att jag har gått upp en bh storlek och ser rätt tjock utb kanske lite mer sömnig äm vanligt :) Nu är graviditeten offentlig eftersom alla redan fattat läget, klart att det verkar lite misstänkt å komma tillbaka från semsestern med typ 5 kg extra i bagaget ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

Du kanske har njutit av mycket gott på semestern! :angel:

Näe, men jag tror det blir ganska "officiellt" när jag kommer igenom de 12 första veckorna också. Nu blev det ju en vecka längre innan jag tagit mig igenom de veckorna dock...


Mitt illamående har faktiskt avtagit en hel del nu. Håller jag mig till mina knäckemackor en gång i timmen ungefär så klarar jag mig utan Lergigan! :D Bara att hoppas på att det är för att det faktiskt avtar och inte för att något är fel därinne. Men jag har bestämt att det inte blir fel så snabbt efter att allt varit frid och fröjd. ;)
 
Sv: Vårmammor 2011

*muttrar avundsjukt* värst vad ni mår bra då. ;)

Jag kräks som en liten blå, låg inne 3 dygn med dropp förra veckan för att jag vart så uttorkad. Nu får jag medeciner mot det hela, men mår likväl tjyvis och ligger nästan dygnet runt och mår dåligt... =/ Har gått ner 2kg, men likväl blivit lite bredare runt om, kläderna stramar... Brösten är tyvärr som vanligt, samma gamla a-kupa. Blir aldrig större, ens när jag ammat faktiskt.:crazy::o
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag fick veta att jag levde efter jag skrivit det där igår... Mådde jättedåligt hela resten av dagen igår. Fick ta en tablett, vilket gjorde att jag sov större delen av eftermiddagen (lagom när sambon kom hem från jobbet)...

Så jag får nog glatt fortsätta må illa ett tag till. Men det är ju trevligt att få må bra någon dag ibland i alla fall! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag mår sådär. Har dock fått lergigan comp utskrivet nu och det verkar hjälpa lite. Men somnade en stund i bilen efter jag kom hem från stan innan jag skulle gå in.. Jag fattar inte hur jag ska palla jobba imorgon när semestern är slut... Jag sover ju redan bort större delarna av dagarna *suck* och på tis hade jag ett cp-pass 7.30-19.....
 
Sv: Vårmammor 2011

Om du är trött är det jätteviktigt att du tar det lugnt! Så har barnmorska och läkare sagt till mig i alla fall. Läkaren sjukskrev mig utan att blinka i fem veckor.

Så mår du inte bra, stanna hemma!



Tji har jag fått verkligen. Mådde rätt okej i förmiddags, men än en gång har illamåendet tagit överhanden. Och inte hjälper Legrigan speciellt mycket mot illamåendet för mig heller, men det får mig att sova och just medan jag sover mår jag inte illa i alla fall. Men jag får ju å andra sidan inte i mig något heller.
 
Sv: Vårmammor 2011

Jasså? Ja det var det ingen som sa. Däremot så skrev de ut Lergigan utan att blinka. Och det är jag tacksam för, för annars hade jag nog inte stått på mig för att få några och de fungerar faktiskt på mig.. som tur är. Men man blir ju trött därefter med.
Får se hur det fungerar imorgon. I värsta fall får jag väl åka hem igen... men det kommer ju betyda att alla på jobbet vet direkt....
 
Sv: Vårmammor 2011

Inskrivning avklarad! Toppentrevlig bm :) RutinUL bokat till 13/10, det känns som en evighet borta! ;) Alla värden var toppen, det är bara självförtroendet som fått sig en törn av att se vågen. Har gått upp alldeles för mkt redan... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag vet inte, de kanske var extra "snälla" mot mig då jag haft två missfall tidigare och hela tiden då har jag kört på som vanligt. Men då har jag inte mått såhär dåligt heller. Men barnmorskan har hela tiden (i alla tre graviditeter) sagt att jag ska ta det lugnt och sjukskriva mig om jag är trött och sliten. Hon har framhållit att det är viktigt att lyssna på sin kropp under graviditeten. Det är en så pass liten del av ens liv, som kommer vara värd så väldigt mycket.

Ninnurur: Åh, vad roligt med bokad tid för RUL! Jag ska ringa och boka det nästa vecka tror jag... Då har jag gått 12 fulla veckor och jag vill ha gjort det innan jag bokar. :) Borde få tid vid ungefär samma tid som du ju.
Ang. vikten så hade jag också gått upp vid inskrivningen... Dock har jag nog gått ner de kilona nu...
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag hoppar väl på er då! ska ha bäse i mars, mitten av mars blir det tror jag! illamående men inte en enda kräkning än iaf! ont i bröna som f*n..å svällt lite runt byxlinningen, molnande värk fån å till..(är i v 11+3) än så länge så känns allt så overkligt...vi har berättat för familjerna å några vänner men de enda min hjärna tänker är "tänk om de inte finns nån bebis?! allt kankse bara är fejk" inte den enda som tänker så antar jag..ska på inskrivning nästa vecka..Sen blir man ännu oroligare då jag inte riktigt lyckats sluta röka än dock har jag dragit ner till snart obefintligt så de är på gång! å vore tacksam om jag slapp massa påhopp om det fr jag vet att de är värdelöst/oansvarigt mm mm å absolut inget jag försvarar! jag får skylla mig själv när mitt dåliga samvete gnager hela tiden!!

jaja, vet inte mer vad man ska dela med sig av, rida ska jag försöka göra så länge jag kan..
 
Sv: Vårmammor 2011

åhh glömde juh..TOTALITÄR halsbränna 24 timmar om dygnet..å inte att förglömma denna enorma trötthet men den börjar ge med sig!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Hej!
Jag ska ha mitt andra barn beräknat till den 13 mars 2011. Fick mitt första barn i augusti -09. Så det blir tätt, men varför inte köra på!? ;)
Har mått lite illa, men är inte i närheten av så illa som jag mådde med Sebastian. Mår relativt bra, är ju fortfarande FL och kommer att vara det fram till födseln. Missar inte så mycket på arbetet ändå och har kontakt med dem jag vill ha kontakt med på arbetet.
Däremot så har jag lätt för att gråta. Ibland är jag lättirriterad på skitsaker, hoppas det lugnar ner sig.
 
Senast ändrad:
Sv: Vårmammor 2011

Jag längtar till RUL! Fick en toppentrevlig BM men valde den MVC'n inte bara för att det är 5 minuter hemifrån utan för att de har så himla gott rykte :)

Apropå tuttarna som vi konstaterade hade växt så kollade jag storlek nu. Jag har gått från 75C till 80DD... :o Och vikten var tresiffrig nu :( Men jag är ju 180cm lång så jag ser inte så fet ut. De vänner som vet om bebisen tycker att jag ser gravid ut faktiskt :) Men visst känns det i själen att se sånt. Speciellt när jag jobbat med vikten så att jag för 6 månader sen hade gått ner 30 kg på två år. Nu har jag lagt på nästan hälften igen :cry: Antar att jag tappar det sen. Och brösten lär ju väga en hel del nu!!

Idag ska jag iaf rida för första gången sen jag plussade. Snacka om att jag längtat!! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jo dom har allt vuxit endel! å värker..käns som dom ska lossna från kroppen när man tar av sig bh på kvällen :laugh: däremot har jag inte gått upp nåt i vikt..men jag har ca 10 kg övervikt å ta av så jag är ganska "glad" så länge jag ite går upp för mycket..tror nog att bebis får i sig de den behöver ändå!!

Är de av skäl för bebis eller annat som du inte ridit?! de verkar som om många låtit bli att rida första tiden, jag har ridit så mycket jag bara orkat! men endel dagar har man knappt orkat kliva ur sängen så då har de givetvis fått stå..å så har jag en unghäst på tre år som jag börjat rida in i sommar så hon kommer mest att få vila hela höst/vintern, men den gamla tanten ska jag försöka rida så länge jag orkar å kommer upp..eller rida å rida..jag ska iaf ut å åka på hennes rygg sen! Om man inte går upp för mycket vill säga å allt känns bra!

min bm är själv ryttare å hon sa bara att låt förnuftet gå före ridningen! käns bra så de inte sitter nån moraltant å höttar med fingret åt en :D

HA en rolig ridtur!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Min sambo är nojjig av sig och eftersom vi fick ett relativt sent missfall i våras så ville han att jag skulle hålla mig på backen tills efter v12. Förra gången red jag. Och jag vet att det inte var därför jag fick misssfall men lugnar det sambon så gör det :D

Däremot tänker jag nu avstå att sitta in min 2½åring som jag försöker sälja. :D
 
Sv: Vårmammor 2011

kl.
Gjorde ett nytt grav.test idag, för att vara på säkra sidan :angel:
Ringde Mvc idag och ska dit på tisdag om en vecka för hälsosamtal.
Det va nåt nytt, gick jag aldrig på med första barnet utan då va det inskrivning direkt. Fast känns skönt, ha glömt allt man fick o inte fick äta m,m även fast det lär ha ändrats mycket sen sist! (sonen är 4år nästa vecka!)
Sen blir det inskrivning när jag är i v.10. Känns som en hel evighet tills dess!
Misstänker att en kompis oxå är gravid så ska bli kul att se vem som vågar berätta först o om vi ska ha nästan samtidigt :laugh:

Ang. ridningen så hänger jag med den skaran som fortsätter rida! Hoppträning ikväll och tävling på söndag :) Blir nog sista tävlingen kanske...
Letar efter en medryttare som kan hjälpa till de dagar man är för trött för att rida, pållan blir aldeles för pigg om hon får stå några dagar :crazy:
Minns att jag slutade rida i början av sommaren när jag väntade första barnet, han föddes i september, men då hade jag en gammal tanta som jag litade fullt på och det kändes verkligen som att hon visste vad som va på gång o tog hand om mig :love:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag ni anar inte hur mkt jag längar efter att rida igen! :D Har tänkt träna och tävla så mkt jag orkar. Annars har jag två tjejer som är toppenbra och hjälper mig :love: Har ju en 20-åring med massor av energi, men jag tror att han förstår vad det är just nu :)
 
Sv: Vårmammor 2011

*hugger närmsta knapp*

fitzy: Grattis! :) Det är väl bara att kämpa på med rökningen, men förhoppningsvis är det en stor morot att ha någon i magen att tänka på! :)

I min första graviditet (missfall v. 13+3), så red jag regelbundet ett par gånger i veckan ända fram till missfallet. Hade då en knasig unghäst, så det kanske inte var det smartaste draget. Jag trillade dock aldrig av eller slog mig på något vis.

I andra graviditeten (missfall upptäcktes i v. 9+0) så red jag ett fåtal gånger bara på min gamla ponny. :p

Nu har jag inte ridit alls, men jag hade nog gjort det om jag hade haft en häst.

Nillizan: Jag har också grymt lätt för att gråta! Jag brukar vara en stenhård person som väldigt sällan gråter, men nu sitter jag ju och gråter över minsta lilla. I morse tappade jag min knäckebrödsmacka med smörsidan neråt, då grät jag. Tre sekunder senare tappade jag nästa knäckemacka BAKOM tvn. Då stortjöt jag och ringde till min sambo. :angel: Mycket hormoner nu. Jag hoppas verkligen att det är deras "fel" i alla fall! :D

e_lin_a: Jag gjorde också flera grav.tester innan jag trodde på dem... Men alla sa samma sak och "plusstrecket" kom före teststrecket till och med.. Så det va väl ingen tvekan alls egentligen. Men man vill ju vara säker!

Ninnurur: Jag har gått från 70B till 75D! Det har verkligen börjat synas på mig nu också att jag har mage... Definitivt om man vet om det. Vikten vet jag faktiskt inte, jag äger ingen våg. Men viktuppgång skyller vi helt och hållet på brösten! :angel:

Du får ha en trevlig ridtur! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag tänker med rida så mycket det går. Har en unghäst på 4 år som går med föl nu som jag tänkte sätta igång. Under inridningen var hon en riktig klippa förra året så jag tänkte att det kunde bli lite lagom att grundutbilda henne. Mitt halvblod ska antingen tas bort eller säljas... Hon ska i vilket fall inte vara kvar då hon inte är säker att rida alls:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 578
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 761
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 204
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp