Vårmammor 2011

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårmammor 2011

Jag är ju jättenyfiken på hur det gått idag?!
Håller tummarna för att det gått bra i alla fall! :)



Jag har en sjuk huvudvärk idag. Hade lite ont i min strulmage i morse, så jag vågar inte ta några tabletter alls nu. Så det är väl bara att gilla läget (jag har hellre ont i huvudet än magkatarr)...
 
Sv: Vårmammor 2011

vi har med små syskonbarn..4 st å alla säger bara att de behöver du inte köpa de finns här bla bla..jättesnällt men jag känner verkligen att jag vill inte få ALLT! känns väldigt otrevligt att säga nej å ännu otrevligare att ta emot å inte använda de sen..lite känslig fråga de där..speciellt första barnet känner jag vill man nog gärna köpa mycket eget! men de är juh alltid bra att få massa kläder med för "stallkläder" går de juh alltid åt..ska även försöka få tag i en slit släng vagn å ha i stallet så man slipper ha en som luktar häst när man ska till affären:) jag bryr mig inte men de finns juh andra känsliga:o

tycker synd om er som försöker få tag i sjukvården..jag satt själv i panik i onsdags å ringde överallt för att få tag i en FORT (tog bara 4 tim)...
 
Sv: Vårmammor 2011

Det har gått bra idag, och jag är så lycklig! :love:

Bebis mådde toppen, utrustad med allt en liten bebis i magen ska ha; hjärta, revben, magsäck, urinblåsa, två händer och två fötter, näsben, skallben, två hjärnhalvor osv... Så fantastiskt att kunna se så mycket detaljer redan! Bm satte även på ljudet så vi fick höra de där underbara hjärtljuden som slog starkt och fint på 157bpm. Bebis daterades till v 13+1 (enligt både längd och skallmått), flyttad ytterligare två dagar alltså.

Och så testsifforna då, som också kändes väldigt viktiga, även om jag mest var orolig över livet sas. Nackspalten var 1,4mm, vilket ju är väldigt bra, och Bm såg väldigt glad ut när hon kom in och förkunnade att vi fått riktigt riktigt bra siffror!
Trisomi 21: 1: 24 713
Trisomi 18: 1: 291 670
Trisomi 13: 1: 686 608

Att få se bebis på skärmen i nästan en halvtimme fick mig att inse en sak. jag är inte bara gravid, jag VÄNTAR BARN! Grymt!!! Nu vill jag plötsligt berätta för hela världen. (fast jag behåller nog mitt hemliga nick liiite till. :grin:)
 
Sv: Vårmammor 2011

Mars
9:e- Feel, första barnet, prel datum
11:e. LillaSmillan, första barnet
13de - Ninnurur, första barnet, prel datum
19e - trazel, första barnet, prel datum från UL 26/8 (v. 10+4)
16e - BlueBays, första barnet, prel datum
22a - Rizto, andra ungen
23:e -ett syskon 2010, 6:e graviditeten, förhoppningsvis 2:a barnet
31a - Amandas

April
6:e- Orion_X första barnet, prel datum
27:e - LitenHemlis, andra barnet preliminärt uträknat.

Maj
3:e - lillamyggan, andra barnet, prel datum
9:e - e_lin_a, andra barnet, prel datum
15:e - oboy_, första barnet, prel datum (hemligt inlogg)
 
Sv: Vårmammor 2011

Jätteroligt att höra, grattis och skönt att kunna pusta ut lite va :) :banana:

Jag mår så sjukt illa på dagarna så jag liksom inte orkar skriva här, men jag läser må ni tro!
Red gjorde jag också, underbart trots lite fogvärk.
Jag tänker som så att jag tar det som det kommer, gör det för ont slutar jag.
Änsålänge är det värt lite smärta att få må så bra som jag gör i stallet :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Tack allihopa, det känns jättebra! Nu borde jag börja våga hoppas... Enliga bm och läkare är risken för att ngt ska hända bebis nu, när den är såpass långt gången och har fått gårdagens nogranna genomgång på ultraljud där allt var perfekt, lika liten som att det ska hända i v 25. eller 35. eller vid födseln. Så egentligen finns väl ingen anledning att smyga längre... Särskilt som jag mår såpass dåligt, och det vore bra för omvärlden att få veta varför...

När ska man berätta egentligen? och när vågar man outa det på fb, blogg mm? Och hur?

Jag mår så jäkla illa. Och spyr. Min far bjöd på mat efter gårdagens lyckade ultraljud, och det var gott. i 30 min, sedan blev det till att rusa på toa och spy. Fasen vad jag är trött på att kräkas hela tiden!!! Hur ska jag orka i 27-29 veckor till!?!?

Föresten, idag har det gått exakt 1/3 av graviditeten, bara 186 dagar kvar då. :crazy::grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

Idag är det 15 fulla veckor, så v 16 startar imorn... Jag är ganska trött överlag. Just nu funderar jag på att ta en tupplur innan jag ska till stallet. Har även börjat känna av fogarna, spec runt vänster höft, så jag är livrädd att ridning (och sex) inte kommer att funka... :(
 
Sv: Vårmammor 2011

Missionären (typ gynställning ju...) är det sämsta för fogarna, men allt där du kan hålla ihop benen, tex bakifrån funkar eller i skedställning! :o Så sex går trots foglossning. Värre är det med ridningen, skulle vara damsadel då. :angel:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har ju haft problem med fogarna sen jag var 16 av att äta p-piller så jag är ganska van vid vad som funkar. Men det brukar ju bara vara övergående perioder, visst kommer vi knna ha sex men antagligen inte ansikte mot ansikte och det är ju inte lika mysigt då... :( Jag bara håller tummarna för att det är övergående och att fogarna håller ihop! Jag vet att det kan finnas viss risk för att det bli sängliggande/rullstol om det släpper s.a.s...
 
Sv: Vårmammor 2011

GRATTIS!! :D:bump::D:bump::D

Vad skönt att det gick bra! Jag fattar inget av sifforna och resultaten, men säger du att det är bra så tror jag dig! ;)



Jag har tagit mig ur hemmet även idag! Ända till stan (2 mil) och handlat ljung till farstukvisten. Nu ska jag bara ha en bra dag någon gång och kunna plantera dem... :angel:

Jag har dessutom nästan kunnat äta en normal portion mat idag! Visseligen "snäll mat", men likväl mat! Annars har mina måltider mestadels bestått av en potatis och sås för jag inte klarat av något tillbehör... Men idag slank det ner lite kyckling och ris. Kanske finns ett slut på illamåendet för mig. :)
 
Sv: Vårmammor 2011

Trisomi 21: 1: 24 713 betyder att risken för att vårat barn har downs, är en på 24713. Om risken är högre än en på 200 anses det som hög risk... Förstår du då?:confused:;)

Hoppas du slipper må illa snart! Och att jag också gör det, fan för att må så här!!!
 
Sv: Vårmammor 2011

Aha... Jag fattar tror jag! :)

Mitt illamående fick ny fart igår igen. Inte bra alls! Får hoppas det ger med sig fort. :grin:
 
Sv: Vårmammor 2011

Har haft bättre lycka med både att få läkartid och tid för RUL idag!

Träffa läkaren i eftermiddag och RUL den 18 oktober.

På RUL kommer jag vara i 18+1. Är det inte ganska sent med RUL i vecka 19? På min lapp som jag fick från BM står det att RUL skulle göras i vecka 17... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag har fått tillbaka min matlust å för första gången i helgen på hur länge som helst lyckats äta en hel portion , tyckt det varit gott och haft hungerkänsla utan att klökas!!!!! ¨

weiii så länge de varar!!!:bump::banana::bump:
 
Sv: Vårmammor 2011

Här i stan säger de RUL mellan v 17 och v 20 så. Jag ska ju på det 13 okt så det blir ju typ samma som dig i tid. Det var BM som bokade in det på inskrivningen. Jag längtar iaf!! :)
 
Sv: Vårmammor 2011

RUL den 18 oktober.

På RUL kommer jag vara i 18+1. Är det inte ganska sent med RUL i vecka 19? På min lapp som jag fick från BM står det att RUL skulle göras i vecka 17... :crazy:

Jag har RUL 21:e, och då kommer jag vara i v 18+0 enligt senaste ultraljudet. Tyckte också det vart lite sent, men så blev det... Det ska tydligen vara okej, jobbigt att behöva vänta så länge på att se underverket dock :grin: 4 veckor och 3 dagar kvar för min del... Tänkte försöka få lyssnat på hjärtljud ngn gång innan det.

Jag har också träffat läkaren idag, han var ganska ointresserad. Inte fick jag några starkare medeciner heller, så jag ska tydligen må så här... :crazy:
 
Sv: Vårmammor 2011

Jag börjar förstå att jag måste ha en helt underbar läkare!

Hon är alltid jätteintresserad, lyssnar och frågar. Sen ifrågasätter hon inte det minsta hur jag vill ha det.

Igår sa jag bara "jag behöver vara hemma den här veckan också, sen vill jag prova att gå till jobbet på 50%". Hon skrev ner det i sjukintyget och frågade om jag trodde att jag verkligen orkade jobba nästa vecka. Jag meddelade att jag höll på att bli galen av att sitta hemma. ;)

Däremot har mina fogar sagt ifrån nu! :cry:

Det är helt sjukt vad ont det kan göra! :eek:

Jag mådde bättre igår och var en sväng till mamma. Vi gick en liten promenad med hunden (13 årig gammal herre som aldrig har bråttom, så det var absolut inget tempo att tala om), sen dess har jag inte kunnat lyfta fötterna normalt och "skräddarsits" är totalt att glömma.

Hoppas verkligen det ger sig. Nu när jag lagom börjar må bättre och inte så illa...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 591
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 124
Senast: LovingLife
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
25 762
Senast: alazzi
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 205
Senast: Bobloblaw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp