Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

DSC_0085.JPG

Ungefär som den här fast utan häll.

Shiiit vad ni snackar flickor.. Här är man upptagen i ett par dagar sen har man drösvis med sidor att ta sig igenom!

Ia - Vi håller ju precis på med vårat kök (beställde tapeter i morse). Vi har också valt IKEA kök, och det blir bara underskåp. Sen en Köksö som ser ut som den på bilden (utan häll) men en "upphöjd hylla" där man kan sitta och käka om man vill. Senare kan barnen sitta och göra sina läxor där etc. Vi har inget matbord i köket utan i matsalsrummet.

Vi har valt att göra en sittbänk under vårt fönster mot öst. Det är 1,75 m. Jag hade valt att göra under hela ditt fönster ifall jag var du :) Under sittbänken har vi satt så kallade fläktskåp så att man får förvaring även där under.

Vi kör pärlspont vi, lantligt skall det vara :angel:

Jag var för övrigt på clinic i går på Strömsholm, för Rolf-Göran Bengtsson. Vilken man, vilken ryttare, vilken stjärna!!!! :bow::bow::bow:

Låter exakt som mitt kök. Vilken bra smak vi måste ha :angel:

Tog ni hjälp av Ikea med planeringen?

Jag kände med så när jag läste alla dina inlägg om köket " är det jag som skrivit det där?" hi hi hi ;)

Jag gjorde det mesta av planeringen själv, men sen åkte vi till ikea med planen och fick några småtips av dem med allt. Sen skulle jag aldrig våga göra beställningen själv. Så de kikade på planen och sen korrigerade vi någon småsak, och sen beställde de hela köket och alla bänkskivor blev ju "custom made", eftersom jag skall ha mycket bänkar. Inga överskåp utan bara bänkskåp och köksö.

Jag har 32 djupa lådor inkl de i köksön. Jag har ju bara valt lådor och inga skåp alls. De tycke inte att det blev för lite iaf. Sen tänkte jag ev komplettera med sockellådor till babyleksaker osv. Men du vet ju hur det är, jo fler skåp desto mer förvaring. Samtidigt blir det ju fler ställen att sätta in skräp i också.

Jag har ett egendesignat/platsbyggt skafferi som kommer svälja en massa saker också.

Oj, jag får in 18 lådor plus skåp ovanför kyl, frys och inbyggnadsugnen... Blir det för lite kanske?

Me du... Hur har ni byggt bänken? En platsbyggd stomme och sedan satt dit skåpen? Eller sitter man "på" skåpen?
Jag tänkte bygga en platsbyggd med "lock" för att få så stor förvaring som möjligt...
Men då måste man ju ta bort alla kuddar och dynor så fort man ska in där...

Senast ändrad:

Kan du inte slänga in nån bild på ditt skafferi?
Älskar platsbygga skafferier! Har en själv, fast är inte nöjd med inredningen. Det blev lite haffsigt gjort då vi glömde be snickaren fixa insidan med och inte bara bygga den. lite egenhändigt gjorda hyllplan, hade velat ha lite mer planerad inredning.
Plus då att hundmatstunnor och återvinnings ska få plats där inne med.

Tror inte du behöver oroa dig! Vår lilla tjej kan inte sitta själv, snackar mindre nu än för nån månad sen, och det där med att vända sig har hon inte gjort sen september;)

Har oxå för mig att jag läste ngnstans att dom kan gå bakåt(eller det verkar så) i nåt utvecklingsprång..

Jag vet hur du känner, men tror inte alls du behöver oroa dig! och det där med maten, låt det ta sin tid! Nelly ratade gröt först, då gav vi upp det några dagar, nu äter hon som en häst av gröten varje kväll! Så länge din flicka bajsar, kissar och inte mår dåligt, tappar vikt osv, så tror jag nog du ska slappna av! Och dålig förälder, det känner jag mig som varje dag, tror det e lite bra ändå, håller man sig vaken och alert:D;)

Säger som andra sagt till mig, DU är den bästa mamma S kan ha!:love:

Hunden är bara 1 1/2 år, men haft 4 hem med vårt..så det e inte så konstigt att hon har seperationsångest..

Dock är det jättejobbigt nu..jag kan inte sticka iväg o träffa folk pga henne..inte sticka o gå på stan tex..Visste jag ju när vi skaffade henne, men trodde att jag åtminstonde skulle kunna lämna henne lite vid detta laget..

Ta med henne överallt går inte heller, hon går inte ihopa med alla hundar pga att hon antagligen inte vet hur man gör..Blir morrig och besatt, ska köra bort den andra hunden hela tiden..Lite jobbigt när man vill sitta och prata, har en liten bebis och en hund som är dryg..Då stannar jag hellre hemma, tyvärr:(

Men vi testar lite olika, se om nåt hjälper!:)

Jösses vad ni snackar idag!

När alla talar inredning så lägger jag mig i. Svärföräldrarna har äntligen hämtat soffgruppen som har stått på förvaring här. Så vi skall äntligen ta tag i att måla om i ”biblioteket”.

Vad tror ni om den här ”paletten” med oktan, dun, silver, mussla och bombay?
Man får trycka på ”nytt förslag”
http://www.alcro.se/fargsattforslag.aspx

Vi kommer ant måla ”mussla” på väggen förutom en stor rektangel på ena långsidan som målas i oktan. Rektangeln skall sedan fyllas med gamla och nya foton och andra minnesföremål. Genom att måla en mörk rektangel så hoppas jag att det skall rama in korten så att det inte ser så ”plottrigt ut”.

Åh, vill ju träffa er alla med..Men Örebro är lite för långt för oss:(

Grrr, kul att man blivit lurad på 1600 kr..Inte jordens alla pengar..men förskottbetala in det..tror ni jag fått varan? En sadel, syntet, dressyr..Har sålt två sadlar själv, fått pengarna insatta och skickat varan direkt..Hur svårt ska det vara att vara ärlig och schysst..Har lärt mig en läxa iaf..Suck*dumhuvve är man*

Senast ändrad:

kl
Hur har ni tänkt med vinterkläder? Insåg igår att Pops fleesoverall ant inte kommer att fungera. Tösen kommer ju vara så stor att hon ant vill leka och krypa omkring på marken.

Men inte ska du ge upp så lätt och förlika dig med att ha förlorat 1600 kr. Har du inga kontaktuppgifter?

Är det nån som provat Pampers Active Fit? Vi brukar köpa Libero, men nu hade Ica rabatt + att jag hade en kupong på 50 kr på dom, så jag betalade inte mer än 30 spänn eller nåt för paketet. För det första är dom ju bara halva blöjan "vadderad" vilket innebär att den läcker om bebis ligger på ryggen och kissar typ mer än en gång. Dessutom blev lillemannen illröd i rumpan efter bara några dagar. Han är aldrig röd annars. Vilka skitblöjor! Så idag måste jag och V åka till Maxi och köpa våra vanliga blöjor.

Skicka hit dem :) vi har storlek 4. De håller torrt hela natten, han blir inte röd i rumpan och det läcker inte när han bajsar heller. Våra Libero gör honom röd på tre blöjor i rad (vi försöker avverka ett paket långsamt) läcker i benen och i toppen när han bajsar. Jag tror att olika bebisar passar i olika blöjor helt enkelt.

Ge upp, nä absolut inte!! Jag har alla kontaktuppgifter, och de stämmer..

Var tre veckor sedan jag betalade in, och hon skulle skicka den. Sa att hon skickat den med gav mig inget kollinr...sen mailade hon och frågade om jag fått sadeln, mkt skumt.Nu har jag jagat henne för jag misstänkt ugglor i mossen så jag ville ha kollinr, sa att hon skulle leta upp det där hemma(skev detta via mail) ..Hörde inte av sig och jag ringde och mailade igen.Fick då inget svar, varken på mail eller telefon, blev klickad...

Meddelande henne på sms och mail att om hon inte visar att hon skickat sadeln, eller sätter tillbax mina pengar kommer jag polisanmäla och sprida varningar på nätet.

Fick då ett sms från hennes telefon, men som skulle vara från hennes mamma, att hon låg på sjukan och skulle höra av sig imorrn(idag)..skeptisk..:crazy:

Men hon har iaf på sig til imorrn, sen blir det anmälan tyvärr.

Visst kan det hända att hon ligger på sjukan, och det är ju beklagligt..men varför skulle hon skita i att skicka sadeln två veckor innan det..o dessutom svara på mail då? suck.

Mmm vi körde på billiga alternativet eftersom han är så liten att vi inte kommer att vara ute så mycket som barn är på dagis. Så vi köpte en fleeceoverall på Åhlens för 250 kr och en klassisk overall på samma ställe för tja runt 300. Då har vi fleecen för att ha i vagnen och för små turer i snön blir det den andra. (fårskinn, filtar, åkpåse osv osv får hindra kölden längre dagar ute).

(dessutom drunknade han i pops fleeceoverall som säkert är super för äldre barn men stel i tyget för en så liten tycker jag. Det blir väldigt mycket att mosa på honom tre fyra lager under en overall. Den är ju bara topplager och tunn.)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 167
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
42 512
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar