Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Nja, va ju där för bara ett par veckor sen. Och det är ju så fruktansvärt mycket folk där nu innan jul. Men om ni kan tänka er att käka middag i nån av städerna runt om (varberg, falkenberg) så åker jag gärna ner utan att gå in på just gekås :D

Även på vardagar? usch:crazy:Då är det kanske bättre att ta en middag ist;)

Jorå! Helt fullknökat tycker jag att det kan vara från november fram till jul.
Va där 5e oktober, när det öppnade på morgonen. Blev fullt rätt snabbt.

Är detnågon som varit till det där Hedlandet förresten? Ska ligga i Mariefred tror jag? Det är väl oxå något lågprisvaruhus?

*kl*
Ska bara vråla av mig om en sak innan jag lägger mig...
FY F*N VAD J*VL* ONT MINA TRE (:eek:) MUNSÅR GÖR!
Vill bara gräva ner mig och hoppa upp igen när de är helt borta,
kommer väl dröja en si så där (minst)två veckor utan att jag får pussa på min lilla pojke :cry:

Jag har vart där för nåt år sen och det är väl inget jag skulle färdas allt för långt för. Fanns väl en del bra grejjer så om man inte har allt för långt och ser det som en utflykt så... Det ligger ju nära "kakslottet" också om man gillar sånt ;)

Nja, då tror jag att jag hoppar över det och spar bensinpengarna. Tar Vingåker istället :D

Stackare!! Hoppas du slipper dem snart..o jaa, fan va hemskt o inte kunna pussa sin lilla groda!:crazy: Jag tror ärligt att jag pussar sönder N kinder snart..ohälsosamt kanske;)

Usch din stackare! Hade typ dött om jag inte kunnat pussa på Milton på så länge (även om hans kinder kanske hade uppskattat den semestern, så mycket som man pussar på dom hela tiden :D), och så gör det så nedrans ont, de där munsåren.

*kl*

Jag blir så less ibland på mina svärföräldrar. Min sambos pappa röker som en borstbindare, han är säkert ute en gång i halvtimmen minst och tar en cigg. Igår var det dåligt väder så då stod han på vår farstubro och rökte under tak. Naturligtvis hade jag ställt vagnen där för att det var så dåligt väder och den skulle stå skyddad efter att jag varit ute i stallet. Gissa vad som stinker rök nu? Känns som att man kan tänka på sånt innan man står och blossar... Tror jag måste tvätta fårskinnet för att få bort stanken.

Sen igår när jag skulle natta Selma så blev det såklart också diskussion;
"Lägger du bara ned henne i sängen?"
"Ja? Hur ska hon annars lära sig att sova själv?" :crazy:
"Men, men, lämnar du henne bara där?"
"Ja?"
"Men tänk om hon börjar gråta?"
"Jag lämnar inte rummet innan hon har somnat, jag ligger ju bredvid i vår säng..."
"Bra. För du får inte bara lämna henne."
"...."
"Ojojoj, du tänker väl på att hon snart är så stark att hon kan skjuta hennes säng ifrån er säng och ramla ned??"
"Ja..." :grin:

Sen så var jag så trött att jag inte orkade gå ut igen, så jag låg i sängen och läste GWs senaste deckare och efter 25 min hör jag hur hon viskar utanför till min sambo:
"Hur lång tid brukar det ta egentligen innan hon somnar? Borde ni inte ta upp henne nu om hon inte kan sova?"

Det tar max 5 min innan Selma somnar och det har jag sagt hur många gånger som helst. GAH. När jag är trött så blir jag verkligen provocerad. Sa det till min sambo att det känns som om hans mamma tror att vi inte tar hand om Selma och då sa han bara att "hon är sådär".

Det var likadant nu när Selma ätit vid halv sju och vid sju blev hon trött på att sitta själv och direkt är det: "Din mamma som är så dum som inte låter dig gå och lägga dig innan åtta". Då ledsnade jag och sa faktiskt att det är Selma som satt sovtiden, hon vill inte gå och lägga sig innan åtta, men det är som att hon inte vill höra ibland, utan bara vill klaga på våra rutiner som är så "hemska".

Nej, nu ska jag ut och mocka stallet, sen ska jag på vår sista mammagrupp. :)

*kl*
Ska bara vråla av mig om en sak innan jag lägger mig...
FY F*N VAD J*VL* ONT MINA TRE (:eek:) MUNSÅR GÖR!
Vill bara gräva ner mig och hoppa upp igen när de är helt borta,
kommer väl dröja en si så där (minst)två veckor utan att jag får pussa på min lilla pojke :cry:

Skickar en tröstkram från en likadan. Har inte haft munsår på flera år men nu har jag ett i mungipan. FAN!! Har köpt compede munsårsplåster för att minmera smittrisken men tappade tre på en timme och gav upp på dagen igår, det jag haft inatt har dock suttit på.

Har jättesvårt att hålla Ture från ansiktet, är ju van att pussas typ hela tiden. :(

Och nackspärren som var lite bättre igårkväll är helt klart sämre nu. Tror jag ligger så illa på nätterna och när jag ammar att det förvärrar. Ska ringa massören idag tror jag...

Har du testat med vetekudden? Om det inte har blivit en inflammation nu för då ska man ju inte värma. Annars får du köpa en back on track halskrage. Det skulle jag vilja ha i vinter när nacken gör ont!

Mmm, svärisar är ett känsligt kapitel... Mina kommer på lördag och som vanligt har jag fasat ända sen jag fick veta det. Som vanligt kommer de att kasta sig fram till Vilgot, sätta båda deras anikten 5 cm från honom och sen nästan överrösta varandra i vem som kan gulla mest och få hans uppmärksamhet först. Vilket såklart slutar i att han blir livrädd och storgråter. Då kommer följade dialog att utspelas:
- Xxxx, ta av dig glasögona!
- Ja, tänk att han är så rädd för glasögona!
- Ja, alla barn är rädda för glasögon, det var ju Yyyy också när han var liten!

Och jag blir lika arg och irriterad varje gång! Han är inte det minsta rädd för glasögon. Både hans mormor och morfar har glasögon och det bekommer honom inte det minsta. Kan de bara inte fatta att de får ta det lite lugn när det träffar honom!? :mad: Hur kul är det att få två okända högljudda människor uppe i ansiktet?? Klart pojken blir rädd!

Jag känner mig som världens bitch, men jag har verkligen absolut ingenting gemensamt med min svärmor. Absolut ingenting. Alltså hon är snäll och så, men absolut inte min stil och vi är totalt olika varandra. Och det där med att de åkte 15 mil veckan innan förlossningen "för att titta på magen" och hennes kommentar att jag "blivit så rund och fin i ansiktet" sitter fortfarande kvar. Jag har ju världens fettfobi och bara hatade mig själv då! Jag stod i köket och storgrät då medan jag lagade mat...

Svärföräldrar.... Ryser. Vi träffar den ytterst lite och när vi gör det får vi höra hur hemskt det är att vi träffas så lite. Orkar inte gå in på resten då eldar jag bara upp mig. Det stör min svärmor SÅÅÅÅ mycket att jag och mamma har så bra kontakt att hon blir avundsjuk och dum av det.

Lottch - du kan använda mig som motexempel om dina svärisar kommenterar läggningssituationen. Jag går ju och lägger mig samtidigt som Ture varje kväll och dessutom i samma säng. Han kommer aldrig sova själv och nu när han är förkyld ska han dessutom helst ligga på mig eller mot mig hela tiden. Pga min nackspärr går det inte och då har vi tredje världskriget i sängen. Hade han lärt sig sova egen säng från börjar hade vi inte haft det problemet!! Men jag är en mes, vill ha min myskille hos mig och det får vi lida för alla tre...

& Ia*

Gissar att hästarna är sålda till Hippologum :laugh: Är våran största anläggning här uppe, även "min" klubb! Jättefin anläggning faktiskt! Ascot är dock inte kvar längre!

Kl
Jag snubblar från ämnet svärföräldrar och in på det här med mat igen... Milton äter gröt runt 17 och tänkte då ge smakportioner till lunch på dagarna, runt 13 eller så. Hur gör ni med smakportionerna, alltså den lagade maten (om ni kanske gått från smakportioner till större portioner)? Och hur dags på dagen brukar era små få detta målet?
Tycker det är ett meck när man ska iväg, tar ni med den lagade maten då och ger där?

Hur mycket har ni på era barn när de sover i vagnen?

Ture ligger i hans vanliga kläder i åkpåsen fr Brio som vi fick med vagnen. I den ligger hans fårskinn. Rund halsen och överkroppen bullar jag upp med fleecefilt och sen bäddar jag in hela paketet i en yllefilt. Han har sin fula öronmössa från Geggamoja.

Alternativt overall och ingen fleecefilt och ingen yllefilt över.

Ingen som har tips på genomskinligt regnskydd till vagnen förresten?

Theo har body/tröja, byxa och strumpor under overallen + mössa & vantar. Fårskinn i vagnen + fleecefilt om fötterna och en virkad mormorsfilt över. Sover som en stock 4 timmar i sträck.

I dag blir det nog att prova åkpåsen. Ska iväg och hämta lite tackor och syrran ska med. Har köpt en tvillingvagn tillsammans så det blir spännande och se om kusinerna kan sova tillsammans :bump:

Apropå att sova... Nu när V börjat sova dåligt på nätterna så har han fått flytta över från spjälsängen till vår säng. I natt när han vaknade flyttade jag ner honom från kudden, knäppte upp bh:n och skulle amma honom. Han blev tyst, men sög ingenting. Tyckte det var jättekonstigt, för det har ju aldrig hänt förut att han inte velat ha! Jag försökte stoppa in tutten flera gånger i munnen, men nej, han sög inte. Till slut somnade han och jag la upp honom på sin kudde igen och stoppade om honom. Efter en stund vaknade han igen och då skulle jag stoppa in nappen. Hittade verkligen inte nappen nånstans! Letade hur länge somhelst i mörkret, men nappen var borta. Till slut hittade jag den och då satt den i hans mun! Lite svårt att äta när man har nappen i munnen, eller vad säger ni? :o Skyller på trött mamma! ;)

Han står nog där men jag tror det är någon av lärarna eller någon som jobbar där (?) som köpt honom.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 167
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
42 470
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 173
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar