Sv: Vårmammor 2010 del 7
*kl*
Jag blir så less ibland på mina svärföräldrar. Min sambos pappa röker som en borstbindare, han är säkert ute en gång i halvtimmen minst och tar en cigg. Igår var det dåligt väder så då stod han på vår farstubro och rökte under tak. Naturligtvis hade jag ställt vagnen där för att det var så dåligt väder och den skulle stå skyddad efter att jag varit ute i stallet. Gissa vad som stinker rök nu? Känns som att man kan tänka på sånt innan man står och blossar... Tror jag måste tvätta fårskinnet för att få bort stanken.
Sen igår när jag skulle natta Selma så blev det såklart också diskussion;
"Lägger du bara ned henne i sängen?"
"Ja? Hur ska hon annars lära sig att sova själv?"
"Men, men, lämnar du henne bara där?"
"Ja?"
"Men tänk om hon börjar gråta?"
"Jag lämnar inte rummet innan hon har somnat, jag ligger ju bredvid i vår säng..."
"Bra. För du får inte bara lämna henne."
"...."
"Ojojoj, du tänker väl på att hon snart är så stark att hon kan skjuta hennes säng ifrån er säng och ramla ned??"
"Ja..."
Sen så var jag så trött att jag inte orkade gå ut igen, så jag låg i sängen och läste GWs senaste deckare och efter 25 min hör jag hur hon viskar utanför till min sambo:
"Hur lång tid brukar det ta egentligen innan hon somnar? Borde ni inte ta upp henne nu om hon inte kan sova?"
Det tar max 5 min innan Selma somnar och det har jag sagt hur många gånger som helst. GAH. När jag är trött så blir jag verkligen provocerad. Sa det till min sambo att det känns som om hans mamma tror att vi inte tar hand om Selma och då sa han bara att "hon är sådär".
Det var likadant nu när Selma ätit vid halv sju och vid sju blev hon trött på att sitta själv och direkt är det: "Din mamma som är så dum som inte låter dig gå och lägga dig innan åtta". Då ledsnade jag och sa faktiskt att det är Selma som satt sovtiden, hon vill inte gå och lägga sig innan åtta, men det är som att hon inte vill höra ibland, utan bara vill klaga på våra rutiner som är så "hemska".
Nej, nu ska jag ut och mocka stallet, sen ska jag på vår sista mammagrupp.