Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Litet livstecken från mig. Min nackspärr håller i och nätterna är hemska. Jag kan inte driva huvudet alls i sängen och Ture får spelet. Inatt skrek han för första gången nattetid sen han föddes. Sambon duger tydligen inte alls på nätterna, jag kan inget göra utan får bara ligga och lyssna som ett mähä. Gör apont i hela nacken och skulderbladen att försöka amma. På dagarna går det mkt bättre, får hoppas det ger sig. Det som kan vara lite nyttigt är dock att sambon inser hur mycket "service" jag ger Ture om nätterna. Nu måste jag väcka honom hela tiden, "lägg honom på kudden, ge nappen, lägg på täcket" osv...

Vilket riktigt pissväder det är här nu. Tidigare i veckan har jag haft de första "vår-mamme-dagarna" när jag satt i solen med en bok och Ture sov i vagnen. Blev ju inget med det i värmen i våras/sommras. :D

Hur mycket har ni på era barn när de sover i vagnen?

Ture ligger i hans vanliga kläder i åkpåsen fr Brio som vi fick med vagnen. I den ligger hans fårskinn. Rund halsen och överkroppen bullar jag upp med fleecefilt och sen bäddar jag in hela paketet i en yllefilt. Han har sin fula öronmössa från Geggamoja.

Alternativt overall och ingen fleecefilt och ingen yllefilt över.

Ingen som har tips på genomskinligt regnskydd till vagnen förresten?

oj det var mycket kläder :) Men du känner ju om han är varm och go när du tar upp honom, eller om han är kall. Sen om han sover bra så har du ju bäddat in honom perfekt.

Min skrutt sover ute i vagn varje dag. Han har vanliga kläder på sig, sedan en tunn mössa. Jag bäddar in honom i en tunn fleecefilt och sen över den så har vi en tjockare filt med "ludd" på ena sidan och typ plysch på andra sidan. Sen bara regnskydd på det. Han tål inte att vara för varm då kan han inte sova alls. Mössa går han med på under protest. Fram tills typ nu har vi inte kunnat ha någon alls på honom, men en tunn går bra nu.

Hoppas att ditt nackspärr ger med sig snart. Man blir ju så handikappad av det.

kanske måste räkna igenom mina lådor igen å se om det var så många.. Blev osäker nu... De på IKEA sade iaf att det täckte upp bra mot om jag skulle haft överskåp.

Vi valde att göra en stomme och sedan ställa in de här fläktskåpen (med lådor i stället för dörr) för förvaring i själva stommen. Jag ville inte tappa förvaring, men ville undvika det som du nämner, att man måste "flytta på allt" för att kunna öppna förvaringen. Så hade vi med kökssoffan och det gillade jag inte, störde mig på det varje gång jag skulle åt något i den.

Det kan jag kanske göra sen ;)
Det är ju inte helt klart ännu, hi hi. Bara skalet är klart..

Han är ganska lagom i temp verkar det som. Han har dock ofta bara pyjamas på sig och åkpåsen är inte särskilt tjock, så det är nog inte så mycket som det låter. Mössa här är obligatoriskt. Han har tom nattmössa på sig i sängen! :D

KL
Herregud vad ni skriver! Jag tror att det var Ia som frågade om torra kinder, M har också fått det så jag frågade min bvc-sköterska och hon rekommenderade miniderm. Det har vi börjat smörja med och jag tycker att det har blivit bättre.

Jag har ont som fasen i min rygg, jag åkte av hästen och bröt några sidoutskott i ländryggen för 2 år sen och har fått mjukdelsskador där innan och det är alltid där ryggen krånglar. Igår reste jag mig in i en brandsläckare så jag slog i preeecis där såklart. Idag när jag var på "mamma-barngympa" så fick jag så ont att det bara var att avbryta. Jag hade dock tur och kunde få naprapattid imorgon så jag hoppas att det kan hjälpa.

Om en dryg timme ska vi åka på första babysimmet! Det blir dock M och Pappa som får premiärbada, jag står torrt och fotar lite tänkte jag.

Åh, vill ju träffa er alla med..Men Örebro är lite för långt för oss:(

Om du och ni andra nerifrån åker lite uppåt så kan iaf jag åka neråt :)
Bor ju rätt lagom i mitten av er alla (utom de i norra sverige)
viv bor ju med lite lagom i mitten, Mikan med tror ja.

Om du och ni andra nerifrån åker lite uppåt så kan iaf jag åka neråt :)
Bor ju rätt lagom i mitten av er alla (utom de i norra sverige)
viv bor ju med lite lagom i mitten, Mikan med tror ja.

Ja det är jag med på :banana: Örebro är tyvärr lite långt för oss också :(

Jo,men jag menade mer att vi kan ha en vårmammaträff lite mer söder ut med :laugh:
Typ Halmstad eller nåt. Fast kanske inte samma dag som Örebro då.

oj det var mycket kläder :) Men du känner ju om han är varm och go när du tar upp honom, eller om han är kall. Sen om han sover bra så har du ju bäddat in honom perfekt.

Min skrutt sover ute i vagn varje dag. Han har vanliga kläder på sig, sedan en tunn mössa. Jag bäddar in honom i en tunn fleecefilt och sen över den så har vi en tjockare filt med "ludd" på ena sidan och typ plysch på andra sidan. Sen bara regnskydd på det. Han tål inte att vara för varm då kan han inte sova alls. Mössa går han med på under protest. Fram tills typ nu har vi inte kunnat ha någon alls på honom, men en tunn går bra nu.

Hoppas att ditt nackspärr ger med sig snart. Man blir ju så handikappad av det.

Vi kör på ungefär er outfit i vagnen, lite beroende på vart vi ska.

Ska vi ut med vovven i skogen etc. så blir det tunn fleeceoverall över för då ska vi inte in någonstans där det är varmt och han ligger nerbäddad i vagnen hela tiden. Sedan har han ett täcke över sig.

Ska vi ner på stan så är det bara vanliga kläder på och en kofta etc. för det är lagom om vi ska in i affärer, på fik t.ex. och han sover i vagnen. Han är också sådan att han hatar att bli för varm.. Och mössa är pest och pina!

Kl

Idag var det dags för Miltons vaccinering och 5-månaders-mätning. Blev förvånad över att de ville denna vecka, han blir ju inte 5 månader förrän nästa torsdag. Men nu är det gjort och idag var han 70 cm lång och vägde 8870 g, min stora fina kille!
Nu i eftermiddags fick han feber och hade ont. I med alvedon och nu sover han gott i sängen. Men shit vad hemskt det är när de får sprutorna! Som han skrek :( Sambon fick vända sig om för han höll på att svimma, klenisen ;) och jag fick tårar i ögonen för det var så hjärtskärande att höra Miltons skrik och dessutom vara den som höll fast hans händer :cry:

Stackare! Har inga direkta tips att ge dig, du har säkert provat det mesta. Finns ett plåster man kan köpa i hälsokosten som heter saalomas (ungefär) som är smärtstillande. Vi hade dem på jobbet och jag tycker att de hjälper lite iaf. Har ingen koll på om de kan användas under amning dock.
Vetekudde har du säkert provat redan? voltaren?

Lånar min egna knapp

Hur många av oss som finns i södra halvan är intresserade av att vara med på en träff? Och var? Ska vi kanske ta en heldag på gekås och passa på att handla julklappar?

Lånar min egna knapp

Hur många av oss som finns i södra halvan är intresserade av att vara med på en träff? Och var? Ska vi kanske ta en heldag på gekås och passa på att handla julklappar?

Jag ska upp till Ullared och är så gärna på om det blir en träff där uppe! Dock vet jag inte alls när det blir för jag ska upp med min vän och våra sambos. Alltså min vän som igår opererades, hon som har cancer.. Allt hänger på hur hon repar sig nu efter operationen och jag vill inte upp utan henne.
Vad jobbig jag kände mig nu, men jag ses hemskt gärna!!

Jo,men jag menade mer att vi kan ha en vårmammaträff lite mer söder ut med :laugh:
Typ Halmstad eller nåt. Fast kanske inte samma dag som Örebro då.

Halmstad eller liknande hade varit TOPPEN!!:D Hade varit så kul o träffa er! Så ni ser att jag inte är så negativ som jag verkar;)

Nja, va ju där för bara ett par veckor sen. Och det är ju så fruktansvärt mycket folk där nu innan jul. Men om ni kan tänka er att käka middag i nån av städerna runt om (varberg, falkenberg) så åker jag gärna ner utan att gå in på just gekås :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 167
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
42 476
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 174
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar