Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Men hallå, jag bor ju jättelångt från Örebro ju :cry: :D Önskar verkligen vi bodde närmare, hade vart riktigt roligt att få träffa er andra!!!

Rider (ehh okej red då... ) för samma tränare och hoppade i samma lag och har kontakt via jobbet.

Men var ska vi träffas i Örebro? Finns det något bra ställe?

Hehe, har bara en sisådär 105 mil till umeå :D
Men det hade varit skitkul att åka dit, för min sköthäst som jag tog hand om när jag va yngre bor där nu. Gillade verkligen den kusen.
Han såldes till Umeås ridklubb (eller vad ridskolan heter) Han döptes om till Ascot ifall du råkar veta vilken häst det är ;)

Bara det finns en resturang i närheten som är barnvänlig och inte ligger mitt i smeten blir jag nöjd :)
Åker ju en bit så mat är inte helt fel

Haha, vi har oxå sålt en häst som står i Umeå. På något stort ställe, typ som Strömsholm om jag inte minns helt fel... Vi kanske ska ta en hälsa-på-helg ;)

*kl*
Är det bara mitt barn som stannat i utvvecklingen eller till och med verkar gå bakåt? :crazy:

Att ligga på mage och försöka ta sig framåt som tidigare var skojigt värre är nu klassat som tortyrmetod. Att äta mat är rent av vidrigt, ingenting intresserar damen längre. (och inte blir det bättre av att vi känner rejäl press från BVC som säger att vi MÅSTE börja introducera mat nu, gärna byta ut mål och ha amningen som frukost och/eller mellanmål... :crazy: )

Jag vet ju att hon inte stannat av, men det känns så. :cry: Just nu sitter hon på filten bakom mig och pratar med sina leksaker. Men det är samma sak där - inga nya läten på evigheter, och det verkar som att de allra flesta barn här jollrar rätt nyanserat nu, med tanke på ma-ma-ma osv?

Jag vet egentligen inte varför det gör mig så upprörd, men det gör det. :cry: Oroar mig för hur S egentligen mår, om det är något fel på henne. Oroar mig över om vi (läs jag) gör något fel som föräldrar eftersom hon inte intresserar sig får nåt längre...
Blä, nu gråter jag igen också - bra dag det här var då.. (och sorry för mitt oerhört neggiga inlägg, inte direkt så att jag tillför något skoj till den här tråden.. Ang. Örebro så vore det jättekul, bor ju i närheten. Vet dock inte om jag kommer kunna ta mig dit, tåg är ett alternativ men då hamnar jag "mitt i smeten" som ni ville undvika va?)

Jag tror inte du behöver oroa dej alls. Ni har ju nyss flyttat. Tänk vilken omställning det är för henne. Hon har nog fullt upp med att upptäcka nya huset istället för att jollra!

Fast hmm, det verkar som man får betala om man inte har något betalande barn med sej... Barn under 1 är gratis...

Oscar hade för första gången i går ett ljud som inte va skrik, tjut eller gnäll. Utan ett bababaa och så kan han inte sitta själv. Alla är nog väldigt olika, så ta det lugnt.
Har ju med den där omtalade barnutvecklingsboken, men har inte läst i den nämnvärt. Men jag minns att nån stans stod det nåt om utvecklingssprång och mitt i det så verkade barnet ha glömt bort enkla saker som den kunnat länge.

Det skulle väl fungera med mitt i smeten, det är bara så att jag är inte van vid stadstrafik :o Har bott på landet sen jag fick körkort och städerna häromkring är inte särskilt stora. Enkelfiliga rondeller osv. Sambon kör jämt när vi åker till storstan:D Men om jag litar blint på min gps så kommer jag nog fram förr eller senare, med eller utan bucklig bil.

Det verkar ju vara ett toppenställe, även om det är bebisar vi har. restaurangen är barnvänlig och ingen tittar snett om bebis flippar ur, vilket är det värsta när man går ut och äter :D

Du vet inte när novemberlovet är? Lite dumt att åka dit när alla har lov kanske? Om man vill ha lite lugn runt sig.

Det är ju kanon! Såg att det går bussar också så då kan med andra ord jag ta mig dit utan större problem.

Du har säkert rätt om flytten, känns bara så tokigt att det kommer nu efter nästan 3 veckor. Får se om det fortsätter vara såhär. Mitt mantra "det finns inga 18-åringar som fortfarande ammas" känns rätt jobbigt just nu, men det är nog bara att bita ihop. Hon är ju så liten än, 6 mån om en vecka...

Då kanske andra veckan i november passa?
Nån med invändningar och förslag på dag?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 167
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
42 512
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar