Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Jag han aldrig gå de första gångerna som man har innan förlossningen. Kanske hade det varit andra trevliga personer? Min bäbbe han komma innan kursen började...
Vi ska prata relationer nästa gång. De har ett upplägg där alla gånger är planerade med ett samtalsämne, men det känns inte så informativt när man är där. Iget upplägg utan alla pratar lite om det är någon som har något att säga. Har lärt mig alllt jag funderar utifrån nätet och böcker i stället. Igen idé att fråga där för de svarar ofta så luddigt. Eller "enligt normer".

Haha. Var tvungen att kolla på min unge nu om snusläppen försvunnit. Hade glömt den. Den är borta :)
A får smaka på lite allt möljigt just nu. Igår kväll fick hon smaka pulvermos (blir mycker s.dant skräp just nu när vi rustar) och det gillade hon.

Hormoner kan ställa till mycket. Har du testat någon hårbottenskrubb? Det finns en underbar i Tea tree serien från Paul Mitchell. Den har små peelingkorn i sej så man kan skrubba rent ordentligt och så tea tree som svalkar och lugnar hårbotten. Helt underbar.

*kl*

Selma har fått två tänder i underkäken. Vi har börjat borsta dem och det tycker vi alla tre är jättekul. Selma brukar ligga och tugga på tandborsten sen, så antagligen är det fler tänder på g.

Temlan har fått lite torra läppar också, eller så biter hon sig lite på läppen med tänderna, är inte säker, men hon har fått röda jack som jag får på hösten/vintern när luften blir annorlunda. Finns det något man kan smörja in dem med som är "ofarligt" att få i sig?

Idag ska jag iväg på min andra bäckenröntgen, får se hur det går. De missade ju att kolla på något första gången, så nu får jag göra om allt igen. Får se nu om man får helt svart på vitt att man är "missbildad" och inte kan föda barn normalt.. :p

Sen så kommer svärmor och svärfar hit ikväll. Orkar egentligen inte vara trevlig då jag känner mig helt slut efter en stressig helg och en gnälldag igår. Tror Selma hade ont i magen och enda gången hon var nöjd var när hon var i min famn, så igår var det matlagning med Selma i selen på magen och ingen lugn och ro. Somnade halv tio igår tror jag, helt utmattad. Tror jag håller på att få världens förkylning för det känns som om kroppen har gått in i väggen eller något. Suck!

Okej, köper man det på en vanlig hårsalong eller? Kan man använda det trots att det vätskar sig liksom? Inte så mycket att det känns, men det blir liksom som skorpigt hela tiden. Skitäckligt, och kliar gör det också om jag inte tvättar håret varje dag... :(

Kl
Är det nån som provat Pampers Active Fit? Vi brukar köpa Libero, men nu hade Ica rabatt + att jag hade en kupong på 50 kr på dom, så jag betalade inte mer än 30 spänn eller nåt för paketet. För det första är dom ju bara halva blöjan "vadderad" vilket innebär att den läcker om bebis ligger på ryggen och kissar typ mer än en gång. Dessutom blev lillemannen illröd i rumpan efter bara några dagar. Han är aldrig röd annars. Vilka skitblöjor! :devil: Så idag måste jag och V åka till Maxi och köpa våra vanliga blöjor.

Å här har vi världens dunderförkylning :(
Lillen är jättesnorig och hostig. Och jag är likadan plus att jag vaknade med världens munsår, halva överläppen :cry::devil: Nu kan jag ju inte pussa på lillen!
Igår va jag hes som en kråka, den stackars hundmatsförsäljaren fattade knappt vad jag sa när vi diskuterade mat till min stela labbe.
Och jag va tvungen att åka till djursjukhuset för att beställa tid istället för att ringa :D

Vi är inget annat än förkylda här hemma känns det som. Hade precis blivit okej efter förra så får vi detta. Denna gången blev vi smittade av kompisen som kom hit med sina snoriga ungar:devil: Hon bjöd in sig själv och då kan man väl tänka sig lite för.

Absolut, du måste få bort skorpan så huden kan andas. Det är säkerligen hormonerna som gör att hårbotten är i obalans. Använd inget billigt starkt skitschampo för då blir det nog bara värre.
http://www.paulmitchell.se/main.aspx?Id=6fe68184-5cab-4834-a6b6-6d583a5cd49a
Här kan du se vilka som har det. Det finns säkert liknande produkter från andra märken men det är den jag jobbar med. Kolla annars hårologi. De har oxå milda bra prylar!!

Idag ska vi till Ikea och planera kök!!! (Oregano, vet du om Ikea i västerås är ok just nu, har bara varit i örebro sista gångerna)

Lottch- Alicia är jättetorr om kinderna. Säkert för att vi är ute i kylan rädd mycket just nu... Smorde med den där Bentaphen ,eller vad den heter, igår kväll. Men kan du inte bara gnida på lite olivolja om det är på läppen? Det smorde jag mina känsliga eksemfrisörhänder med förut. Kanon och helt ogiftigt.

Apropå det, blir era barn iskalla om kinderna när ni är ute? Jag funderar på att köpa en sådan där huva som bara har hål för ögon och näsa. Någon som prövat?

Usch vad arg jag hade blivit!! :devil: Tack och lov har vi klarat oss helt från förkylningar, men det är väl bara en tidsfråga tills vi åker på det. Sista jag var förkyld var i september förra året och när mannen var sjuk sist vet jag inte. Jag är väldigt sällan förkyld och han nästan aldrig.

Nu ska vi åka och handla!

Pampers Active Fit är en skitblöja enligt mig med. Men Dry nights slår allt jag provat :)
Den känns blöt snabbt men Kissemurran är torr o fin :)
I Liberos blöjor tycker jag att de får geledroppar på Kissemurran... Känns blöt när man tagit bort blöjan...

Tack för länken! Ska prova det innan jag pratar med min vanliga frisör. Hon är lite väl insnöad på Hårologi (fast det ÄR bra produkter, jag vet) och hon kommer garanterat att säga att orsaken är att jag tvättat håret för ofta. Får alltid "skäll" för det.... Och att jag inte gör mina inpackningar som jag ska.

Jag köpte fungoral på Apoteket som jag använder efter vanliga schamponeringen. Det finns bara ett vanligt schampo som jag kan använda och det är Herbal Essenses, alla andra innehåller så mycket silikon ? så det känns som jag tömt en halv pälsglansflaska i huvudet efter ett par tvättar. Men jag får väl överväga Hårologis schampo om inte annat. Idag skrubbade jag ordentligt med fungoralen och så torkade jag håret (brukar inte göra det annars) och skorpan såg ut att vara nästan borta.

Vet inte riktigt vad du menar med om Ikea är okej i Västerås. Vi handlar bara där så jag har inte så mycket att jämföra med. Jag tycker att det är bra iaf! :laugh:

Tänkte om det är ok fast de håller på och bygger det nya? Alltså, det är inte urplockat och tomt? Fast det är väl länge tills de öppnar det nya så det borde ju vara lugnt. Sambons bror jobbar i västerås så vi tänkte att om vi behöver kompletera eller byta eller nått så är det lättare om han gör det där än om vi ska åka till örebro.

Jag ska bannimig börja fråga folk som vill komma hit om de är friska.
På två månader har vi haft 3 eller om det till och med är 4 förkylningar.

Hur gamal är vovven?! Alltid spännande med äldre hundar!

Mamma och pappa tog över en cavalier för snart ett år sedan. Han är 6 år i år och dom har fått jobba som tusan med honom. Men peppa peppar nu börjar det ge efter!!! Han lyssnade inte för 5 öre när han kom och så fort dörren öppnades pep han i väg som en avlöning en fredakväll :D
Tycker dock att en vallhund hade passat dom bättre...Amigo är dålig på den här med får :laugh:

Peppdans :banana::bump:

Senast ändrad:

Hur många av er här har inte allt för långt till Örebro?
jag kan tänka mig att åka dit för en träff, det är långt dit för mig. Men betydligt närmre än t.ex Västerås :laugh:

Vi har ca 1,5 timme till Örebro så det är ju fullt överkomligt. :) Min morfars grav är där också, så jag åker gärna dit och passar på att prata med honom en stund också. Han har ju inte fått träffa Selma än.

:laugh:
Vi kanske kan kolla upp ett datum om typ 2 veckor?
Vill bli helt kurant innan vi far nånstans.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 169
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
42 548
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 186
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar