Sv: Vårmammor 2010 del 7
Man får vara gnällig och otacksam ibland...
Jag kan också känna så vissa stunder. Fick bestämma min första lägenhet i stort sett helt själv och vad prioriterar man? Jo, öppen planlösning såklart och ett minimalt kök. Vad resulterade det i? En stor och öppen lägenhet utan någon som helst förvaring... Jättebra att umgås i, men värdelös att bo i. Den är verkligen superfin, men när jag var uppe och hjälpte min bror med att fixa för en fest, han bor i den nu, så fick jag nästan rysningar av tanken på att bo där igen. Som den otacksamma ungen man är.
Nu bor ju jag och sambon i ett gammalt torp som byggts ut år från år i diverse olika skick, som nu ska föreställa en villa. Först var planen att riva huset och bygga nytt på plats, men sen så ångrade vi oss för att det är ju ett helt beboligt hus. Så då hittade vi en ny plats att bygga på, men så ångrade vi oss igen, för vi älskar läget där vi bor nu, så då bestämde vi oss för att renovera och bygga ut det huset vi bor i nu. Vi började med att renovera den befintliga byggnaden, då vi var stressade och ville ha ett bra hus när Selma skulle komma. Vilket resulterade i att vi var utan vatten, kök och badrum i tre månader, tills vi kunde flytta in i en lgh ovanpå stallet på gården, när jag var höggravid... Men köket här är verkligen hemskt. Jag som älskar att baka och hålla på har inte någon som helst bänkyta då vi planerade köket efter hur vi skulle bygga ut det. Där vårt köksbord står idag har vi tänkt göra en stor köksö där vi ska ha all arbetsyta, men det gör ju inte så mycket nytta idag... Men jag ska sluta gnälla, för vårt hus börjar verkligen bli superfint. Nu är det bara massor med smådetaljer kvar som ska bli klara.
*kl*
Selma var så söööt nyss. Jag satt och åt frukost och läste en bok och hon satt i sin bumbo bredvid mig på köksbordet och tuggade på en bakpensel. Helt plötsligt så blir hon bara helt tyst och när jag tittar upp så har hon somnat, halvliggandes framåt med penseln i handen. Haha, trodde inte att det var möjligt att somna så fort. Så nu ligger hon och snarkar i tv-soffan och jag fick helt oväntat en lugn och skön långfrukost.
Sambon var gullig och åkte ned och fyllde på hästarnas höhäck i hagen och kollade till dom. Han har ju fått låna en egen pålle nu, den bredaste och största fjordingen vi kunde hitta
, som han har hand om nu och ska rida på, så han har blivit mycket mer intresserad, vilket jag tycker är jättekul. Igår när jag stod och flätade fjordingens, Sindars, pannlugg så sa han, ganska frustrerat: "Lotta, sluta fläta min hästs pannlugg, du förnedrar honom" Haha. Jag antar att Sindar kommer att ha en komplett ny utrustning när han åker hem i sommar för att han inte ska ha det sämre än min Bajke, om jag känner min Jeppe rätt.