Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

jo, det är så typiskt...
Har en äldre Audi A4, men min pappa ska ta en titt i morgon när det är ljust så vi hoppas på att han och sambon kan lyckas fixa det.
Remmen har inte pajat totalt men man vet inte när det sker.
så nu håller vi tummarna att det går att ordna.

Vilken tur att den inte har gått av helt då iaf! Då borde det ju gå att laga! Håller tummarna för er så att ni kan nyttja eran stockholms resa fullt ut!

En fråga till. Måste ju tänka om helt nu när jag ska ha bänk efter hela fönstret ;)
Ni som köksö (är det någon som har det förresten?) tycker ni det är bra eller hade ni hellre varit utan?

Vi hade familjefrukost i sängen. T fick en egen skål med en gurkbit och lite rån att tugga på. Helt plötsligt ser jag hur hon inte får luft. Lägger henne på mage på mina knän och det räckte för att hon ska få upp gurkan tillsammans med lite kräk.

Vi hade familjefrukost i sängen. T fick en egen skål med en gurkbit och lite rån att tugga på. Helt plötsligt ser jag hur hon inte får luft. Lägger henne på mage på mina knän och det räckte för att hon ska få upp gurkan tillsammans med lite kräk.

FY vad läskigt!!! :eek::cry:
Tur att hon fick upp biten så lätt! Usch jag kommer vara supernojjig den dagen Milton börjar äta bitar.

Jag hade typ en ö i mitt förra hus. Den satt fast i väggen men hade inget skåp över det den va mitt i rummet. Jag tyckte den va jätte praktisk! Kunde man ställa allt som ska serveras där så kommer det bort från dom andra ytorna. Hade du tänkt ha något på ön isåfall vad?

Hon gillar skarpt att ha något att sitta och tugga på själv. Men det känns som om det mesta helt plötsligt kan gå av i en lite för stor bit och fastna i halsen.

Nu när jag lugnat ner mig så inser jag att den nog satt i matstrupen eftersom den kom upp med kräk.

Problemet är inte att den gått av utan vi vet inte hur länge den delen som ännu är hel håller...
Hela måste bytas och vi vet inte hur avancerat det är.
Känns så surt, för utan bilen blir det ganska meningslöst att åka på Ikea, resten av sthlm funkar ju kommunalt.

Nej, jag tänkte inte ha något på ön. Problemet är att diskbänken blir för kort enligt dagens riktvärden. Det blir vedspis, spishäll, bänkyta på max 60-70 cm, diskho och sedan är det en dörr... Visst kan vi sätta en radda skåp och ha bänk på motsatta väggen men det känns lite långt att skutta fram och tillbaka för det blir drygt tre meter mellan... Så min fundering är att ha en köksö med två 80-skåp under och ren bänkyta. Och så ha några barstolar på andra sidan så man kan sitta där och äta frukost typ...
DSC_0085.JPG

Ungefär som den här fast utan häll.

Så drygt att saker alltid ska ske när man inte är hemma iaf!
Hoppas att det är lätt fixat!
Ingen som är snäll och kan köra er från Ikea till båten/bilen? Ska ni köpa mkt stora grejer?

Ja det låter som lite lite bänkyta. Men då tror jag du ska satsa på en ö ist för å ha en skiva du lägga upp när du behöver den där vid fönstren. Blir snyggare med ö! Iaf enligt mitt tycke! Å då har du alltid den extra bänkytan där när du behöver den! Vilket säkert blir oftare än vad du orkar lyfta fram och tillbaka den andra skivan! Sen tycker jag det är mysigt att ha barstolar sådär då kan man sitta med och prata i köket när någon lagar mat tex. Jag tror jag kommer bli riktigt avis på ditt kök när det är klart :p

Det enda jag kan säga om köksö är att jag gråter blod så fort jag ser en bara för att jag ångrar så att vi inte satte dit nån:cry:
Fast nu har vi ju ett rätt stort kök utan att ha matbordet i köket, så alla möjligheter finns egentligen. Det är bara att lyckas övertala gubben med :grin:

Den väggen med fönstret är inte den som är mitt emot diskbänken så den extra bänken skulle bara ha varit när någon fyller eller jul typ... Men om jag utgår ifrån vad vi har för skåp i köket idag så skulle det räcka med dem vi får med hjälp aven köksö.... Matbord ska vi ha i rummet innanför, ska ta bort en stor del av väggen mellan rummen oxå. Och där tänkte jag ha ett vitrinskåp och en skänk med porslin...

Om jag ångrar mej med köksön borde det ju gå att ändra och sätta fast dem mot väggen istället. Svårare att göra åt andra hållet, då får man ju en massa hål i väggen...

En fråga till. Måste ju tänka om helt nu när jag ska ha bänk efter hela fönstret ;)
Ni som köksö (är det någon som har det förresten?) tycker ni det är bra eller hade ni hellre varit utan?
Jag hade aldrig kunnat vara utan min ö! :love: Fortfarande efter 3,5 år brukar jag säga att jag är så glad över att vi valde till den! Trots att vi har gott om "ordinarie" bänkyta, så står vi alltid vid ön när vi jobbar i köket. Se till att dra el dit bara. Elkontakt på sidan är guld värt!

Vår ö är helt vanlig, bestående av två 60-skåp med tre lådor var och på baksidan av dom är det liksom smala hyllor på ca 15 cm där man från sidorna får in kokböcker, pärmar osv. Så ca 130*80 cm stor är den. Älskar den som sagt! :love:

Jo, de kollar på den nu, så jag håller tummarna.
om det inte går så kommer pappas fru åka med oss på Ikea, jättesnällt, så vi kan handla lite iaf.
vi ska inte ha några jättegrejer men det blir ju lätt mycket/tungt ändå ;)

Hej på er!
har haft en översocial helg, därav min frånvaro =) Igår var vi på babysim, ett par bilder:
bad+och+kusintr%C3%A4ff+oktober+-10+004+omgjord.jpg

bad+och+kusintr%C3%A4ff+oktober+-10+015+omgjord.jpg

Nu har jag läst igenom alla sidor ni skrivit sen senast. Lite spontana svar bara.
Oregano: Klen tröst att höra att fler bebisar skriker il-tjut :grin: För jäkla jobbigt, men det går väl över :D

Svartfot: Jag hade höga förväntningar på de där banan-havre-stavarna, men de kanske inte är så bra. om du provar göra de med bakpulver så hojta till och berätta mer.

Ia*: Jag hade, som så många andra, valt en sittbänk över hela ytan. Har sett en så himla fin i någon inredningstidning med låga köksskåp under. Förena nytta med nöje ;)

Men jag tror intedet är jättebra att baka med bakpulver till de små väl?

Vad gör det om de kladdar lite? Ebba sög glatt på sin. Det blev en sliskig sörja som hundarna glatt tuggade i sig när hon tappade. De ser ju inte kakgoda ut men hn hade att göra ett tag... O då fick hon bara en liten bit i sig. Man blir ju lite nojjig om att de suger i sig maten så om det blir en bit... Om den fastnar så är ju den inte så lätt att hosta upp. O andra sidan är den nog ganska hal...

Jag brukar beställa mina kort på www.onskefoto.se De har lagt till nya snygga designmallar och har bra priser på både julkort, tackkort och inbjudningskort. :)

Men jag tror intedet är jättebra att baka med bakpulver till de små väl?

Vad gör det om de kladdar lite? Ebba sög glatt på sin. Det blev en sliskig sörja som hundarna glatt tuggade i sig när hon tappade. De ser ju inte kakgoda ut men hn hade att göra ett tag... O då fick hon bara en liten bit i sig. Man blir ju lite nojjig om att de suger i sig maten så om det blir en bit... Om den fastnar så är ju den inte så lätt att hosta upp. O andra sidan är den nog ganska hal...

Nej, det är kanske inte bra med bakpulver? Jag vet inte, vad snäll du är som talade om det för mig!

Det gör absolut inget om han kladdar lite, eller mycket heller för den delen :D Det var egentligen inte så jag menade. Jag trodde nog mest bara att de skulle få känslan av majskrokar :D så länge det inte fastnar i halsen så är jag fullt nöjd.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 171
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
25 26 27
Svar
536
· Visningar
42 567
Senast: Linda_A
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 188
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar