Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vad fint ni har det!
å så vackra pållar sen.. Vad ger du dem för mat? Din 2-års hingst ser ju superfin ut i hullet. Min 3-åring ser förskräcklig ut.
*kl*
Oscar sitter i knäet på mig och kör på för fulla muggar med sin nya grej.
Ni vet när man gör "magpruttar" på bebisarna, så sitter han och pruttar på min arm Han är jättefokuserad och verkar vara stolt över att ha kommit på nåt nytt
Jag trodde du skrev om bebisen!!Jag ger hack.. Men kanske skall ta och blöta upp lite pellets till gröt också? För att blanda ut kornkrosset med.
Tack!!
Jo, delvis! Vi har gjort lite olika. BLW är ju rätt "motorikkrävande" och det gör det lite svårt när man som E har en mage som är "tre månader äldre" än ens motoriska och övriga utveckling. Just nu gillar han puréer, så vår matdag ser ut såhär:
- frukost: BLW-tänk, han "äter" bröd (läs: smular sönder det och sprider ut det över köket. Men de senaste dagarna har jag sett honom "tugga" på rikigt stora bitar - "rikigt stora" är dock en relativ storlek )
- lunch: puré typ spaghetti och köttfärssås, lapskojs + efterrätt typ katrinplommonpuré, mangopuré
- middag: är under införande, min tanke är att det ska bli lite puré och lite äta själv. Vi är dock lite lata på att göra i ordning någonting åt honom att äta själv, så det blir ofta majskrokar . Igårkväll var första gången han fick annat än någon "efterrättspuré" till middag, det tyckte han var märkligt!
I övrigt ammas han. Magen är nio månader gammal nu (idag är det E:s niomånadersdag, hurra hurra!), och han är typ sex månader korrigerat.
Nu har jag impulsshoppat en åkpåse.
http://www.elodiedetails.com/images/popups/wool_large.jpg
En sådan här. Blev jättekär i den. Dyr som satan men iaf...
Och så fick Alicia sin första majskrok idag. Hon gillart!!
Jag ger hack.. Men kanske skall ta och blöta upp lite pellets till gröt också? För att blanda ut kornkrosset med.
Tack!!
2 dl havregryn knivhackas i matberedare. Blanda i en mosad banan. Blanda vidare. Tryck ut till stavar. In i ugnen 200 grader i ca 15 min