Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

*kl*
Alltså hjälp vad ni pratar, jag hinner verkligen inte med... :crazy: Funderar starkt på att överge internet eller nåt, jag hinner aldrig sitta vid datorn ändå - har jag tur kan jag mobilsurfa lite under en amning eller innan jag somnar. Vad jag gör? Säg det, har ingen aning själv. :grin:

Igår vaccinerades S för andra gången, verkligen inte höjdare. Hon blev dålig första vaccinationen, den här gången var det 10 resor värre. Hög feber (över 39 grader) och rejält ont i benen. Har sovit riktigt illa inatt, men nu är iaf febern borta. Grät nog lika mycket som lillbus igår, fy vad jobbigt det är när dom är dåliga.

Vet egentligen inte vad jag ska skriva, känner mig alldeles för off och som jag missat för mycket. Får se om jag hinner läsa ikapp nån dag.

Stella - född 26 april 2010, 7430 gram och 65 cm lång

Vilken underbar dag ute, gick in och hämtade kameran på morgonpromenaden.

Lite bilder från oss en solig oktobermorgon:

Utsikt fr köksfönstret. Stona äter frukost:

ostergarden

Huset från framsidan. Måste man kratta tror ni??

ostergarden

Ture ligger nerbäddad. Älskar hans fårskinn och den nya mössan fr geggamoja med öronlappar. Kan inte åka ner i ögonen och håller honom kalasvarm. Synd bara att den är ful som stryk, men det är smällar man får ta. :D

ostergarden

ostergarden

2-årshingsten är den enda som inte är barnvagnsvan. Han undrade vad fasen det var:

ostergarden

Sen måste jag uppmärksamma er "pojkmammor" om att hålla koll på era små pojkars små kroppsdelar. Är orolig för kompisens lilla kille som fick opereras akut igårkväll pga problem med en testikel.

Kompisen upptäckte igår morse att han var lite röd på ena sidan av pungen. Sonen är precis 1 år, vi skulle haft kalas. Hon hade tid hos BVC på dagen och bad dem kolla. Det blev läkarbesök direkt och sen in med bil till stora sjukhuset där de skulle operera direkt.

Jag hade såklart googlat på dagen och hittat det här men trodde inte det skulle vara så allvarligt:

http://www.1177.se/allakapitel.asp?CategoryID=27548

Vi har inte hört nåt efter operationen men håller alla tummar för lille Lukas!!

Kan vara bra att veta att man ska söka läkare direkt menar jag...

Vilka underbara bilder
Och vilka hästar :love:

Såna mössor är jättebra, Mikaela har en liknande från Cubus som dessutom är windstopper material precis vid öronen.

Här är det tvätt och packning som står på schemat för imorgon åker vi upp till Stockholm :bump:

Tack för länken! Inget man själv tänker på direkt när man inte har nån egen pung.

Kl
Jag behöver tips på snabb och enkel mat som man kan sno ihop till lunch. Oftast lagar vi mat på kvällen, som jag sen värmer dagen efter, men ibland finns ju inget färdigt. Så vad äter ni till lunch? För mig blev det idag en stekt liten kycklingfilé, ris, turkisk yoghurt blandat med lite mango chutney och så en tomat. Annan snabbmat är frysta wokgrönsaker, lite woksås och en liten burk kikärtor som man wokar ihop. Sedan äter man det med lite keso. Supergott faktiskt.

Både Vilgot och katterna sover som små stockar, så jag ska fortsätta städa nu.

Lunch?

I bästa fall en risifrutti typ... Men jag borde verkligen laga lunch till mig själv. Eftersom jag är hungrig då. Men inte är det kul att fixa. Lättare att äta lite godis eller liknande...

Min lillebror fick pungbråck som liten. Den opererades men läkaren hade nog jobat för länge eller knaprat något olämpligt för de lämnade kvar en kompress i "såret".
Han fick opereras om några dagar senare med följd av att den fick plockas bort då.
Så här i efterhand har ju mina föräldrar kommit på att detta skulle anmälts men det gjorde de inte...

Som tur är fungerar den som finns kvar iaf....

Apropå lunch. Käkar ni middag sen på kvällen då eller?
Vi äter middag kl två varje dag, sen macka på kvällen.
Är det bara vi som är såna? Frukost, middag kvällsmat, med ev lite mellanmål som frukt eller fika. Antar att barn bör äta två lagade mål om dagen?

Oj! Jag är helt beroende av mat, speciellt frukost och lunch. Till kvällsmat kan jag däremot lätt fuska. Vad äter du på kvällarna då? Kan du inte äta samma på lunchen, för Risifrutti låter inte så bra... ;)

Vi lagar oftast mat på kvällen, men det är mest för att vi ska få matlådor dagen efter. Brukar bara äta en liten portion då.

Oj, har aldrig hört någon som äter middag så tidigt. Kl 14 är fortfarande lunch för mig. :) nu är jag ganska dålig på att äta när jag går hemma själv, blir yoggi yalla och lite mackor på sin höjd. Annars äter vi frukost lunch middag och sen kanske nattamacka eller lite dipp med grönsaker framför någon film osv.

*kl*
tandläkaren var ute och tog bort tre vargtänder från pållarna, så idag har jag inte kunnat rida. Istället åkte jag och semlan iväg till storstan och gick till "stora" granngården och shoppade loss. Täcken, hinkar, stallapotek - you name it. Jag tyckte det var roligt, selma tyckte det var mindre roligt. :D Ska lämna sadeln på bomändring imorgon och efter det en snabbis till barkarby outlet och kolla peak och Ikea. Selma kommer väl hata shopping när hon blir större efter alla affärer jag släpar runt henne i.

Blev lite antiklimax nyss. Sambon kom hem tidigt så jag passade på att hoppa in i duschen, tror ni inte att vattnet dör? Så nu sitter jag här, blöt, intvålad och schamponerad och väntar på att sambon, som är röris, ska fixa det.

Här ammas det som frukost,o frukost till mig då.. beronde på när vi kommit upp så blir det lite frukt på förmiddagen, kommer vi upp för sent, blir dte ingen frukt, utan bara ammas. Vid två blir det lunch för bde mig o liten.puree till N. Mat från dagen innan till mig, eller nån snabbmat, typ billys pizza om det vill sig illa;) sen nån majsbåge till liten och gröt när vi äter kvällsmat..så ser dte ut hos oss!

Härär vi krassliga, Nellan har haft feber från och till i två dagar..o hostar och är gnällig, lilla stackaren..vi som skulle badat idag, blidde inte så:(

Men nu är d helg, och imorrn ska min pålle släppas ihop med dom två unghästarna som kommit till stallet...två ston..Han blir ensam valack..Går redn med ett sto, så nu kom det två till..spännande;) Risken är väl att han tror han är hingst igen, har ju bara varit valack i tre år;)

Hm... Här är det jag som käkar majskrokar... Tyckte dom var jättegoda! Och så blir det lite väl kladdigt för min smak när V käkar krokarna. Dessutom gallskriker han när de är slut, så det går åt några stycken. Sen är det totalsanering av både pojke, stol, kläder och golv efteråt. ;)

En sak som jag märke och som kan vara bra att veta är att man blir helt skinnflådd inanför läpparna liksom eftersom de suger så bra. De fastnar alltså i läppen och det gör ganska ont efter ett tag. Fast bebisar slabbar nog mer än vad jag gör, så det kanske inte blir så på dom. Men kolla det iaf! :idea:

*kl*
Oscar sitter i knäet på mig och kör på för fulla muggar med sin nya grej.
Ni vet när man gör "magpruttar" på bebisarna, så sitter han och pruttar på min arm :D Han är jättefokuserad och verkar vara stolt över att ha kommit på nåt nytt :laugh:

Jag äter frukost vid 7-8 när vi vaknar, sen äter jag mat mellan 11 och 12 när jag får till det med Ture. Är ju van att äta lunch på skolan och det är kl tio i elva.

Sen tar jag en macka på em och sen mer macka och te på kvällen på vardagar. Sambon äter lunch ute så det blir inte varm mat två gånger om dagen...

Här är wraps en favorit. Stora tortillas + sallad + tomat + majs + yoghurt smaksatt med typ vitlök el sambal och sen tonfisk el kycklng i. Nu är det smidigt med tonfisk då man bara kan öppna en burk.

Annars så är det mest rester som finns i frysen i veckorna. Något som inte är nån höjdare... Mycket mackor blir det!

vad fint ni har det! :)

å så vackra pållar sen.. Vad ger du dem för mat? Din 2-års hingst ser ju superfin ut i hullet. Min 3-åring ser förskräcklig ut.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 173
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
544
· Visningar
42 802
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 199
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar