Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Telia slog alla rekord här. Först var det tjaffs och kostnader a'la AKBS, sen efter mycket bråk löste det sig. Sen när vi fick ett telefonnummer som tillhört stadens veterinärklinik. Tror jag berättat det förut? Det var ju lugnt så länge vi jobbade bägge två men när jag blev sjukskriven pga graviditeten så upptäckte jag ju elände. Mellan 8-9 varje vardag har jag telefonjour "nej, jag är inte veterinär, ring 13890." Det är nr till min husveterinär så jag har sagt åt henne att jag vill ha provision.

Har tjatat på telia om att få nytt nummer i ett år nu men nu har vi gett upp och slutat ladda den fasta telefonen...

Vi fick betala 350 kronor för att säga upp abonemanget hos Telia. Aldrig mer Telia.

:D Den va rolig, inte för er kanske.
Kompisen hade ett nummer som en pizzeria hade haft innan.
Gissa om hon fick ta emot många beställningar :D

Här lutar det åt att det inte blir nån telefon, på ett tag iaf.
Om vi inte vinner på lotto, då blir det högsta prio.

(Efter att ha skaffat en sele och vagn till hästen ;))

Vi har telia i allt... Den fasta telefonen använder vi inte. Det blev något fel och sen gick våran bärbara sönder, så eftersom vi renoverar hela huset är inte teleledningen i huset högprio.Linan funkar in till huset och första (och enda jacket) vi har är vigt för modemet. Och det fungerar i alla fall. SÅ vad för fel det är sen orkar vi inte ta tag i.

i mobiltelefon kan vi bara ha telia, alla andra bolag har ingen motagning hos oss. Alla kompisar som besöker oss får problem. Men eftersom teliamasten står ca 500 meter ifrån oss så blev det telia.
Valfrihet? bullshit, man får det som fungerar.

*kl*
Tänkte bara kika in en snabbis och säga hej! :D Inatt har vi sovit i huset för första gången, helt underbart. :love: Lever i ett smärre kaos dock, men det får man väl ta. Vi tyckte vi hade mycket möbler i lägenheten - nu känns det undermöblerat...

En tur till Ikea idag, behöver lampor. :D Sköt om er alla, nu försvinner jag till dess att vi börjar få lite ordning här hemma. Datorn känns inte riktigt prioriterad om vi säger så. ;)

kl
Mitt ena bröst fick inatt för sig att det var dess uppgift att fö Stockholms alla bebisar. När jag vaknade var de så stort att ja bara kunde gå i cirklar pg tyngden ;). Nä skämt åt sido. Sitter här o e livrädd för att få mjölkstockning. Mår illa och har lite ont men hoppas att det inte ska bli värre.

Är förresten grymt avundsjuk på er som håller på att inreda hus.

:rofl: och några kompisar har samma nummer som gekås fast ett annat riktnummer. Det händer ganska ofta att folk ringer o undrar hur lång kö det är ;)

*kl*

En liten åkpåsefundering..
Hur använder man påsen i sittdelen? Är det möjligt utan att ta bort grenbandet (eller vad det heter, remmen som går mellan benen på barnet)
Eller åkpåsen kanske bara är till för liggdelen?
Det är en Brio påse i fleece och en Brio Happy vagn.

Och på tal om sittdel. Är det många som bytt till det än? Snoddas börjar bli lite lång för liggdelen, men jag vägrar inse att har börjar bli stor och vill ha honom som bebis i korgen ett tag till :D

Nä alltså vi har inte bytt till sittdel, även om Milton, precis som Oskar, börjar bli lite lång :D Dock har jag fällt upp ryggen i liggdelen och lagt i ett mysigt fårskinn så han halvsitter i liggdelen, både vaket och sovandes, och han är superböjd med det :)
Tänkte försöka vänta iaf nån månad till innan vi byter till sittdel, helst längre. Det där med åkpåse har jag noll koll på, använder ni det i liggdelen?
Är det nån som använder fotsack eller tänker använda?

Kl.

Detta gnäll.. T har varit så gnällig senaste veckan! Gnäll gnäll gnäll..
Vill inte sova, vill inte äta, vill inte göra nånting.
Vill sitta - vill inte
Vill stå - vill inte gå
Vill ligga - vill inte ligga -ni anar temat?

dadada har bytts ut mot ahhhhhhhhhhhhhh öh öh öh öh
Min tjej som alltid är glad har förbytts mot denna surbebis som inte vill!
Hon hade min telefon och åt på, så den försökte jag ta tillbak och byta ut mot en leksak. Ja jo, tjena. hysterisk sur och skrik och gråt - så fick hon tillbaka den och då var det lugnt.
Hon kräver min uppmärksamhet dygnet runt, men på ett sätt vill hon ändå inte ha den.

ÅÅÅÅHHHHHH må detta gå över snart! Är det nåt utveklingssprång vid 5,5-6 månader?

Jo, jag har åkpåsen i liggdelen. Fast jag misstänker att den ska vara i sittdelen, för den är så lång så den blir knölig i korgen.
Oscar verkar inte vilja sitta i vagnen, när jag fällt upp så han kan sitta i liggdelen så välter han bara och vill ligga å sova. För det är sällan han är vaken i vagnen.

Det är först ett utvecklings språng från 14,5v-19,5v och sen kommer nästa vid 22,5v-26,5v! Sen efter det är det lugnt ganska länge iaf! :)

Vi bytte för en vecka sedan, det blev jättebra! I liggläge är den fortfarande lika mysig faktiskt. Men han vill inte åka i liggläge om han inte sover eller somnar. Emmaljunga city cross med mjukinsats. Mjukinsatsen blev en åkpåse, just nu har vi inte locket på.

Vi bytte för han var för förkyld för att åka liggande egentligen. Men han tycker mycket bättre om vagnen nu.

Vi har två olika grenbitar i vagnen, en som är alldeles för stor så bara stången finns på den. Så har vi en sele längre bak som är alldeles lagom, den får han ha på sig så han inte faller på näsan när vi stannar.

Alla grendelar går att mosa igenom i hål i åkpåsen.

Har sittdel i stallvagnen. Och så har vi sånt där fårskinn som är till för bilden. Och ratt :D vilken hon älskar. I stanvagnen har vi fortfarande liggkorgen i.

Alla grendelar går att mosa igenom i hål i åkpåsen.

Ska bannimig undersöka om det finns några såna hål i min påse. Annars får jag helt enkelt ta fram saxen :D

Nu va jag så nyfiken så jag tog mod till mig och gick ut till bilen i beckmörkret där åkpåsen va.
Det fanns hål i den ! =)

Senast ändrad:

Jupp, ett språng börjar någon gång mellan 22-26 veckor, så håll ut ;)

För er som inte har boke finns det förresten ett rätt utförligt referat här:

http://www.barnsidan.se/cldoc/articles/fakta/infant/65.htm

Här är nuvarande språng:

http://www.barnsidan.se/cldoc/70.htm

Det där med utvecklingssprången, är det något vetenskapligt bevisat, eller bara en teori?

Min bebis följer inte de där sprången för fem öre, så jag undrade lite hur man kommit fram till dem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 179
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 219
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar