Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

*kl*

Suck, nu ska vi ta upp striden igen.
Vi har bott i vårt hus i lite över ett år nu. Utan hemtelefon.
Telia vill tydligen inte satsa på landsbygden. De snackar mobilt,
men vi har absolut ingen täckning, inte ens med förstärkningsantenn.
Har hackig täckning utomhus. Så jag kan ju styra mina samtal genom att gå ut när jag vill ringa. Men det är närapå lögn om det är någon som vill få tag i mig. Vi har klarat oss bra ändå. Men nu med en liten så är det lite klurigt att lämna honom ensam inne när jag ska ringa.
Så nu jäklar:devil:, Nu ska vi vara på dem, om det nu hjälper:grin:

lycka till säger jag bara! Telia suger! :devil:
Vi har noll täckning med Telia här, så jag bytte till Tele2. Vet inte hur många gånger vi har påtalat detta för Telia utan att få minsta respons på att de ens bryr sig.
Sen alla konstiga avgifter de tar ut...... grrr. Vi har inte ens den fasta telefonen hos dem längre.
Dem ligger nu på min svarta lista, där förövrigt Labs2 också är placerade.... :devil:

så nu har jag fått avreagerat mig... :D

Oh ja! telia suger! Tyvärr så har de ju monopol. Det finns ju ingen annan som gör en nyinstallation :devil:
Och då blir vi dessutom bundna till dem några år innan vi kan byta bolag.

Hehe, när 3 står och försöker packa på en abonnemang utanför affärer och andra ställen så svarar jag med Telefonjack, ja tack :D
Försökte med 3 härute när de hade kampanj om att flytta hemnummret till mobilen. För att få täckning så fick jag åka en kilometer ner på vägen.
Supporterkillen frågade hur många träd jag har ivägen till närmnsta mast. Hallå liksom. Vi bor i skogen så daa :grin:
Å de snackar ju jämt hur bra mottagning de har. Att de inte räknar med folk som råkar ha lite träd ivägen :confused:

Vi har klockren mottagning på hela våran tomt i nya huset. Men så fort man åker ut från gården blir det sämre. Lite tur ska man ha. Jag vill verkligen inte ha någon fast telefon igen.

Jo vi hade ett rumt där de klämt in en säng åt honom, men efter tre nätter skickade jag hem honom till katterna. ;) Efter att sköterskan sagt åt oss att de skulle hjälpa mig under natten om jag behövde ("det är därför vi är här") så ville jag att han skulle åka hem den natten.

Och då tog du de första tre nätterna ensam, trots att han var där? Så självuppoffrande hade jag nog inte varit. ;)

Jag "tog" inga nätter, jag kunde inte sova av olika anledningar. Det var bla lite extra koll på Tures andning då han bajsat i fostervattnet så de kom in regelbundet och räknade andetag. Så det gjorde ju jag också hela nätterna...

Plus att vattnet gick halv tolv torsdagkvällen. Den natten sov jag inget utan väntade på värkar och bytta handdukar. Var inne fredagen men fick ny tid lördagen. Den natten sov jag heller inget och när jag sen senare på morgonkvisten upptäckte bajs i fostervattnet så åkte vi in. Framåt tisdagen var jag ett vrak men kunde inte slappna av och sova...

Då förstår jag, det var snarare att den natten var den första där läget var under kontroll, och därför funkade det att mannen åkte hem och såg till katterna?

Ja, innan det hade ju inte han velat åka såklart. Eller han ville väl inte då heller men jag tjöt och tyckte synd om katterna. Så när sköterskan hörde mig så lovade hon mig att de kunde ta Ture om jag inte kunde sova. Hon sa att de ofta hade ett par ståendes inne hos sig för att mammorna skulle få sova.

När klockan började närma sig två hade jag ännu inte kunnat somna utan ringde på klockan efter sköterska. In kommer en jag aldrig sett förut och är riktigt bitsk. Frågade om det var nåt fel på mig och sa åt mig att jag måste lära mig sova med bebisen i sängen. Låg han i baljan skrek han konstant. Jag sov inget innan sambon kom vid nio och tog med Ture på lite undersökningar.

Men bortsett från den surtanten så var alla helt underbara!!

En fråga - har ni såna där apparater så man hör bebis? Babyvakt? Vad har ni får nån och var har ni köpt det?

Nu börjar Ture sova i vagnen - HALLELUJA - och det vore skönt att slippa stå och stirra på honom hela tiden. Sover har jag ju honom alltid så jag ser honom...

Hans hosta ger sig inte och uppallad på en soffkudde i vagnen ute så sover han mycket bättre än inne. Skönt för honom!

En philios som är köpt på...ehhh...en gigantisk elkedja ;) (man får inte skriva namnet va?) Funkar klockrent. Jag är jättenöjd.

Vi har ett par superbra som jag köpte på babyland, tror märket heter padwico, de är gråsvarta med orangeaknappar. Den vibrerar när babyn låter och man hör bebisen väldigt bra, inte mycket brus. Jag hade Selma i soffan inne sovandes med en massa kuddar uppbökade så att hon inte kunde komma någonstans och satt 100-150 m ute och hörde hur klart som helst, så vi är väldigt nöjda. Det enda "dåliga" med dem är att de även tar upp Selmas snarkningar när de är som värst... :D

var förresten ute och red på min 3åring e. guido, hästen vi red med fick helt plötsligt tuppjuck i en uppförsbacke när vi galopperade. Helt plötsligt tvärvänder hon på vägen så att jag och Bajke inte kommer någonstans. Ser framför mig hur bajke kommer få panik, men tror du inte att han bara helt lugnt tar ett stort steg åt sidan och klättrar upp i skogen och ställer sig där helt lugnt och bara tittar? Min underbara bebis :love: blev så stolt att jag höll på att spricka. Han har ridits sen i mitten av juli och bara varit ute kanske 9ggr totalt. Så nu har jag helt bestämt mig för att ha kvar honom som min ridhäst och inte sälja honom efter 4års testet. :)

Senast ändrad:

En fråga - har ni såna där apparater så man hör bebis? Babyvakt? Vad har ni får nån och var har ni köpt det?

Nu börjar Ture sova i vagnen - HALLELUJA - och det vore skönt att slippa stå och stirra på honom hela tiden. Sover har jag ju honom alltid så jag ser honom...

Hans hosta ger sig inte och uppallad på en soffkudde i vagnen ute så sover han mycket bättre än inne. Skönt för honom!

Nej, jag räknar med att en tyst bebis är en nöjd bebis. De lär ju hojta om något är fel, det gör min i alla fall. :D

Fast är bebisen ute i vagnen och man själv är inne och gör något eller tvärtom, är det inte helt lätt att höra hojtandet. :)

Tänkte inte så långt, utan mest på att man skulle kunna slippa att stå och titta på barnet hela tiden när det sover. Är man i ett angränsande rum hör man ju bebisen, även om man inte ser den.

Philips kanske det skulle stå...

Jag använder min i lägenheten oxå. Sover hon i sovrummet och jag är i vardagsrummet så hör jag henne inte fören hon vaknat till ordentligt och skriker. Har jag babyvakten så hinner jag höra henne innan hon vaknat till för mycket och kan stoppa in nappen så hon somnar om. Har hon sovit "klart" så skriker hon inte men vaknar hon för hon tappat nappen blir hon arg och då är det bra att hinna in innan så hon kan få somna om. Fick den ju i julklapp när jag bara var halvvägs i graviditeten och tänkte att vad ska jag med den här till men den är verkligen guld värd!

Ebba soer ju ganska tidigt så här används den flitigt på kvällarna. Den första fick jag av sambons bror- den var suverän men batterierna dog :( tyvärr är den med batteripack jag inte hittar....
Där hör man exakt vad som är problemet. Med de nya hör man att hon skriker- men man vet inte om det är av glädje eller ledsen. superkassa- köpta på arald nyborg. Ikeas hade min syster- de ar inte jättebra heller...
Du har ingen fölvakt? Tänkte om han ofta står på samma ställe....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 181
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 291
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar