Vårmammor 2010 del 7

Sv: Vårmammor 2010 del 7

Haha, nu blev jag full i skratt. Har övervakningskameror i stallet, så isåfall får jag köra in vagnen i en av fölboxarna och slå på tvn. :D Visserligen samma luft där som ute men det är en 20 m fr huset så jag får springa fort för att få dit nappen.

Hostan och rossligheten ger sig inte. Kan man ge så här små ngt slemlösande?

Jag var och lämnade tillbaka min Doro babyvakt igår. Hade använt den absolut max 5 ggr när enheterna inte längre fick kontakt med varandra. Sedan brakade babyenheten ihop helt och hållet och gick inte ens att sätta på. I affären tog hon fram en ny förpackning, men de enheterna fick inte heller kontakt med varandra. Hon tog fram ytterligare en ny förpackning och de funkade inte heller!!! :eek: Fick pengarna tillbaka, men vad ska jag köpa istället?

Vilgot sover aldrig ute i vagnen (han vaknar så fort vagnen stannar) men jag brukar använda vakten när jag dammsuger eller är ute i trädgården och han sover inne.

knapplån.

vilken dag! T stökar mycket på nätterna och vaknar ofta.. så idag har hon varit vaken sen halv nio, fick henne att sova ca 40-50 min i bärtsjal när jag tog promenad. jaja nån gnälldag här och där får man ta!
Tur att jag mailade min chef imorse och sa att jag inte kunde vara med på planeringsdag idag!!

vill baka nåt! har mörk o vit choklad hemma, nåt tips nån? :D

Muffins- chokladdoppa frst i mörk. Sen ringlar du vit ovanpå. Eller rosa om du är som jag ;)

Eller om du har en slatt gott över så kan du göra tryffel :)
Krävs väl iofs lite grädde med...
Med gott menar jag allt från baileys till apelsinkoncentrat typ

Jag har en liten surpuppa här hemma idag. Och så har han lärt sig ett nytt ljud: "bubb bubb bubb" ligger han och surar så att saliven stänker samtidigt som han ser jätteolycklig ut. Inget jag föreslagit att vi kan göra är kul :p. Vi satsar på "bubbjävel" som första ord!

Här är oxå gnälldag idag... Inget duger mer än ca ½ minut.
Hon piper tillochmed när hon ammar :p
Vill absolut inte sova heller, gick bra en timma i selen när vi tog promenad men så fort jag var still vakna hon och kom på att hon satt fast, då blir hon arg och stretar massor = inte bekvämt för nån av oss!

Hehe sugpropp, vad gulligt :laugh:
(kallade A för sugfisken första veckorna :p)

Mysigt att det gick så bra, amningen fungerade bra först efter en månad eller så för oss (han gick ju upp i vikt och så men sår o ont o mjölkstockning och bläh).

Hehe sugpropp, vad gulligt :laugh:
(kallade A för sugfisken första veckorna :p)
Jag kallade V för pitbull och piraya. Kändes som sådana också när han högg tag. :cry:

Jag håller på att bli galen! Solen toklyser in i vårt vardagsrum och motorn till markisen har tydligen slutat fungera av någon anledning...

Vi får hoppas att staten säljer ut Telia som de har pratat om.... moahaahahaha...

Hur många träd som är i vägen :rofl:

Telia vill uppenbarligen inte ha några kunder. Det finns ju fast telefonnät utdraget hit, så det är bara att koppla ihop vårt hus med nätet i något skåp nånstans. Men de ville de ha 7000 kr för!! :eek: Som tur är har vi stadsnät/fiber, så IP-telefoni var ju givet.

Men vad har ni för internetuppkoppling nu då?

När vi byggde så fixade elektrikern jack och la ner kabeln, så telia behöver bara ta ut nån som klättrar upp i stolpen, koppla på och trycka på lite dataknappar. Skulle säkert ta en halvtimme.
Det skulle de ha 35 000:- för :eek::eek: Av dem så är inkopplingsavgiften (att vi får ett nummer) 25 000:-
Så hade det kostat 7 papp hade vi jublat.

Vi har Net1 nu. Fungerar super. Men mobiloperatörer som Tele2, Telenor, 3 och Telia är jättedåligt härute.

*KL*

Stockholmsmammor!

Jag är sugen på att åka till Fjärilshuset i Hagaparken någon dag i nästa vecka. Någon som vill hänga på? Och vilken dag i så fall? :)

Jag har aldrig varit där så jättegärna. Jag tror jag är upptagen ons-fred förmiddag. Torsdag och fredag kan jag vara i stan runt halv tolv dock. :) både måndag och tisdag är helt tomma, som det ser ut nu iaf.

Alltså, när vi gjorde det så tog Telia inte ut någon kostnad, har vi bara haft tur då? :eek: 35ooo verkar ju helt sanslöst.

Ja, det är helt sjukt! Men vi har pratat med dem så många gånger nu och alltid samma svar. De verkar inte nånstans förstå att i princip allt arbete är klart. Har försökt få dem att skicka ut nån som kan komma och titta på det med egna ögon, men icke :grin:

Får väl stå ut med knastrig mobilmottagning.

Det verkar verkligen helt sanslöst. För oss var det vår elektriker som ringde och förklarade vad som gjorts, om det inte var så att han kände någon tele-kille som gjorde det. Vi skulle inte klara oss utan fast telefoni när det gäller bredband eller tv. Jag har dessutom ingen mottagning hemma heller, så min sambo skulle oroa ihjäl sig om jag inte gick att få tag på. Min överbeskyddande far likaså. :D

A chockar genom att säga "Da da daaa" jag trodde det bara var i serietidningar barn sa dada :p

När han är sur låter han som en murloc ur WOW.

Jag vill, jag vill, jag vill... Har tjatat på maken i år och dar att vi ska dit.
Kan på måndag hela dagen och onsdag, torsdag och fredag efter 13 tiden.

När vi ville byta till telia från comhem skulle de ha 500 kronor i uppkopplingsavgift. Helt rimligt om en figur faktiskt åker ut till en kopplingsstation och flipprar. Men jag misstänker att de bara behövde fippla lite i en dator. Känns som att man skulle betala dem 500 kronor för nöjet att i fortsättningen få betala deras fakturor. (vi blev kvar hos Comhem men längtar bort från dem med.).

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Så känns det... Startar en ny depptråd på dagboksforumet. Behöver ventilera mig. Jag blev sjukskriven. Men jag är dålig på det. Blev...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 915
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
5 181
Senast: Gunnar
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
26 27 28
Svar
546
· Visningar
43 291
Senast: Ray
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 245
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar